Jaama Winter 25.-26.3.: Euroja juosten ja pyöräillen lasten ja nuorten hyväksi

Kontiolahti 150 vuotta -hengessä tapahtuma ohjaa hyväntekeväisyyspotin eurot Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikallisyhdistykselle.
Jaama Winter pyöräillään ja juostaan huolletuilla Kontionpolut-verkoston reiteillä Kontiolahdella.

Kontionpolut-reitistöllä ensi viikonloppuna järjestettävä Jaama Winter -tapahtuma haastaa paikallisia seuroja keräämään hyväntekeväisyyspottia lasten ja nuorten hyväksi.

”Kutsumme urheilu-, ulkoilu- ja muidenkin seurojen puheenjohtajia maksutta tapahtumaan. Lahjoitamme jokaisesta heidän keräämästään kilometristä euron Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikallisyhdistykselle”, sanoo Kontiolahti Outdoorin toimitusjohtaja Kimmo Turunen.

Lauantaina ohjelmassa on maastopyöräilyä 20 ja 40 kilometrin reiteillä. Sunnuntaina samoilla reiteillä juostaan 10 tai 20 kilometriä.

”Toiveena on tietysti, että viikonloppuna päästäisiin satoihin kilometreihin ja näin satojen eurojen pottiin”, Turunen sanoo.

Osa Kontiolahti 150 -teemavuotta

Tämän vuoden Jaama Winter on osa Kontiolahden kunnan 150-vuotisjuhlallisuuksia.

Ensimmäisen kerran Jaama Winter järjestettiin koronarajoitusten aikaan suppeana kutsutapahtumana talvella 2021.

”Silloin testasimme ensimmäistä kertaa huolletun talvipolkuverkoston sopivuutta tapahtumiin. Palaute ja kokemukset olivat kiittäviä”, Turunen sanoo.

Turusen mukaan Pohjois-Karjalassa on valtakunnallisesti poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet maastohiihdon lisäksi talviaikaiseen maastopyöräilyyn ja poluilla juoksemiseen.

”Kontionpolkujen lisäksi useiden kilometrien huolletuille talvipoluille pääsee Lykynlammella ja Pärnävaaralla.”

Kummajainen tapahtumakalenterissa

Huolletuilla talvipoluilla järjestettäviä polkujuoksu- tai maastopyörätapahtumia ei koko maassa ole montakaan.

Turunen sanookin, että juoksijoille ja pyöräilijöille suunnatut talvipolkutapahtumat saavat tehdä pioneerityötä tunnettuuden lisäämiseksi.

”Tapahtumat ovat sinällään samankaltaisia kuin kesäajankin tapahtumat. Suurin osa lähtee mukaan nauttiakseen ulkoilusta ja yhdessä harrastamisesta rennoissa tunnelmissa. Toisaalta kilpakuntoilijoille tai -urheilijoille ne antavat hyvän mahdollisuuden kisaamiseen ja vaihtelua tuovaan tehoharjoitukseen.”

---

INFO: Yhdistysten puheenjohtajat maksutta mukaan – ilmoittautuminen to 23.3. mennessä

• Lauantaina 25.3. maastopyöräilyä 20 tai 40 km
  • Sunnuntaina 26.3. polkujuoksua 10 tai 20 km
  • Urheilu-, ulkoilu- ja muiden yhdistysten puheenjohtajat voivat ilmoittautua maksutta ja kerätä järjestäjän lukuun hyväntekeväisyyseuroja lasten ja nuorten hyväksi.
  • Tapahtuman nettisivut

Kimmo TurunenToimitusjohtajaKontiolahti Outdoor

Puh:050 5633480

Kuvat

Kontiolahti Outdoor
Napakympintie 24
81100 Kontiolahti

Pohjois-Karjalassa toimivan Kontiolahti Outdoorin palveluihin kuuluvat

• lokakuussa avattava ensilumenlatu maasto- ja ampumahiihtäjille
  • liikunnalliset tyhy-palvelut ympäri Pohjois-Karjalaa, Kontiolahden ja Joensuun lisäksi esimerkiksi Kolilla ja Bomballa
  • Jaama Events -tapahtumasarjan tapahtumat Jaama Winter, Jaama Run ja Jaama MTB
  • ohjatut liikunta-aktiviteetit esimerkiksi murtsikkakoulusta liukulumikenkä- ja fatbike-retkiin sekä omakohtaiseen ampumahiihtotutustumiseen
  • välinevuokraamo
  • leiripalvelut joukkueille ja seuroille sekä välipaloja, kahvilatuotteita ja lounasta tarjoava kahvila-ravintola
  • Kolin kansallispuiston naapurissa sekä suositun Herajärven kierros -retkeilyreitin yhdessä aloitus- ja päätepisteessä sijaitseva, aitta-, teltta- ja caravanmajoitusta, saunapalveluja, välinevuokrausta sekä ohjattuja aktiviteetteja tarjoava Kiviniemen tila.

Kontiolahti Outdoor myös vuokraa Kontiolahden ampumahiihtostadionin tiloja ja palveluja tapahtuma-areenaksi muille tapahtumajärjestäjille.

Kontiolahti Outdoor on osa Kontiolahti Biathlon -perhettä. Sen muodostavat Kontiolahti Outdoorin lisäksi ampumahiihdon maailmancup -tapahtumat sekä urheiluseura Kontiolahden Urheilijat ry.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kontiolahti Outdoor