IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.

Aktiivisesti uusia osaajia rekrytoiva Nortal tarjoaa nuorille IT-alan opiskelijoille kesäisin myös mahdollisuuden neljän kuukauden pituiseen syventävään koulutukseen. Se käsittää koulutus- ja mentorointiohjelman sekä palkallisen kokopäiväharjoittelun. Osallistujia Nortal Summer University -ohjelmassa on tänä vuonna mm. Suomesta, Virosta, Liettuasta ja Serbiasta.

Nortal on tunnettu erityisesti yhtenä maailman parhaiden verojärjestelmien rakentajista, sillä se on ollut merkittävässä roolissa Suomen ja Viron sähköisten verojärjestelmien suunnittelussa ja toteutuksessa. Virosta lähtöisin oleva Nortal tuottaa asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Yhtiöllä on parhaillaan käynnissä lähes 200 projektia yli 20 maassa.

”Kansainvälinen liiketoimintamme ja asiakaskuntamme ovat viime aikoina kasvaneet kiihtyvään tahtiin. Myös Suomessa toimintamme on kääntynyt voitolliseksi ja meillä on tämän vuoden aikana alkamassa useita uusia ja merkittäviä asiakkuuksia, kuten konepajayhtiö Fortaco”, kertoo kansainvälisen Nortal-konsernin kaupallinen johtaja ja Suomen Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen ja jatkaa: ”Olemme jo vuosikausia toimineet Suomessa IT-järjestelmätoimittajana etupäässä raskaan teollisuuden suurasiakkaille, kuten Neste, Boliden, Outokumpu ja SSAB. Tänä vuonna laajennamme täälläkin palvelemaan myös matkailu-, liikenne-, media-, telekommunikaatio- ja terveydenhoitoalaa.”

Kansainvälinen Nortal-konserni työllistää yli 600 IT-alan ja liikkeenjohdon ammattilaista viidellä kotimarkkina-alueellaan. Tällä hetkellä yhtiö hakee riveihinsä uusia ohjelmistokehittäjiä, projektipäälliköitä ja myyntihenkilöstöä erityisesti vahvassa kasvussa olevalle sähköisen kaupankäynnin alalle. Tavoitteena on palkata kaikkiaan 300 uutta tekijää kansainvälisiin positioihin, joista kymmeniä Suomeen. Nortalin monikulttuurinen organisaatio tarjoaa väylän sekä paikalliseen, että kansainväliseen toimintaan ja työskentelyyn niin senioireille, kuin myös junioritason osaajille.

“Nortal on myös erinomainen talo uran aloitukseen. Meillä on mahdollisuudet kasvaa vahvaksi ammattilaiseksi kokeneempien tuella, sillä tarjoamme opiskelujaan viimeisteleville perinteistä lyhytaikaista harjoittelua paljon syvemmän ja aidomman kokemuksen todellisista IT-projekteista. Kansainvälistä uraa suunnitteleville tarjoamme myös kiinnostavia työmahdollisuuksia Baltiasta Yhdysvaltoihin ja jopa Afrikassa”, sanoo itsekin vaikuttavan kansainvälisen työuran tehnyt Harri Koponen.

Nortal on monikansallinen, kuhunkin tarkoitukseen sopivinta informaatioteknologiaa hyödyntävä ja myös itse sitä rakentava liiketoiminnan mahdollistaja. Yhtiö luo asiakkailleen lisäarvoa yhdistämällä strategisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen teknologian avulla tehtävään muutokseen. Nortal luo saumattomia datapohjaisia liiketoimintasovelluksia ja prosesseja niin julkishallinnolle, kuin julkisille ja yksityisille yrityksille Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Pohjois-Amerikassa. Yhtiön asiakaskuntaan kuuluu maailman johtavia telekommunikaatio-, rahoitus-, teollisuus-, logistiikka- ja terveydenhoitoalan yrityksiä sekä useita valtionhallinnollisia toimialueita verotuksesta eläkejärjestelmien ylläpitoon.

Harri Koponen, Chief Commercial Officer Nortal AS & CEO of Nortal Oy
harri.koponen@nortal.com

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.