Pinella

Jaguarit kehräävät Pinellan luona lauantaina 13.6.

Pinellan yläpihalla päästään viikonloppuna ihastelemaan automuotoilun helmiä, kun Finnish Jaguar Drivers’ Clubin jäsenet ajavat näytille kolmisenkymmentä klassisen linjakasta, vanhan ajan Jaguaria.
Klassikkoautot kurvaavat historiallisen PuuPinellan maisemiin.

Bar Pinellan edustalla kehrää lauantaina tyylikäs Jaguar-lauma, jonka joukossa on edustavia yksilöitä aina 50-luvulta viimevuosien malleihin saakka. Näistä voidaan mainita esimerkiksi vuoden 1957 Jaguar MK1 ja sitä muutaman vuoden nuorempi Jaguar MK2, jollainen on nähty muun muassa tv-hahmo ylikomisario Morsen ajopelinä. Mukana on myös  sulavalinjainen Jaguar E-Type urheiluauto, joka kerää taatusti katseita. Tämä kilparadoiltakin tuttu malli voitti nimittäin kaikkien aikojen kauneimman auton tittelin The Telegraph -lehden äänestyksessä vuonna 2008. Kesän kunniaksi Vanhalla Suurtorilla nähdään myös ainakin yksi avomalli, nimittäin Jaguar XK8 convertible.

Jaguareja voi tulla ihastelemaan PuuPinellan edustalle klo 12-13:30.
FJDC ry:n jäsenet ovat paikalla kertomassa silmäteristään klo 13-13.30.

Ravintola Pinella palvelee asiakkaita koko päivän lounasajasta yön pikkutunneille asti. Myös rannan puolella sijaitseva kesäterassi baareineen on avoinna.

Lisätietoja klubista sekä haastattelu- ja kuvapyynnöt:

Pekka Telivuo
FJDC ry:n puheenjohtaja
Puh: 040 507 0027

Klassikkoautot kurvaavat historiallisen PuuPinellan maisemiin.
Lataa
Finnish Jaguar Drivers' Club välittää Jaguar-tietoutta ja mm. järjestää tapahtumia Jaguar-harrastajille. Nyt lauantaina harrastajat kokoontuvat menopeleineen ravintola Pinellalla. Kuva: Matti Eronen
Lataa
PuuPinellan edustalla nähdään nyt lauantaina edustava joukko klassisia Jaguareja, esimerkiksi tämä sulavalinjainen Jaguar E-Type urheiluauto. Kuva: Pekka Telivuo

Pinella
Vanha Suurtori 2
20500 Turku

02 445 6500, info@pinella.fihttp://www.pinella.fi
Finnish Jaguar Drivers’ Club ry on perustettu vuonna 1976 ja sen päätavoite on Jaguar-tietouden välittäminen harrastajille. Klubi vaalii Jaguar-perinteitä, järjestää yhteisiä tapahtumia sekä tilaisuuksia muiden autoklubien kanssa, julkaisee jäsenlehteä ja pitää yhteyttä ulkomaisiin Jaguar-kerhoihin sekä ylläpitää jäsen- ja autorekisteriä. Historiallinen ravintola Pinella on kaunistanut Aurajokirantaa vuodesta 1848. Täydellisen uudistuksen jälkeen se avattiin uudelleen vuonna 2011, mistä lähtien Pinella on äänestetty vuosittain Suomen 50 parhaan ravintolan joukkoon. Ravintola on tullut tunnetuksi korkealuokkaisista ja sesongin mukaisista raaka-aineista, lähiruoan hyödyntämisestä sekä ennen kaikkea nautinnollisista ja kekseliäistä makuelämyksistään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pinella