Ísey Skyr Bar avataan Helsingin Päärautatieasemalle

Ravintola-alan toimija Restel avaa Suomen toisen Ísey Skyr Bar -rahkabaarinsa Helsingin Päärautatieasemalle. Avaus ajoittuu arkkitehtonisesti tärkeän kohteen läpikäymien uudistusten myötä syksylle 2020.
Ísey Skyr Bar tarjoaa herkullisia, terveellisiä ja raikkaita, perinteiseen Ísey Skyr -rahkaan pohjautuvia tuotteita.

Ísey Skyr Barin tuotteet pohjautuvat perinteisellä valmistustavalla tehtyyn proteiinipitoiseen, rasvattomaan ja sokerittomaan islantilaiseen Ísey Skyr -rahkaan, joka saa makua tuoreista hedelmistä, marjoista ja vihanneksista. Ensimmäinen Ísey Skyr Bar avattiin vuoden 2019 lopussa Espoon kauppakeskus AINOAan. Uuden brändin lanseeraamista edelsi selvitystyö sen potentiaalista suomalaisten keskuudessa. Kuluttajatutkimuksesta (Kuulas 2019) nousi esiin suomalaisten halu ostaa ja kuluttaa terveellisiä, maistuvia ja helposti mukaan otettavia tuotteita. Ravintola- ja kahvilatuotteita ostetaan myös yhä enemmän pitkin päivää ja viikkoa, osana vilkasta arkielämää.

Ísey Skyr Bar vastaa loistavasti aktiivisen kaupunkilaisen tarpeisiin, oli toiveena sitten pysähtyä nauttimaan hetkeksi tuoreen ruoan ääreen tai napata mukaan terveellisiä, mutta ennen kaikkea herkullisia ja täyttäviä annoksia. Päärautatieaseman läpi kulkee laaja kirjo ihmisiä, jotka kaipaavat nopeaa lounasta tai matkaevästä, ja uudistusten myötä asema toimii yhä paremmin myös kohtauspaikkana. Rahkabaarimme nähtiinkin sopivan erinomaisesti tähän uudistuvaan kohteeseen, joka haluaa laillamme palvella ihmisten tarpeita ja arvoja”, Ísey Skyr Bar Suomen ketjujohtaja Sarita Lehtinen taustoittaa.

Vuodesta 1919 matkailijoita ja kaupunkilaisia palvellut Päärautatieasema on aina elänyt onnistuneesti kiinni ajassa, muuttuviin tapoihin ja tarpeisiin vastaten. Vastuullisuus, terveellisyys ja helppous ovat tässä ajassa juuri niitä asioita, joita ihmiset uusilta palveluiltamme toivovat”, VR Groupin kiinteistöyksikön hankepäällikkö Jani Jääskeläinen toteaa.

Ympäristöasiat on haluttu huomioida jokapäiväisessä toiminnassa ja esimerkiksi kaikki Ísey Skyr Barin käyttämät aterimet, mukit, kulhot ja pillit ovat biopohjaisia. Myös työvaatteita valittaessa on korostettu vastuullisuutta ja ekologisia materiaaleja. Esimerkiksi essut ovat valmistettu kankaasta, jossa on hyötykäytetty kierrätettyjä muovipulloja ja työntekijöiden t-paidat on valmistettu 100-prosenttisesti kierrätetystä kankaasta, jonka tuotantoon on käytetty leikkuujätemateriaalia. Marjat ostetaan kotimaisina aina saatavuuden mukaisesti ja lisäproteiinia ja -kuitua tuotteisiin saa valitsemalla sekaan suomalaista Puhtikauraa©. Vaikka Ísey Skyr -rahka on maitopohjainen tuote, on tuotteita mahdollista tilata myös vegaanisena.

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Ísey Skyr Bar Suomi, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Bowl on Ísey Skyr Barin päätuote, joka erottuu tuotteena kilpailijoiden valikoimasta.
Raikkaat ja herkulliset mehut kuuluvat Ísey Skyr Barin valikoimaan.
Booztit eli smoothiet valmistetaan Ísey Skyr -rahkasta sekä tuoteista hedelmistä, marjoista ja vihanneksista.

ÍSEY SKYR BAR
Ísey Skyr Bar on islantilainen ketju, jossa tarjoillaan herkullisia ja terveellisiä boozteja (smoothieta), bowleja (rahkakulhoja), mehuja ja mehushotteja. Ísey Skyr Barin tuotteet pohjautuvat aitoon islantilaiseen skyr-rahkaan, jota tuotetaan ainoana maailmassa alkuperäisen islantilaisen perinnereseptin mukaan. Ísey Skyr sopii kiireiseenkin päivään, sillä tuotteita on helppo ottaa mukaan ja nauttia matkalla kohti seuraavaa seikkailua.

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu lähes 200 ravintolaa, työllistäen noin 3 000 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Ísey Skyr Bar-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.