Inwido sulautui yhdeksi yhtiöksi Suomessa

Inwidon liiketoiminta Suomessa keskitettiin vuoden alussa Inwido Finland Oy:öön. Ikkunoita ja ovia valmistava Inwido-konserni on noussut alansa markkinajohtajaksi Pohjoismaissa. Suomessa konserniin liittyivät Pihlavan Ikkuna Oy vuonna 2005 ja seuraavina vuosina Eskopuu Oy sekä Tiivituote Oy. Nyt toteutetussa yritysjärjestelyssä näiden yhtiöiden olemassaolo päättyi ja toiminta jatkuu nyt Inwido Finland Oy:n nimissä.

”Muutos selkeyttää useasta yhtiöstä koostuneen kokonaisuuden juridista rakennetta vastamaan tämän päivän toimintatapaamme. Suomen liiketoimintoja on johdettu jo pitkään yhden yhtiön periaattein, kertoo Inwido Finland Oy:n toimitusjohtaja Timo Luhtaniemi.

Jyväskylässä sijaitseva Inwido Finland on ottanut vastuulleen toimintansa päättäneiden yhtiöiden sitoumukset, ja työntekijät ovat siirtyneet sen palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

”Yhdistyminen ei vaikuta käytännön toimintaamme ja tuotanto jatkuu nykyisillä Haapajärven, Kannuksen ja Ruoveden tehtailla kuten tähänkin asti. Tuotemerkkimme Eskopuu, Pihla ja Tiivi säilyvät, ja kunkin tarjontaa kehitetään tuotemerkkikohtaisten myyntiorganisaatioiden avulla kilpailemaan omilla markkinasegmenteillään”, Luhtaniemi sanoo.

Timo Luhtaniemi, toimitusjohtaja, Inwido Finland Oy, puh. 0400 447464
etunimi.sukunimi(at)inwido.fi Sivut: inwido.com, eskopuu.fi, pihla.fi, tiivi.fi

Inwido Finland on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO-, Tiivi-, Klas1- ja Lämpölux-tuotemerkeillä. Inwido Finlandin tuotantolaitokset sijaitsevat Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa, Pirkanmaalla Ruovedellä, Pohjois-Pohjanmaalla Haapajärvellä sekä Kuusamossa. Inwido Finlandin liikevaihto vuonna 2017 oli 167 miljoonaa euroa. Suomessa Inwido työllistää runsaat 900 henkilöä.