Jaakko Eskola Varman hallituksen puheenjohtajaksi

Varman hallitus päätti kokouksessaan 14.12.2021 valita Jaakko Eskolan hallituksen puheenjohtajaksi 1.1.2022 alkaen.

Jaakko Eskola on ollut Varman hallituksen jäsen 1.1.2021 alkaen. Hän toimi Wärtsilän konsernijohtajana helmikuuhun 2021 asti.

Hallitus valitsi varapuheenjohtajan, STTK ry:n puheenjohtajan Antti Palolan jatkamaan tehtävässään. Toiseksi varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi Uniper SE:n johtajan Risto Penttisen.

Nimitys- ja palkkiovaliokunnan puheenjohtajaksi hallitus valitsi Jaakko Eskolan. Jäsenenä jatkaa Antti Palola ja uudeksi jäseneksi valittiin Risto Penttinen. Tarkastusvaliokunnassa jatkavat Ari Kaperi (puheenjohtaja), Jyri Luomakoski ja Antti Palola. Uudeksi jäseneksi valittiin Teo Ottola.

Varman hallituksen kokoonpano 1.1.2022

Jaakko Eskola, puheenjohtaja

Antti Palola, varapuheenjohtaja, STTK ry:n puheenjohtaja

Risto Penttinen, varapuheenjohtaja, Uniper SE:n johtaja

Riku Aalto, Teollisuusliitto ry:n puheenjohtaja

Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin konsernijohtaja

Ari Kaperi, Nordea Bank Oy:n Suomen maajohtaja

Jyri Luomakoski

Petri Niemisvirta, Mandatum-konsernin toimitusjohtaja

Teo Ottola, Konecranes Oyj:n finanssijohtaja

Pekka Piispanen, Akava ry:n johtaja

Saana Siekkinen, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n johtaja

Mari Walls, Tampereen yliopiston rehtori

Varajäsenet

Jouni Hakala, Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliiton (TT-) säätiön asiamies, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry

Timo Saranpää, AKY - Akavalaiset yrittäjät ry:n puheenjohtaja

Kari Välimäki

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen eläkevarojen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla yli 918 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2021 lopussa 56,6 miljardia euroa.

Kutsu Varman puolivuosituloksen mediainfoon 19.8.202210.8.2022 09:23:21 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkaisee tammi-kesäkuun 2022 tuloksensa perjantaina 19.8.2022 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto ja 1.6. sijoituksista vastaavan johtajan tehtävässä aloittanut Markus Aho käyvät läpi Varman liiketoiminnan kehittymistä ja tulosta vuoden ensimmäisellä puoliskolla. He arvioivat muun muassa kiihtyvän inflaation, hidastuvan talouskasvun, energiakriisin ja korkojen nousun vaikutuksia talouteen ja sijoitusmarkkinoihin sekä loppuvuoden näkymiä. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Tilaisuuden puheenvuorojen jälkeen on mahdollisuus mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 18.8. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 18.8. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh.

Varma tuo inklusiivisen asumisen konseptin Tampereelle – rakennuksen erityispiirteet helpottavat arkea29.6.2022 15:54:54 EEST | Tiedote

Varma lanseeraa Tampereella Finlaysonin alueella uudenlaisen inklusiivisen asumisen konseptin, jolla tavoitellaan monimuotoista vuokralaiskuntaa. Ensimmäisissä Aika Koteja -asunnoissa yhdistyvät esteettömyyden huomiointi ja yhteisöllisyys. Lisäksi asukkailla on mahdollisuus tilata ulkopuolisten palveluntarjoajien tuottamia kauneus-, hyvinvointi- ja kotipalveluita.

Varma skärper sin klimatpolicy: Placeringsportföljens absoluta utsläpp ska halveras fram till 203017.6.2022 08:18:10 EEST | Tiedote

Arbetspensionsbolaget Varma skärper klimatpolicyn för sina placeringar och sina placeringsmål för att bekämpa klimatförändringarna. Målet är att minska de absoluta utsläppen för hela placeringsportföljen med en fjärdedel fram till 2025 och med hälften fram till 2030. Att ställa upp absoluta utsläppsmål för hela portföljen är sällsynt både i Finland och internationellt.

Varma kiristää ilmastopolitiikkaansa: Sijoitussalkun absoluuttiset päästöt puolitetaan vuoteen 2030 mennessä17.6.2022 08:00:27 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma kiristää sijoitustensa ilmastopolitiikkaa ja ilmastonmuutoksen vastaisia sijoitustavoitteitaan. Tavoitteena on leikata koko sijoitussalkun absoluuttisia päästöjä neljänneksellä vuoteen 2025 mennessä ja puolittaa päästöt vuoteen 2030 mennessä. Absoluuttisten päästötavoitteiden asettaminen koko sijoitussalkulle on harvinaista Suomessa ja kansainvälisesti.