Prog-It Oy

Molemmilla yrityksillä on kymmenien vuosien kokemus räätälöityjen ohjelmistoratkaisujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Prog-It on erityisen vahva integraatioissa, datamigraatioissa, erilaisissa portaaliratkaisuissa ja järjestelmäkonsultoinnissa sekä logistiikka-alan ohjelmistoratkaisuissa. Sekä Prog-It että Datium ovat toimialariippumattomia ja erikoistuneet Microsoftin teknologiolla toteutettujen järjestelmien toimittamiseen.

Datiumilla, kuten myös Prog-It:llä, on erittäin pitkäaikaisia asiakassuhteita Suomessa. Lisäksi Datiumilla on Pietarissa toimiva tytäryhtiö OOO Datium, joka siirtyy myös kaupan myötä Prog-It:n omistukseen. Nyt syntyvä kokonaisuus työllistää yhteensä yli 60 henkilöä ja vuosittainen liikevaihto nousee yli 6,5 miljoonaan euroon. Yritysryhmään kuuluu myös Ruotsissa toimiva Prog-It AB.

- Prog-It:n liiketoiminta on kasvanut viime vuosina erityisesti IT-infraan liittyvissä palveluissa, projekteissa, konsultoinnissa ja konesalipalveluissa. Tämän yhteenliittymän myötä vahvistamme meille tärkeää tukijalkaa eli Ratkaisut-liiketoimintaa, jonka juuret löytyvät 1990-luvulta yhtiön perustamisvuosista, kertoo Prog-It:n omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Ville Seppälä.

Datium Oy:n toimitusjohtaja Jari Sarras toteaa puolestaan: - Olemme kehittäneet Datiumia määrätietoisesti nimenomaan liiketoimintakriittisten, vaativien ratkaisujen tuottajana ja siten toimintamme istuu mainiosti osaksi Prog-It:n Ratkaisut-liiketoimintaa. Tämän yrityskaupan myötä pystymme yhdessä kasvattamaan paitsi räätälöityjen ratkaisujen liiketoimintaa, myös Azure-liiketoimintaamme, joka on molempien osapuolten fokusalueita. Jari Sarras tulee johtamaan Prog-It:n Ratkaisut-liiketoimintaa ja toimii Prog-It:n johtoryhmässä. Datiumin hallituksen puheenjohtaja Juha Leinonkoski tulee jatkossa osallistumaan Prog-It:n hallitustyöskentelyyn.

-Se, että olemme vahvoja It-infraan liittyvässä liiketoiminnassa ja lisäksi pystymme tarjoamaan ratkaisuja ja konsultointia ohjelmistokehityksessä, on ollut aina Prog-It:n vahvuus ja kilpailuetu. Yhdistymällä Datiumin kanssa pystymme entistä vahvemmin ja kokonaisvaltaisemmin tukemaan asiakasyrityksiämme liiketoiminnan kehittämisessä ja digitalisaatiossa, kertoo Prog-It Oy:n toimitusjohtaja Kirsti Kehusmaa.

Lisätietoja:
Ville Seppälä