Jaakko Hyvönen Tradenomien puheenjohtajaksi

Tradenomien valtuuston järjestäytymiskokous teki tänään 23.8. henkilövalintoja seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Valtuusto valitsi uuden hallituksen sekä puheenjohtajiston valtuustolle. Kaikista hallituksen luottamustehtävistä käytiin vaalit.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin turkulainen Jaakko Hyvönen (Turun Seudun Tradenomit). Hyvönen toimi edellisellä kaudella hallituksen varapuheenjohtajana ja opiskeluaikanaan toimi Tradenomiopiskelijoiden puheenjohtajana.

1. varapuheenjohtajaksi valittiin oululainen Ville Kovero (Pohjois-Suomen Tradenomit) ja 2. varapuheenjohtajaksi helsinkiläinen Suvi Rossi (Etelä-Suomen Tradenomit).

Hallituksen jäseniksi valittiin Reetta Ahonen (Edistykselliset), Pipsa Aro (Etelä-Suomen Tradenomit), Liisa Heinonen (Turun Seudun Tradenomit), Heikki Laukkanen (IT-tradenomit), Heidi Retsä (IT-Tradenomit), Anna Uusitalo (Pohjois-Suomen Tradenomit) sekä Sami Vesala (Turun Seudun Tradenomit).

Valtuuston puheenjohtajana jatkaa Jaana Carlenius (Etelä-Suomen Tradenomit) ja varapuheenjohtajaksi valittiin opiskelijaryhmän edustaja Veera Nyfors. Valtuusto on ylin päättävä elimemme, joka valitaan kolmen vuoden välein suoralla jäsenvaalilla. Vaalit pidettiin keväällä 2020.

Jaakko Hyvönen
hallituksen puheenjohtaja
p. 040 515 85 91

Jaana Carlenius
valtuuston puheenjohtaja

Tradenomien palvelut maksutta koko tradenomikunnan käyttöön3.4.2020 08:25:49 EESTTiedote

Epävarmuus työelämässä on lisääntynyt voimakkaasti viime viikkoina koronaviruksen vaikutuksen myötä. Lomautus- ja irtisanomisuhka on todellinen jo yli 300 000 palkansaajalle. Myös tradenomikunnasta erityisesti palvelualoilla työskentelevät ovat tässä tilanteessa. Jäsenten yhteydenotot lakipalveluihin ovat moninkertaiset verrattuna normaaliin tilanteeseen ja ne koskevat yksinomaan enää lomautuksia tai irtisanomisia.

Tradenomiopiskelijat: Opiskelijan mielenterveyspalvelut turvattava31.10.2019 11:46:51 EETTiedote

Mielenterveysongelmat ovat kasvava haaste myös korkeakoulukentällä. Siitä huolimatta opiskelijoiden pääsy mielenterveyspalveluiden piiriin on uhattuna. Ammattikorkeakouluopiskelijoiden liittyessä Ylioppilaiden Terveydenhoitosäätiön (YTHS) piiriin, kasvavat tarpeet ja asiakaskunta räjähdysmäisesti. Onkin suuri kysymysmerkki, riittävätkö YTHS:n resurssit vastaamaan kasvaviin tarpeisiin heti uudistuksen alusta saakka.