Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Kimi Räikkösestä suomalaisen huippukylmäosaamisen sanansaattaja. Kuva: Mare Oravainen

Huippukylmän terveydelliset ominaisuudet havaittiin Japanissa jo 1970-luvulla, jossa kylmähoitoa käytettiin aluksi mm. MS-taudin ja reumaattisten oireiden sekä erilaisten kipujen hoitamiseen. Sittemmin vartaloon kohdistuvaa kryoterapiaa, eli huippukylmähoitoa on ryhdytty hyödyntämään huippu-urheilijoiden palautumisen nopeuttamiseen ja lihaskipujen vähentämiseen. Suomessa suunnitellut ja valmistetut CTN-huippukylmähoitokojeet ovat teknisesti ja käytettävyydeltään markkinoiden edistyksellisemmät. Myös F1-kuski Kimi Räikkönen on löytänyt huippukylmähoidon tuomat edut palautumiseen ja suorituskyvyn optimointiin ja hän onkin uusin CTN:n laitteita säännöllisesti käyttävä kansainvälinen urheilutähti. Suomalaiset huippukylmähoitolaitteet on asennettu Räikkösen kotiin ja niistä on tullut tärkeä osa hänen henkilökohtaista kunto-ohjelmaansa.

”Useat kansainväliset urheilu- ja viihdemaailman megatähdet ovat jo löytäneet huippukylmän mahdollisuudet, mutta meidän tarinamme ja lupauksemme konkretisoituvat parhaiten Jäämiehen, eli Kimi Räikkösen kanssa. F1-kisa on suurista taustatiimeistä huolimatta kuitenkin fyysisesti ja henkisesti erittäin vaativa yksilösuoritus, josta palautuminen perinteisin keinoin on aikaa ja vaivaa vaativa prosessi. Kun kuulimme Kimin itse innostuneen huippukylmästä ja sen tuomista eduista, oli luonnollista aloittaa hänen kanssaan molempia tukeva yhteistyö”, kertoo CTN Groupin kansainvälisestä myynnistä vastaava Mare Oravainen.

Kimi Räikkösen Sveitsin kotiin on asennettu sekä nesteytetyllä typellä toimiva huippukylmäkabiini CTN Cryo°Cabin™, että sähkötoiminen paikallishoitoon tarkoitettu uusi X°Cryo™. Hänestä tulee yhteistyön myötä suomalaisen huippukylmäosaamisen yksi tunnetuimmista kansainvälisistä huippu-urheilijareferensseistä.

”F1-auton ajaminen vaatii huippukuntoa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Erityisesti jalat ja alaselkä ovat radalla kovalla rasituksella ja olen huomannut, että huippukylmä toimii ainakin itselleni kylmäallasta paremmin palautumiseen ja erilaisten rasituskipujen lievittämiseen. Se on avannon kaltaisesti rentouttavaa, mutta huomattavasti tehokkaampi ja nopeampi tapa palautua esimerkiksi kovasta treenirääkistä tai kisaviikonlopusta. Luotan muutenkin suomalaiseen teknologiseen osaamiseen ja kun huomasin, että Suomessa valmistetaan maailmanluokan kylmähoitolaitteita, en halunnut ottaa tässäkään asiassa riskiä. Kotona ollessani käytän huippukylmälaitteita päivittäin ja uusi sähköllä toimiva laite on mahdollisuuksien mukaan käytössä myös kisamatkoilla”, kertoo Kimi Räikkönen.

Huippukylmälaitteita valmistava Cryotech Finland Oy kuuluu kansainväliseen CTN-konserniin, joka on erikoistunut palautumiseen ja hyvinvointiin käytettävien huippukylmälaitteiden valmistamiseen ja markkinointiin. CTN Group on alansa teknologinen edelläkävijä ja yhtiön Suomessa kehitettyjä ja valmistettuja nestetypellä toimivia CTN Cryo°Cabin™ -huippukylmäkabiineja on myyty yli 35 maahan. Yrityksen uusin innovaatio on sähköllä toimiva X°Cryo™ -paikallishoitolaite, jonka odotetaan helppokäyttöisenä, edullisena ja liikuteltavana vaihtoehtona mullistavan kylmähoitopalveluiden saatavuuden.

”Lääkkeettömien hoitomuotojen suosio on kovassa kasvussa ja uskon, että huippu-urheilijoiden lisäksi myös tavalliset liikkujat ja hyvinvoinnistaan välittävät kuluttajat löytävät pian huippukylmähoidon tuomat edut. Uudella sähkötoimisella XCryolla voi helposti virkistää myös kasvoja, kiihdyttää koko pään verenkiertoa, helpottaa erilaisia iho-oireita tai antaa täsmähelpotusta erilaisiin lihaskipuihin ja särkyihin vaikkapa polvessa tai ranteessa”, kertoo CTN-konsernin lääketieteellinen johtaja, tohtori Timo Kylmälä ja lisää, että ihmisten lisäksi huippukylmähoitoa annetaan myös maailman parhaille kilpahevosille ja -kameleille sekä koirille.

CTN Group on vuonna 2013 perustettu huippukylmähoitolaitteiden valmistukseen erikoistunut teknologiayhtiö. Yhtiön patentoimat kylmähoitolaitteet valmistetaan Suomessa Vantaalla sekä Nurmijärvellä ja niitä on viety jo yli 35 maahan. CTN-konsernin liikevaihto kuluvalle tilikaudelle on noin kaksi miljoonaa euroa ja liikevaihtoennuste alkavalle tilikaudelle on noin kuusi miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää tällä hetkellä yli 20 ihmistä Suomessa, Virossa ja Irlannissa.

CTN Group
Mare Oravainen, myyntijohtaja
+358 44 0422285, mare@ctn.fi
Miika Peura, talousjohtaja
+358 40 703 5371, miika@ctn.fi
Timo Kylmälä, LT, lääketieteellinen johtaja, medical@ctn.fi

”Käytän huippukylmähoitoa palautumiseen ja erilaisten rasituskipujen lievittämiseen. Se myös rentouttaa. Sähköllä toimivan XCryon kasvojäähdytin puolestaan virkistää kasvoja ja piristää muutenkin”, kertoo Kimi Räikkönen. Kuva: Mare Oravainen
X°Cryo™ -paikallishoitolaitteen varustusta.
X°Cryo™ -paikallishoitolaitteen varustusta.
CTN:n uusin innovaatio on sähköllä toimiva X°Cryo™ -paikallishoitolaite, jonka odotetaan helppokäyttöisenä, edullisena ja liikuteltavana vaihtoehtona mullistavan kylmähoitopalveluiden saatavuuden.
Kimi Räikkönen ja CTN-tiimi

Sasta ja LYNX Rifles yhteistyöhön10.12.2019 11:21:01 EETTiedote

Suomalainen ulkoiluvaatettaja Sasta jatkaa 50-vuotismerkkipäivänsä juhlistamista uudella kotimaisella yhteistyöllä. Vuoden neljäs kumppanijulkistus korostaa suomalaista teknistä osaamista, kun Lynx Rifles tuo myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia Lynx TD15 Sasta50 Special Edition -metsästyskivääreitä. Lynx-kiväärit jatkavat Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Coston kanssa tehty sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko sekä ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat.

Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa4.12.2019 13:02:52 EETTiedote

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.

Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden31.10.2019 13:39:41 EETTiedote

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.