Espoon kaupunki - Esbo stad

Ison Omenan palvelutorin asiakasmäärä kohosi yli 1,5 miljoonaan

Jaa

Ison Omenan palvelutori saavutti vuonna 2019 jälleen uuden kävijäennätyksen. Palvelutorilla tilastoitiin yhteensä 1 546 133 asiakaskäyntiä. Kasvua edellisvuoteen oli noin kuusi prosenttia. Palvelutorin asiakaskäyntimäärä on kasvanut koko ajan siitä lähtien, kun se avattiin elokuussa 2016. Arkipäivisin Palvelutorilla vierailee jopa 5 000–6 000, viikonloppuisin keskimäärin 2 000 asiakasta.

Samoille asiakasryhmille suunnatut palvelut on Palvelutorilla sijoitettu rinnakkain, jotta henkilökunta voi helposti pyytää kollegan toisesta yksiköstä apuun ilman, että asiakasta joudutaan juoksuttamaan, kertoo palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti Ison Omenan palvelutorilta. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Samoille asiakasryhmille suunnatut palvelut on Palvelutorilla sijoitettu rinnakkain, jotta henkilökunta voi helposti pyytää kollegan toisesta yksiköstä apuun ilman, että asiakasta joudutaan juoksuttamaan, kertoo palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti Ison Omenan palvelutorilta. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)

Asiakastyytyväisyys pysynyt korkeana

Myös Palvelutorin asiakastyytyväisyys on pysynyt hyvänä. Loppuvuodesta toteutetussa asiakaskyselyssä 94 prosenttia asiakkaista koki Palvelutorin palvelun vastaavan odotuksia ja 74 prosenttia piti sitä ystävällisenä.

Ison Omenan palvelutori toteuttaa asiakaskyselyn kaksi kertaa vuodessa. Seuraava kysely toteutetaan keväällä 2020. Palvelutori toivoo palautetta myös kyselyiden väliajalla – sitä voi jättää Espoon kaupungin palautepalvelussa tai paikan päällä Palvelutorilla, infon vierestä löytyvään palautelaatikkoon.

Aulassa yleisneuvontaa – yksityiset asiat ajanvaraukseen

Kasvava kävijämäärä aiheuttaa painetta Ison Omenan palvelutorin tilojen käytölle, ja asiakaskyselyssä tulikin muutama kriittinen kysymys siitä, kuinka yksityisyydensuoja varmistetaan asioidessa. Palvelutorilla mietitään jatkuvasti uusia ratkaisuja, jotta palvelu säilyy sujuvana, mutta myös tietoturvallisena.

”Koska Palvelutorilla liikkuu paljon ihmisiä, aulaneuvonta on aina yleisneuvontaa. Jos asiakas yrittää kertoa henkilökohtaisia asioitaan aulassa, henkilökuntamme opastaa esimerkiksi Kelan ajanvaraukseen tai sähköiseen asiointiin tai kaupungin asiointipisteen tiskiasiointiin”, palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti kertoo.

Samoille asiakasryhmille suunnatut palvelut on Palvelutorilla sijoitettu rinnakkain, jotta henkilökunta voi helposti pyytää kollegan toisesta yksiköstä apuun ilman, että asiakasta joudutaan juoksuttamaan.

”Usein asiakkaan asiat ulottuvat yli yksikkörajojen. Siten palvelu nopeutuu, kun eri yksiköiden asiantuntijat työskentelevät lähekkäin. Esimerkiksi kirjaston, neuvolan ja nuorisopalvelujen palvelut löytyvät Palvelutorin itäpäädystä. Länsipäädystä puolestaan löytyy aikuisten palvelut, mukaan luettuna kirjaston aikuisten aineistot. Näiden väliin jäävässä asiointiaulassa Kela, kirjasto ja asiointipiste palvelevat rinnakkain ja auttavat muun muassa sähköisessä asioinnissa”, Jäntti kertoo.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti
puh. 040 579 4840, suvi.jantti@espoo.fi

Kuvat

Samoille asiakasryhmille suunnatut palvelut on Palvelutorilla sijoitettu rinnakkain, jotta henkilökunta voi helposti pyytää kollegan toisesta yksiköstä apuun ilman, että asiakasta joudutaan juoksuttamaan, kertoo palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti Ison Omenan palvelutorilta. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Samoille asiakasryhmille suunnatut palvelut on Palvelutorilla sijoitettu rinnakkain, jotta henkilökunta voi helposti pyytää kollegan toisesta yksiköstä apuun ilman, että asiakasta joudutaan juoksuttamaan, kertoo palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti Ison Omenan palvelutorilta. (Kuva: Espoon kaupunki/Katariina Hannukainen)
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Espoon kaupunki - Esbo stad
Espoon kaupunki - Esbo stad
PL 1 / PB 1
02070 ESPOON KAUPUNKI / ESBO STAD

+358 9 816 21http://www.espoo.fi

Verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Facebook

Twitter

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Espoon kaupunki - Esbo stad

Opetus ja varhaiskasvatuslautakunnan päätöksiä 12.2.202012.2.2020 20:03:10 EETTiedote

Opetus- ja varhaiskasvatuslautakunta hyväksyi kokouksessaan 12.2.2020 suomenkielisen opetuksen ja varhaiskasvatuksen tulosyksiköiden käyttösuunnitelmat vuodelle 2020. Lautakunta päätti lisäksi, että Laajalahden koulun 5-6 -luokkalaiset saavat koulumatkoihinsa joko matkakortin tai oikeuden osallistua tilauskuljetukseen, mikäli koulumatka väistötiloissa toimivalle Kivimiehen koululle on yli 3 kilometriä. Tällä halutaan helpottaa koululaisten matkantekoa kouluun väistön ajan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme