Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

IWSC-voitto vauhdittaa Teerenpelin kansainvälistymistä

Lahtelainen Teerenpeli Panimo & Tislaamo pokkasi uusimmalle Kulo-viskilleen merkittävän ”Gold outstanding” -tunnustuksen vuosittain järjestettävässä International Wine and Spirit Competition – kilpailussa.
Teerenpelin Kulo-viski palkittiin arvostetussa kansainvälisessä IWSC-kilpailussa kultamitalilla ja erityismaininnalla.

Kulo on seitsemän vuotta sherrytynnyrissä kypsynyt mallasviski, jonka Teerenpeli lanseerasi viime talvena. Se sai IWSC:n laajalta asiantuntijaraadilta 98 pistettä sadasta. Kulo-viskin lisäksi myös Teerenpelin toinen viski, Savu, sai kesän aikana Lontoossa järjestetyssä IWSC-kilpailussa kultamitalin kevyesti savuisten viskien sarjoissa. Kultamitalien lisäksi Teerenpeli sai kilpailussa kolme hopeaa ja yhden pronssimitalin.

–      Suomeen saatiin neljä kultamitalia, joista kaksi tuli Teerenpelille. Me pidämme sitä merkittävä tunnustuksena työstä, jota olemme viskien parissa jo vuosia tehneet, sanoo Teerenpeli Panimo & Tislaamon toimitusjohtaja Samuli Korhonen.

Teerenpelissä on tislattu viskiä vuodesta 2002.

–      Olemme pitkäjänteisesti uskoneet perinteiden kunnioittamiseen ja laadukkaiden raaka-aineiden, kuten maailman parhaan pohjaveden ja mallastetun ohran käyttöön viskien valmistuksessa. Ilahduttavaa, että niitä osataan arvostaa myös kansainvälisesti, toteaa Teerenpeli Yhtiöiden toimitusjohtaja, yrittäjä Anssi Pyysing.

Tänä vuonna Lontoossa järjestetty alkoholijuomien kilpailu on maailman suurin, ja siihen osallistuu satoja tuotteita ympäri maailman. Teerenpelin viskit ovat menestyneet kilpailussa aiemminkin. Kansainvälistä tunnustusta Teerenpelin viskit ovat saaneet myös vuonna 2018, kun Kaski-viski voitti USA:n arvostetussa kilvassa ”Double Gold” -mitalin. Myös suomalaisilla vuosittain järjestettävillä UISGE-viskifestivaaleilla Teerenpeli on kahminut useita ykköspalkintoja. Kansainvälinen tunnustus tuntuu kuitenkin erityisen hyvältä nyt, kun Teerenpeli tavoittelee voimakkaasti kansainvälistä kasvua, sanoo Samuli Korhonen.

–      Menestys näin arvostetussa ja laajalti tunnetussa kilpailussa helpottaa kansainvälistä operointia, sillä se lisää tuotteiden tunnettuutta ja vakuuttaa niiden laadusta.

Teerenpelin tuotteilla on entuudestaan maahantuojat Ruotsissa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Tänä vuonna vienti on avattu Belgiaan ja Luxemburgiin. Neuvotteluja käydään parhaillaan myös Venäjän ja Ranskan kanssa.

–      Tarkoitus on avata 2–3 uutta maata per vuosi ja sitä kautta moninkertaistaa myynti. Kapasiteettia kyllä riittää, sillä meillä on viskitynnyrit pullollaan, Korhonen toteaa.

Palkittu Kulo-viski tulee Alkon myyntiin 7. syyskuuta.

Samuli Korhonen
Toimitusjohtaja / Teerenpeli Panimo & Tislaamo
samuli.korhonen@teerenpeli.com

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja / Yrittäjä / Teerenpeli Yhtiöt
anssi.pyysing@teerenpeli.com

Kuvat

Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
Liimaajankatu 9

0424 925 240https://www.teerenpeli.com/

Teerenpeli Yhtiöt on Lahdessa syntynyt, innovatiivinen ravintola-, tislaamo- ja panimoalan perheyritys, jonka omistavat Anssi ja Marianne Pyysing. Yritys koostuu kymmenestä ravintolasta ympäri Suomen sekä Teerenpeli Panimo & Tislaamosta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 14 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 100 henkilöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Teerenpeli on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi2.10.2020 15:24:47 EEST | Tiedote

Lahtelainen Teerenpeli Brewery & Distillery on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi. Maailman suurimman alkoholikilpailun vuosittain järjestävä IWSC eli International Wine and Spirit Competition kutsui Teerenpelin Panimo & Tislaamon finaaliin kilpailussa, jossa etsitään maailman parasta viskitislaamoa. Kilpailuun ei voi itse ilmoittautua vaan siihen kutsutaan. Kilpailun voittaja julkistetaan 18. marraskuuta.

Teerenpelin panimossa ja tislaamossa valmistetaan nyt käsidesiä – Lahden kaupunki teetti heti oman nimikko-käsidesin30.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Lahdessa toimiva Panimo & Tislaamo Teerenpeli on alkanut valmistaa käsidesiä. Halu vastata sen kovaan kysyntään ja varmistaa, että koronapandemian hillitsemisen kannalta merkittävästä käsihygieniasta pystytään huolehtimaan riittävällä tavalla, valjasti tislaamon hetkessä yhteiskunnan kannalta kriittiseen käyttöön. Ensimmäisten asiakkaiden joukossa oli Lahden kaupunki.