IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.

Aktiivisesti uusia osaajia rekrytoiva Nortal tarjoaa nuorille IT-alan opiskelijoille kesäisin myös mahdollisuuden neljän kuukauden pituiseen syventävään koulutukseen. Se käsittää koulutus- ja mentorointiohjelman sekä palkallisen kokopäiväharjoittelun. Osallistujia Nortal Summer University -ohjelmassa on tänä vuonna mm. Suomesta, Virosta, Liettuasta ja Serbiasta.

Nortal on tunnettu erityisesti yhtenä maailman parhaiden verojärjestelmien rakentajista, sillä se on ollut merkittävässä roolissa Suomen ja Viron sähköisten verojärjestelmien suunnittelussa ja toteutuksessa. Virosta lähtöisin oleva Nortal tuottaa asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Yhtiöllä on parhaillaan käynnissä lähes 200 projektia yli 20 maassa.

”Kansainvälinen liiketoimintamme ja asiakaskuntamme ovat viime aikoina kasvaneet kiihtyvään tahtiin. Myös Suomessa toimintamme on kääntynyt voitolliseksi ja meillä on tämän vuoden aikana alkamassa useita uusia ja merkittäviä asiakkuuksia, kuten konepajayhtiö Fortaco”, kertoo kansainvälisen Nortal-konsernin kaupallinen johtaja ja Suomen Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen ja jatkaa: ”Olemme jo vuosikausia toimineet Suomessa IT-järjestelmätoimittajana etupäässä raskaan teollisuuden suurasiakkaille, kuten Neste, Boliden, Outokumpu ja SSAB. Tänä vuonna laajennamme täälläkin palvelemaan myös matkailu-, liikenne-, media-, telekommunikaatio- ja terveydenhoitoalaa.”

Kansainvälinen Nortal-konserni työllistää yli 600 IT-alan ja liikkeenjohdon ammattilaista viidellä kotimarkkina-alueellaan. Tällä hetkellä yhtiö hakee riveihinsä uusia ohjelmistokehittäjiä, projektipäälliköitä ja myyntihenkilöstöä erityisesti vahvassa kasvussa olevalle sähköisen kaupankäynnin alalle. Tavoitteena on palkata kaikkiaan 300 uutta tekijää kansainvälisiin positioihin, joista kymmeniä Suomeen. Nortalin monikulttuurinen organisaatio tarjoaa väylän sekä paikalliseen, että kansainväliseen toimintaan ja työskentelyyn niin senioireille, kuin myös junioritason osaajille.

“Nortal on myös erinomainen talo uran aloitukseen. Meillä on mahdollisuudet kasvaa vahvaksi ammattilaiseksi kokeneempien tuella, sillä tarjoamme opiskelujaan viimeisteleville perinteistä lyhytaikaista harjoittelua paljon syvemmän ja aidomman kokemuksen todellisista IT-projekteista. Kansainvälistä uraa suunnitteleville tarjoamme myös kiinnostavia työmahdollisuuksia Baltiasta Yhdysvaltoihin ja jopa Afrikassa”, sanoo itsekin vaikuttavan kansainvälisen työuran tehnyt Harri Koponen.

Nortal on monikansallinen, kuhunkin tarkoitukseen sopivinta informaatioteknologiaa hyödyntävä ja myös itse sitä rakentava liiketoiminnan mahdollistaja. Yhtiö luo asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Nortal luo saumattomia datapohjaisia liiketoimintasovelluksia ja prosesseja niin julkishallinnolle, kuin julkisille ja yksityisille yrityksille Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Pohjois-Amerikassa. Yhtiön asiakaskuntaan kuuluu maailman johtavia telekommunikaatio-, rahoitus-, teollisuus-, logistiikka- ja terveydenhoitoalan yrityksiä sekä useita valtionhallinnollisia toimialueita verotuksesta eläkejärjestelmien ylläpitoon.

Harri Koponen, Chief Commercial Officer Nortal AS & CEO of Nortal Oy
harri.koponen@nortal.com

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa12.6.2018 08:00Tiedote

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.