Espoon kaupunki - Esbo stad

Ison Omenan palvelutorin asiakastyytyväisyys pysynyt korkeana

Jaa
Ison Omenan palvelutorin palvelut vastaavat odotuksia julkisista palveluista, arvioi 87 prosenttia Palvelutorin asiakastyytyväisyyskyselyyn syys−lokakuussa vastanneista. Palvelutorin sijaintia kauppakeskuksessa pitää hyvänä asiana 79 prosenttia vastaajista. Nämä kokonaistyytyväisyyttä mittaavat lukemat ovat olleet samalla tasolla koko Palvelutorin nelivuotisen historian ajan.
Korona-aika näkyy myös Ison Omenan palvelutorilla: asiakkaat ovat käyttäytyneet vastuullisesti ja tulleet asioimaan paikan päälle harvemmin. Palvelutorin kävijämäärä onkin vakiintunut korona-aikana keskimäärin 3 000 päivittäiseen asiakaskäyntiin. Aiemmin Palvelutorilla kävi noin 5 000 asiakasta päivässä. (Kuva: Espoon kaupunki / Katariina Hannukainen)
Korona-aika näkyy myös Ison Omenan palvelutorilla: asiakkaat ovat käyttäytyneet vastuullisesti ja tulleet asioimaan paikan päälle harvemmin. Palvelutorin kävijämäärä onkin vakiintunut korona-aikana keskimäärin 3 000 päivittäiseen asiakaskäyntiin. Aiemmin Palvelutorilla kävi noin 5 000 asiakasta päivässä. (Kuva: Espoon kaupunki / Katariina Hannukainen)

Ison Omenan palvelutorin asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin syys−lokakuussa 2020 ensimmäistä kertaa pelkästään verkkokyselynä, koska koronaepidemian takia kasvokkaisia haastatteluja ei voitu toteuttaa aiempien vuosien tapaan. Myös paperilomakkeella olisi voinut vastata, mutta kaikki 119 vastausta tulivat verkon kautta.

”Ilahduttavaa on etenkin yli 65-vuotiaiden vastausaktiivisuus nimenomaan verkossa: 53 prosenttia vastauksista tuli heiltä. Tämä viittaa siihen, että senioriasiakkaidemme digitaidot alkavat olla jo varsin hyvät. Yksi Espoon palvelutorien tavoitteita onkin tarjota tukea juuri kansalaisten digitaitojen kehittämiseen”, palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti kertoo.

Moni siirtynyt etäasiointiin

Koronaepidemia on rajoittanut julkisten palveluiden tarjontaa tänä vuonna myös Ison Omenan palvelutorilla, mikä näkyy jonkin verran asiakastyytyväisyyskyselyn vastauksissa.

Vastaajista 53 prosenttia kertoo käyneensä tänä vuonna Palvelutorilla harvemmin kuin kerran kuukaudessa, mikä viitannee siihen, että moni hoitaa asiansa etänä verkon tai puhelimen välityksellä silloin, kun se on mahdollista. Suuri osa Palvelutorin palveluista onkin nykyisin tarjolla myös etänä.

”Asiakkaat ovat käyttäytyneet korona-aikana vastuullisesti ja tulleet asioimaan paikan päälle harvemmin. Palvelutorin kävijämäärä onkin vakiintunut korona-aikana keskimäärin 3 000 päivittäiseen asiakaskäyntiin. Aiemmin Palvelutorilla kävi noin 5 000 asiakasta päivässä”, Jäntti kertoo.

Palaute Palvelutorin henkilökunnan antamasta asiakaspalvelusta ja itse palvelutorikonseptista on aiempien vuosien tapaan suurimmaksi osaksi positiivista. Kritiikkiä Ison Omenan palvelutori saa asiakkailta aiempien vuosien tapaan hyvin vähän.

”Muutama tänä syksynä kyselyyn vastannut on huomauttanut järjestyksen sekavuudesta. Tähän voi vaikuttaa väliaikaiset tilajärjestelymme, joilla olemme pyrkineet takaamaan turvavälien säilymisen muun muassa asiakkaiden käytössä olevien tietokoneiden alueella”, arvioi Jäntti.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

palvelutorikoordinaattori Suvi Jäntti, Ison Omenan palvelutori, Espoon kaupunki,
puh. 040 579 4840, suvi.jantti@espoo.fi

Kuvat

Korona-aika näkyy myös Ison Omenan palvelutorilla: asiakkaat ovat käyttäytyneet vastuullisesti ja tulleet asioimaan paikan päälle harvemmin. Palvelutorin kävijämäärä onkin vakiintunut korona-aikana keskimäärin 3 000 päivittäiseen asiakaskäyntiin. Aiemmin Palvelutorilla kävi noin 5 000 asiakasta päivässä. (Kuva: Espoon kaupunki / Katariina Hannukainen)
Korona-aika näkyy myös Ison Omenan palvelutorilla: asiakkaat ovat käyttäytyneet vastuullisesti ja tulleet asioimaan paikan päälle harvemmin. Palvelutorin kävijämäärä onkin vakiintunut korona-aikana keskimäärin 3 000 päivittäiseen asiakaskäyntiin. Aiemmin Palvelutorilla kävi noin 5 000 asiakasta päivässä. (Kuva: Espoon kaupunki / Katariina Hannukainen)
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Espoon kaupunki - Esbo stad
Espoon kaupunki - Esbo stad
PL 1 / PB 1
02070 ESPOON KAUPUNKI / ESBO STAD

+358 9 816 21http://www.espoo.fi

Verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Facebook

Twitter

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Espoon kaupunki - Esbo stad

Espoon liikuntalautakunta on tarkastanut Liikunnan ja urheilun tulosyksikön maksuja: maksutulojen korotukset eivät nosta lasten ja nuorten harrastamisen hintaa18.4.2024 18:33:56 EEST | Tiedote

Liikuntalautakunta päätti kokouksessaan 18.4.2024 toimenpiteistä, joilla nostetaan Liikunnan ja urheilun maksutuloja noin miljoonalla eurolla. Muutokset tulevat voimaan vuoden 2025 alusta. Maksutulojen korotukset ovat osa kaupunkitasoista Taloudellisesti kestävä Espoo -ohjelmaa, jonka tavoitteena on parantaa kaupungin talouden tasapainoa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye