Jaakko Hyvönen Tradenomien puheenjohtajaksi

Tradenomien valtuuston järjestäytymiskokous teki tänään 23.8. henkilövalintoja seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Valtuusto valitsi uuden hallituksen sekä puheenjohtajiston valtuustolle. Kaikista hallituksen luottamustehtävistä käytiin vaalit.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin turkulainen Jaakko Hyvönen (Turun Seudun Tradenomit). Hyvönen toimi edellisellä kaudella hallituksen varapuheenjohtajana ja opiskeluaikanaan toimi Tradenomiopiskelijoiden puheenjohtajana.

1. varapuheenjohtajaksi valittiin oululainen Ville Kovero (Pohjois-Suomen Tradenomit) ja 2. varapuheenjohtajaksi helsinkiläinen Suvi Rossi (Etelä-Suomen Tradenomit).

Hallituksen jäseniksi valittiin Reetta Ahonen (Edistykselliset), Pipsa Aro (Etelä-Suomen Tradenomit), Liisa Heinonen (Turun Seudun Tradenomit), Heikki Laukkanen (IT-tradenomit), Heidi Retsä (IT-Tradenomit), Anna Uusitalo (Pohjois-Suomen Tradenomit) sekä Sami Vesala (Turun Seudun Tradenomit).

Valtuuston puheenjohtajana jatkaa Jaana Carlenius (Etelä-Suomen Tradenomit) ja varapuheenjohtajaksi valittiin opiskelijaryhmän edustaja Veera Nyfors. Valtuusto on ylin päättävä elimemme, joka valitaan kolmen vuoden välein suoralla jäsenvaalilla. Vaalit pidettiin keväällä 2020.

Jaakko Hyvönen
hallituksen puheenjohtaja
p. 040 515 85 91

Jaana Carlenius
valtuuston puheenjohtaja

Työttömyysturvassa on valuvika, joka ei ole oikeudenmukainen12.2.2021 08:32:33 EETBlogi

Työttömyysturvan työssäoloehdon lähtökohtana on pysyvä tila työsuhteessa. Onko 26 viikkoa työtä pysyvä olotila? Ja onko se perusteena oikeudenmukainen kaikille? Tällä hetkellä saman ansiosidonnaisen turvan saavat yhtä lailla ne työntekijät, jotka ovat työskennelleet 26 viikkoa kuin nekin, jotka ovat olleet töissä vaikkapa 150 viikkoa. Huomioitavaa on, että 26 viikon työssäoloehdolla saa pidempikestoisen ansiosidonnaisen turvan kuin mitä itse työssäoloehdon pituus on.

Poikkeustila vauhditti etätyön määrää23.9.2020 14:01:02 EESTTiedote

Etätöiden määrä on selvästi lisääntynyt kuluvan vuoden aikana tradenomikunnan keskuudessa. Ennen poikkeustilaa tradenomit tekivät etätöitä keskimäärin yhden päivän viikossa ja 25 prosentilla etätyöskentely ei ollut mahdollista ollenkaan. Kevään myötä 78 prosentilla asiantuntijatehtävissä työskentelevillä etätyön määrä nousi viiteen päivään viikossa. Tiedot käyvät ilmi Tradenomien jäsenkyselystä.