Instrumentariumin kampanjan keulakuvana toimii oma optikko

Tuoreessa kampanjassa Instrumentariumin optikko reagoi erilaisiin näkemiseen liittyviin viraalivideoihin.

Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff tähdittää uutta kampanjaa.

Kampanjassa Instrumentariumin oma optikko näkyy suomalaisten näkemisen asiantuntijana, joka etsii ratkaisuja arjen näkemiseen liittyviin ongelmatilanteisiin. Kampanjakonsepti jatkuu koko vuoden.

Instrumentarium on aiemminkin nostanut omia asiantuntijoitaan esiin muun muassa sosiaalisessa mediassa someoptikon liveklinikoissa ja videosarjoissa sekä natiivimainonnassa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun omaa henkilökuntaa nostetaan näin vahvasti myös pääkampanjaan.

– Myymälöissämme on upeita ja osaavia asiantuntijoita, ja halusimme tuoda esiin heitä ja heidän persoonallisuuttaan, Instrumentariumin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari kertoo kampanjan taustoista.

Ensimmäisissä kampanjafilmeissä näkyy optikon aitoja ja spontaaneja reaktioita viraalivideoihin, jotka liittyvät näkemisen teemoihin.

Kampanjan keulakuvana toimii Instrumentariumin Kaarinan-myymälän optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjaa varten järjestettiin valtakunnallinen casting, johon kutsuttiin Instrumentariumin omia optikkoja. Hakijoita oli kymmenittäin, ja joukosta valikoitui Dolmatoffin lisäksi asiantuntijoita, joita nostetaan esiin muussa markkinointiviestinnässä.

– Yllätyimme positiivisesti siitä, kuinka moni rohkaistui osallistumaan castingiin. Olen todella tyytyväinen valintaamme. Jos Instrumentarium henkilöityisi ihmiseen, se olisi Anne. Häneen kulminoituu piinkova asiantuntijuus, mutta samalla myös lämpö ja inhimillisyys, Rantahalvari sanoo.

Kampanja näkyy parhaillaan muun muassa tv:ssä, verkossa, radiossa, suoramarkkinoinnissa ja printtimediassa.

– Olen tosi innoissani videoista, sillä tällaista kampanjaa ei ole ennen tehty. Kuvaukset olivat hieman raskas, mutta erittäin hauska kokemus, sanoo Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, tuotantoyhtiönä Lucy Loves Stories, tv-filmin ohjaajana Rane Tiukkanen ja mediatoimistona Dagmar Oy.

Instrumentariumin kampanjavideoissa näkyy optikon spontaaneja reaktioita viraalivideoihin.

Eveliina Rantahalvari, Instrumentariumin markkinointipäällikkö, 040 661 6799, eveliina.rantahalvari@instru.fi

Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff tähdittää uutta kampanjaa.

Vanhemmista ihmisistä vihdoin sankareita myös markkinoinnissa – Instrumentariumin uudessa kampanjassa 60-70 -vuotiaat juhlistavat rakkauden kesää21.6.2018 07:45:00Tiedote

Todellinen rakkauden kesä elettiin noin 50 vuotta sitten. On aika elää se uudestaan. Instrumentariumin kesäkampanjan malleina nähdään 60–70 -vuotiaista koostuva “jengi”, joka viettää elämänsä kesää, täynnä rakkautta ja vapautta Kaj Hyttisen vuoden 1968 “Muistan Kesän” -klassikkobiisin tahtiin. Tarinan sankarit elävät täysin rinnoin uutta, huoletonta vapauden aikaa.