Inwido Finland

Inwido yhdistää Pihlan ja Eskopuun Pohjois-Euroopan suurimmaksi ikkunamerkiksi

Pihlasta tulee Pohjois-Euroopan suurin ikkunamerkki, kun markkinajohtaja Inwido yhdistää kuluttajien Pihla- ja teollisen rakentamisen Eskopuu-tuotemerkit.

Inwido Finland on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija. Inwidon teolliseen rakentamiseen tarkoitettu ikkunamallisto on jatkossa nimeltään PihlaPRO.

”Muutos tukee rakennusliikkeiden omaa markkinointia, kun tuotteissa on kuluttajien hyvin tunteman, luotettavan Pihlan nimi. Inwidolle uuden Pihlan tuoma voima antaa meille mittakaavaetuja markkinoinnissa, myynnissä ja tuotekehityksessä”, Inwido Finlandin toimitusjohtaja Johan Berg sanoo.

Inwidon teolliseen rakentamiseen tarkoitettu ikkunamallisto on jatkossa nimeltään PihlaPRO. Berg korostaa, että käytännössä vain nimi muuttuu: rakennusteollisuuden ammattilaisten arvostama asiantuntijapalvelu, toimitusvarmuus ja laadukkaat ikkunat ja ovet säilyvät entisellään. Muutoksella ei ole vaikutuksia henkilöstöön.

Teolliseen uudisrakentamiseen räätälöityjen PihlaPRO-ikkunoiden ja -ovien valmistus jatkuu edelleen Inwidon Kannuksen ja Haapajärven tehtailla. Uusien ja remontoitavien kohteiden Pihla-ikkunat ja ulko-ovet valmistetaan pääasiassa Inwidon Ruoveden tehtaalla.

Inwido Finland on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO-, Tiivi-, Klas1- ja Lämpölux-tuotemerkeillä. Inwido Finlandin tuotantolaitokset sijaitsevat Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa, Pirkanmaalla Ruovedellä, Pohjois-Pohjanmaalla Haapajärvellä sekä Kuusamossa. Inwido Finlandin liikevaihto vuonna 2017 oli 167 miljoonaa euroa. Suomessa Inwido työllistää runsaat 900 henkilöä.

Inwidon teolliseen rakentamiseen tarkoitettu ikkunamallisto on jatkossa nimeltään PihlaPRO. Toimitusjohtaja Johan Bergin mukaan muutos tukee rakennusliikkeiden omaa markkinointia, kun tuotteissa on kuluttajien hyvin tunteman, luotettavan Pihlan nimi.

Inwido Finland

Inwido-konserni on Euroopan suurin ikkunoiden toimittaja ja johtava ovien toimittaja. Suomen lisäksi Inwido toimii mm. Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa, Virossa, Saksassa, Puolassa ja Brittein saarilla. Vuonna 2017 Inwidon liikevaihto oli noin 670 miljoonaa euroa ja työntekijöitä oli noin 4000. Kuluttajasegmentin osuus Inwidon liikevaihdosta oli noin 70 %. Loput 30 % liikevaihdosta tulee yhteistyöstä teollisten toimijoiden kanssa.

Lue lisää julkaisijalta Inwido Finland