Jaakko Eskola Varman hallituksen puheenjohtajaksi

Varman hallitus päätti kokouksessaan 14.12.2021 valita Jaakko Eskolan hallituksen puheenjohtajaksi 1.1.2022 alkaen.

Jaakko Eskola on ollut Varman hallituksen jäsen 1.1.2021 alkaen. Hän toimi Wärtsilän konsernijohtajana helmikuuhun 2021 asti.

Hallitus valitsi varapuheenjohtajan, STTK ry:n puheenjohtajan Antti Palolan jatkamaan tehtävässään. Toiseksi varapuheenjohtajaksi hallitus valitsi Uniper SE:n johtajan Risto Penttisen.

Nimitys- ja palkkiovaliokunnan puheenjohtajaksi hallitus valitsi Jaakko Eskolan. Jäsenenä jatkaa Antti Palola ja uudeksi jäseneksi valittiin Risto Penttinen. Tarkastusvaliokunnassa jatkavat Ari Kaperi (puheenjohtaja), Jyri Luomakoski ja Antti Palola. Uudeksi jäseneksi valittiin Teo Ottola.

Varman hallituksen kokoonpano 1.1.2022

Jaakko Eskola, puheenjohtaja

Antti Palola, varapuheenjohtaja, STTK ry:n puheenjohtaja

Risto Penttinen, varapuheenjohtaja, Uniper SE:n johtaja

Riku Aalto, Teollisuusliitto ry:n puheenjohtaja

Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin konsernijohtaja

Ari Kaperi, Nordea Bank Oy:n Suomen maajohtaja

Jyri Luomakoski

Petri Niemisvirta, Mandatum-konsernin toimitusjohtaja

Teo Ottola, Konecranes Oyj:n finanssijohtaja

Pekka Piispanen, Akava ry:n johtaja

Saana Siekkinen, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n johtaja

Mari Walls, Tampereen yliopiston rehtori

Varajäsenet

Jouni Hakala, Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliiton (TT-) säätiön asiamies, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry

Timo Saranpää, AKY - Akavalaiset yrittäjät ry:n puheenjohtaja

Kari Välimäki

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen eläkevarojen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla yli 918 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2021 lopussa 56,6 miljardia euroa.

Kutsu Varman tilinpäätösinfoon 18.2.202225.1.2022 10:27:21 EET | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkaisee vuoden 2021 tuloksensa sekä tilinpäätöksensä perjantaina 18.2.2022 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käyvät läpi Varman liiketoiminnan kehittymistä ja vuoden 2021 tulosta sekä tulevaisuuden näkymiä alkaneeseen vuoteen. He arvioivat muun muassa, miten huikean hyvä sijoitusvuosi päättyi, miten eläkejärjestelmä selvisi toisesta koronavuodesta ja kuinka kauan nousukausi jatkuu. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 17.2. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 17.2. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Ke

Varma siirtää 9 uutta kerrostaloa maalämpöön ja irtautuu kaukolämmöstä20.12.2021 09:30:39 EET | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma aloitti marraskuussa omistamiensa asuintalojen energiaremontit yhdeksässä kerrostalossa pääkaupunkiseudulla ja Turussa puolittaakseen asuntokantansa päästöt vuoteen 2023 mennessä. Nyt remontoitavana olevien kohteiden valmistuttua energiaremontti on toteutettu 20 Varman omistamaan asuintaloon. Yhteensä remonteilla saadaan aikaan 1300 lämmitykseltään hiilineutraalia asuntoa.

Työeläkeyhtiö Varman toimitila- ja hotellihanke Katajanokalla sai rakennusluvan - työt jatkuvat maanrakennustöillä17.12.2021 08:02:24 EET | Tiedote

Helsingin Katajanokalle rakennettava toimitila- ja hotellihanke, Katajanokan Laituri, etenee, kun työeläkeyhtiö Varman omistukseen tulevan puisen kiinteistön rakennuslupa tuli lainvoimaiseksi 7.12.2021. Osana hanketta Varma myös osti joulukuussa Helsingin kaupungilta Katajanokanlaituri 4 -osoitteessa sijaitsevan tontin, jonne rakennettavaan puiseen kiinteistöön tulee mm. Stora Enson pääkonttori sekä korkeatasoinen hotelli.