Isoja onnistumisia Assemblinilla vuonna 2018

Vuonna 2018 Assemblin jatkoi vahvaa tekemistä, liikevaihtomme kasvoi kolme prosenttia edellisvuodesta ja oli 52,6 miljoonaa euroa.

Assemblin jatkoi vahvaa tekemistä vuonna 2018

Vuonna 2018 Assemblin jatkoi vahvaa tekemistä, liikevaihtomme kasvoi kolme prosenttia edellisvuodesta ja oli 52,6 miljoonaa euroa. Tilikaudella 2017 päätetyt toiminnan tehostamistoimenpiteet realisoituivat, tappiollisista yksiköistä luovuttiin ja toimintatapoja yhtenäistettiin. Yhtiön tulos kääntyi voitolliseksi heti alkuvuodesta, tilikauden liiketulos oli 2,1 % ja 1,1 miljoonaa euroa.

Omavaraisuusaste parani neljällä prosentilla ollen 45 % tilikauden lopussa. Henkilökunnan määrä väheni hieman, mutta kääntyi jälleen kasvuun kuluvalla tilikaudella.

Joulukuussa 2018 Assemblin Oy osti Trentec Team Oy:n koko osakekannan ja vahvistaen samalla automaatioyksikön toimintaa Länsi-Suomessa ja Tampereella. Vuosia hyvin toiminut yhteistyö sai luontevan jatkon, kun Trentecistä tuli osa Assemblinia.

Tilikaudella saimme uusia tilauksia 46 miljoonaa euroa, sen seurauksena tilauskantamme tilikauden lopussa oli 33,4 miljoonaa euroa.

Kuluvalla tilikaudella keskitymme vahvistamaan asemaamme markkinoilla, jatkamme edelleen toimintatapojemme yhtenäistämistä sekä tavoittelemme kasvua yrityskaupoilla. Markkinat ovat edelleen suotuisat, vaikka siirtymistä uudisrakentamisesta korjausrakentamiseen onkin havaittavissa. Laskettavia urakoita on runsaasti liikenteessä etenkin pääkaupunkiseudulla.

Tästä linkistä pääset lukemaan vuoden 2018 vuosi- ja vastuullisuusraportin ruotsiksi.

Assemblin jatkoi vahvaa tekemistä vuonna 2018

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.