Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Kimi Räikkösestä suomalaisen huippukylmäosaamisen sanansaattaja. Kuva: Mare Oravainen

Huippukylmän terveydelliset ominaisuudet havaittiin Japanissa jo 1970-luvulla, jossa kylmähoitoa käytettiin aluksi mm. MS-taudin ja reumaattisten oireiden sekä erilaisten kipujen hoitamiseen. Sittemmin vartaloon kohdistuvaa kryoterapiaa, eli huippukylmähoitoa on ryhdytty hyödyntämään huippu-urheilijoiden palautumisen nopeuttamiseen ja lihaskipujen vähentämiseen. Suomessa suunnitellut ja valmistetut CTN-huippukylmähoitokojeet ovat teknisesti ja käytettävyydeltään markkinoiden edistyksellisemmät. Myös F1-kuski Kimi Räikkönen on löytänyt huippukylmähoidon tuomat edut palautumiseen ja suorituskyvyn optimointiin ja hän onkin uusin CTN:n laitteita säännöllisesti käyttävä kansainvälinen urheilutähti. Suomalaiset huippukylmähoitolaitteet on asennettu Räikkösen kotiin ja niistä on tullut tärkeä osa hänen henkilökohtaista kunto-ohjelmaansa.

”Useat kansainväliset urheilu- ja viihdemaailman megatähdet ovat jo löytäneet huippukylmän mahdollisuudet, mutta meidän tarinamme ja lupauksemme konkretisoituvat parhaiten Jäämiehen, eli Kimi Räikkösen kanssa. F1-kisa on suurista taustatiimeistä huolimatta kuitenkin fyysisesti ja henkisesti erittäin vaativa yksilösuoritus, josta palautuminen perinteisin keinoin on aikaa ja vaivaa vaativa prosessi. Kun kuulimme Kimin itse innostuneen huippukylmästä ja sen tuomista eduista, oli luonnollista aloittaa hänen kanssaan molempia tukeva yhteistyö”, kertoo CTN Groupin kansainvälisestä myynnistä vastaava Mare Oravainen.

Kimi Räikkösen Sveitsin kotiin on asennettu sekä nesteytetyllä typellä toimiva huippukylmäkabiini CTN Cryo°Cabin™, että sähkötoiminen paikallishoitoon tarkoitettu uusi X°Cryo™. Hänestä tulee yhteistyön myötä suomalaisen huippukylmäosaamisen yksi tunnetuimmista kansainvälisistä huippu-urheilijareferensseistä.

”F1-auton ajaminen vaatii huippukuntoa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Erityisesti jalat ja alaselkä ovat radalla kovalla rasituksella ja olen huomannut, että huippukylmä toimii ainakin itselleni kylmäallasta paremmin palautumiseen ja erilaisten rasituskipujen lievittämiseen. Se on avannon kaltaisesti rentouttavaa, mutta huomattavasti tehokkaampi ja nopeampi tapa palautua esimerkiksi kovasta treenirääkistä tai kisaviikonlopusta. Luotan muutenkin suomalaiseen teknologiseen osaamiseen ja kun huomasin, että Suomessa valmistetaan maailmanluokan kylmähoitolaitteita, en halunnut ottaa tässäkään asiassa riskiä. Kotona ollessani käytän huippukylmälaitteita päivittäin ja uusi sähköllä toimiva laite on mahdollisuuksien mukaan käytössä myös kisamatkoilla”, kertoo Kimi Räikkönen.

Huippukylmälaitteita valmistava Cryotech Finland Oy kuuluu kansainväliseen CTN-konserniin, joka on erikoistunut palautumiseen ja hyvinvointiin käytettävien huippukylmälaitteiden valmistamiseen ja markkinointiin. CTN Group on alansa teknologinen edelläkävijä ja yhtiön Suomessa kehitettyjä ja valmistettuja nestetypellä toimivia CTN Cryo°Cabin™ -huippukylmäkabiineja on myyty yli 35 maahan. Yrityksen uusin innovaatio on sähköllä toimiva X°Cryo™ -paikallishoitolaite, jonka odotetaan helppokäyttöisenä, edullisena ja liikuteltavana vaihtoehtona mullistavan kylmähoitopalveluiden saatavuuden.

”Lääkkeettömien hoitomuotojen suosio on kovassa kasvussa ja uskon, että huippu-urheilijoiden lisäksi myös tavalliset liikkujat ja hyvinvoinnistaan välittävät kuluttajat löytävät pian huippukylmähoidon tuomat edut. Uudella sähkötoimisella XCryolla voi helposti virkistää myös kasvoja, kiihdyttää koko pään verenkiertoa, helpottaa erilaisia iho-oireita tai antaa täsmähelpotusta erilaisiin lihaskipuihin ja särkyihin vaikkapa polvessa tai ranteessa”, kertoo CTN-konsernin lääketieteellinen johtaja, tohtori Timo Kylmälä ja lisää, että ihmisten lisäksi huippukylmähoitoa annetaan myös maailman parhaille kilpahevosille ja -kameleille sekä koirille.

CTN Group on vuonna 2013 perustettu huippukylmähoitolaitteiden valmistukseen erikoistunut teknologiayhtiö. Yhtiön patentoimat kylmähoitolaitteet valmistetaan Suomessa Vantaalla sekä Nurmijärvellä ja niitä on viety jo yli 35 maahan. CTN-konsernin liikevaihto kuluvalle tilikaudelle on noin kaksi miljoonaa euroa ja liikevaihtoennuste alkavalle tilikaudelle on noin kuusi miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää tällä hetkellä yli 20 ihmistä Suomessa, Virossa ja Irlannissa.

CTN Group
Mare Oravainen, myyntijohtaja
+358 44 0422285, mare@ctn.fi
Miika Peura, talousjohtaja
+358 40 703 5371, miika@ctn.fi
Timo Kylmälä, LT, lääketieteellinen johtaja, medical@ctn.fi

”Käytän huippukylmähoitoa palautumiseen ja erilaisten rasituskipujen lievittämiseen. Se myös rentouttaa. Sähköllä toimivan XCryon kasvojäähdytin puolestaan virkistää kasvoja ja piristää muutenkin”, kertoo Kimi Räikkönen. Kuva: Mare Oravainen
X°Cryo™ -paikallishoitolaitteen varustusta.
X°Cryo™ -paikallishoitolaitteen varustusta.
CTN:n uusin innovaatio on sähköllä toimiva X°Cryo™ -paikallishoitolaite, jonka odotetaan helppokäyttöisenä, edullisena ja liikuteltavana vaihtoehtona mullistavan kylmähoitopalveluiden saatavuuden.
Kimi Räikkönen ja CTN-tiimi

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.

Helsinkiläinen ruisviski palkittiin Saksassa parhaana kansainvälisenä viskinä9.7.2020 15:00:29 EESTTiedote

Suomalainen The Helsinki Distilling Company on voittanut Helsingissä tislatulle ruisviskilleen kultaa arvostetussa Meininger's International Spirits -kilpailussa Saksassa. Kansainväliset viskit -kategorian voitto on helsinkiläistislaamolle tärkeä apu Saksan kilpaillulla alkoholimarkkinalla menestymiseen. Toinenkin suomalainen käsityötislaamo saavutti kilpailussa menestystä, kun Pyynikin Distilling Company voitti kategoriansa ginillään. Myös Altian Koskenkorva Vodka palkittiin.

Palkittu tislaajamestari Mikko Mykkänen kehitti nimikkojuomaperheen18.6.2020 09:11:13 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company on tuonut markkinoille ansioituneen tislaajamestarinsa Mikko Mykkäsen nimeä kantavan kotimaisen Muteman-juomatuoteperheen. Mykkäsen itsensä kehittämä valikoima koostuu lajiensa täydellisyyttä tavoittelevista inkiväärioluesta ja tonic-vedestä sekä premium-luokan suomalaisesta käsityöginistä ja ruisviskistä. Alkoholit on tislattu kotimaisista raaka-aineista Helsingin Kalasataman Teurastamolla, inkivääriolut sekä tonic-vesi valmistetaan Iisalmessa.

Tuottajalle kiitos -stipendihaku avautui viljelijöille1.6.2020 11:35:23 EESTTiedote

Vaasan, K-ryhmä ja ProAgria käynnistävät toisen kerran Tuottajalle kiitos -stipendihaun maanviljelijöille. Stipendeillä kannustetaan viljelijöitä kehittämään suomalaista maanviljelyä ja jakamaan uutta tietoa keskenään. Kehittämistyön tuloksista tulee pitkällä aikavälillä hyötymään stipendin saajien lisäksi koko alkutuottajaporras. Stipendin rahoitus tulee K-ryhmän ja Vaasanin Tuottajalle kiitos -leipätuotteiden 15 sentin hyvitysosuuksista. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos laadukkaan viljan tuottamisesta sekä vastuullisuudesta koko ketjussa.

Suomessa jalostettu silli on harventunut superruokalaji6.5.2020 11:18:38 EESTTiedote

Suomi on kansainvälisesti tunnettu sillimaa. Vaikka kaikille tuttu kalalaji elää ja kasvaa ainoastaan Atlantin valtameren pohjoisosassa, on Suomessa vuosisataiset silliperinteet. Suomalaiset olivat 1900-luvulla myös itse ahkeria sillinkalastajia usemmalla laivastolla. Runsaasti terveellisiä rasvahappoja ja D-vitamiinia omaavasta kalasta löytyy suomalaiseen makuun juurtuneita perinnereseptejä ja käyttötapoja. Nykyään kotimaista sillinvalmistusperinnettä pitää yllä vain yksi perheyhtiö, uusikaupunkilainen Suomen Sillikonttori. Se valmistaa perinteisillä resepteillä sekä omaa nimeänsä kantavat, että tutun Jalostaja-merkin sillit.