IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.

Aktiivisesti uusia osaajia rekrytoiva Nortal tarjoaa nuorille IT-alan opiskelijoille kesäisin myös mahdollisuuden neljän kuukauden pituiseen syventävään koulutukseen. Se käsittää koulutus- ja mentorointiohjelman sekä palkallisen kokopäiväharjoittelun. Osallistujia Nortal Summer University -ohjelmassa on tänä vuonna mm. Suomesta, Virosta, Liettuasta ja Serbiasta.

Nortal on tunnettu erityisesti yhtenä maailman parhaiden verojärjestelmien rakentajista, sillä se on ollut merkittävässä roolissa Suomen ja Viron sähköisten verojärjestelmien suunnittelussa ja toteutuksessa. Virosta lähtöisin oleva Nortal tuottaa asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Yhtiöllä on parhaillaan käynnissä lähes 200 projektia yli 20 maassa.

”Kansainvälinen liiketoimintamme ja asiakaskuntamme ovat viime aikoina kasvaneet kiihtyvään tahtiin. Myös Suomessa toimintamme on kääntynyt voitolliseksi ja meillä on tämän vuoden aikana alkamassa useita uusia ja merkittäviä asiakkuuksia, kuten konepajayhtiö Fortaco”, kertoo kansainvälisen Nortal-konsernin kaupallinen johtaja ja Suomen Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen ja jatkaa: ”Olemme jo vuosikausia toimineet Suomessa IT-järjestelmätoimittajana etupäässä raskaan teollisuuden suurasiakkaille, kuten Neste, Boliden, Outokumpu ja SSAB. Tänä vuonna laajennamme täälläkin palvelemaan myös matkailu-, liikenne-, media-, telekommunikaatio- ja terveydenhoitoalaa.”

Kansainvälinen Nortal-konserni työllistää yli 600 IT-alan ja liikkeenjohdon ammattilaista viidellä kotimarkkina-alueellaan. Tällä hetkellä yhtiö hakee riveihinsä uusia ohjelmistokehittäjiä, projektipäälliköitä ja myyntihenkilöstöä erityisesti vahvassa kasvussa olevalle sähköisen kaupankäynnin alalle. Tavoitteena on palkata kaikkiaan 300 uutta tekijää kansainvälisiin positioihin, joista kymmeniä Suomeen. Nortalin monikulttuurinen organisaatio tarjoaa väylän sekä paikalliseen, että kansainväliseen toimintaan ja työskentelyyn niin senioireille, kuin myös junioritason osaajille.

“Nortal on myös erinomainen talo uran aloitukseen. Meillä on mahdollisuudet kasvaa vahvaksi ammattilaiseksi kokeneempien tuella, sillä tarjoamme opiskelujaan viimeisteleville perinteistä lyhytaikaista harjoittelua paljon syvemmän ja aidomman kokemuksen todellisista IT-projekteista. Kansainvälistä uraa suunnitteleville tarjoamme myös kiinnostavia työmahdollisuuksia Baltiasta Yhdysvaltoihin ja jopa Afrikassa”, sanoo itsekin vaikuttavan kansainvälisen työuran tehnyt Harri Koponen.

Nortal on monikansallinen, kuhunkin tarkoitukseen sopivinta informaatioteknologiaa hyödyntävä ja myös itse sitä rakentava liiketoiminnan mahdollistaja. Yhtiö luo asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Nortal luo saumattomia datapohjaisia liiketoimintasovelluksia ja prosesseja niin julkishallinnolle, kuin julkisille ja yksityisille yrityksille Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Pohjois-Amerikassa. Yhtiön asiakaskuntaan kuuluu maailman johtavia telekommunikaatio-, rahoitus-, teollisuus-, logistiikka- ja terveydenhoitoalan yrityksiä sekä useita valtionhallinnollisia toimialueita verotuksesta eläkejärjestelmien ylläpitoon.

Harri Koponen, Chief Commercial Officer Nortal AS & CEO of Nortal Oy
harri.koponen@nortal.com

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa4.2.2020 10:00:02 EETTiedote

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.

Hampurilaismestarit kokoontuvat jälleen Helsinkiin30.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Suosittu Burger Lovers Festival -ruokatapahtuma kokoaa Helsinkiin jälleen Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Koko perheen katuruokafestivaali järjestetään aiempaa suurempana Rautatientorilla kesäkuun toisena viikonloppuna 12.-14.6. Ensi kesän festivaaliin otetaan mukaan 16 ravintolaa ja taidokkuuteensa esittelemiseen ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa myös burgerisuosikit Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.

Suomalaisen viinitalon vienti kasvanut miljoonaluokkaan – myy samppanjaa myös Ranskaan30.12.2019 10:31:08 EETTiedote

Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluva Viinitie on kasvattanut myyntiään merkittävästi myös Suomen ulkopuolelle. Omissa ja edustamissaan laatuviineissä markkinoiden parhaaseen hinta-laatusuhteeseen pyrkivän Viinitien strategia on toiminut Suomen lisäksi erityisesti Ruotsissa ja Norjassa kasvattaen Viinitien viennin tänä vuonna yli miljoonaan euroon. Suosittua samppanjaansa Viinitie myy myös Ranskaan.

Sasta esittelee 50-vuotisjuhlansa viimeisen lahjan19.12.2019 11:04:14 EETTiedote

Sastan juhlavuoden viides kumppanijulkistus korostaa perinteisiä suomalaisia materiaaleja, kun pellava- ja villakutomo Lapuan kankurit tuo jouluksi myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia SASTA X LAPUAN KANKURIT -villahuopia. Huopa jatkaa Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Costo X Sasta -sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko, ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat sekä kotimaisen kiväärivalmistaja Lynxin kanssa suunniteltu metsästysase.

Sasta ja LYNX Rifles yhteistyöhön10.12.2019 11:21:01 EETTiedote

Suomalainen ulkoiluvaatettaja Sasta jatkaa 50-vuotismerkkipäivänsä juhlistamista uudella kotimaisella yhteistyöllä. Vuoden neljäs kumppanijulkistus korostaa suomalaista teknistä osaamista, kun Lynx Rifles tuo myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia Lynx TD15 Sasta50 Special Edition -metsästyskivääreitä. Lynx-kiväärit jatkavat Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Coston kanssa tehty sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko sekä ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat.