Jalofoods / Oy Soya AbJalofoods / Oy Soya Ab

Jalotofu ja FINCHEER ravintokumppanuuteen

Kasviproteiinituotteiden pioneerina tunnettu Jalotofu liittyy osaksi suomalaisen huippucheerleadingin menestystarinaa. Yhteistyön myötä Jalotofu on syksystä 2022 lähtien mukana mahdollistamassa viime vuosina MM-kisoissa lukuisia mitaleita voittaneiden cheerleading-maajoukkueiden ravintovalmennuksia.
Maailmanmestaruuskisat 2022, Orlando, Yhdysvallat, Suomen Cheerleadingliitto

Urheilijan riittävä ja monipuolinen ruokavalio on kiistatta yksi menestymisen kulmakivistä, joten yhteistyötä Jalotofun kanssa odotetaan innolla.

"On upeaa saada Jalotofun raikas, moderni ja kestävien arvojen mukainen brändi mukaan suomalaisen cheerin menestyspolulle. Jalotofu on erinomainen kumppani FINCHEERille, joka edustaa paitsi suomalaista huippucheeriä, myös kansainvälistä huipputasoa", iloitsee Cheerleadingliiton toiminnanjohtaja Anni
Vesa.

Jalotofun ja FINCHEERin yhteistyön tavoitteena on osoittaa, kuinka hyvin suunnitellussa kasvispainotteisessa ateriassa urheilijan ei tarvitse tinkiä mausta, ravintoaineiden laadusta tai mistään muustakaan. Kiireisen arjen keskellä ruoanlaiton pitää myös olla nopeaa, helppoa ja hauskaa. Maajoukkueurheilijoille suunnattujen ravintovalmennusten lisäksi liiton ja maajoukkueiden somekanavissa tullaan jakamaan kuukausittaiset arkireseptit, joissa proteiininlähteenä käytetään tofua.

”On kunnia-asia olla mukana suomalaisessa huippu-urheilussa, joka on ollut maailman kärkitasolla useana vuonna peräkkäin. Tässä yhteistyössä huippuluokan ravinto antaa hyvät eväät menestyä kilpailussa myös tulevina vuosina ja kasvattaa uusia lajin harrastajia joka tasolle. Cheerin harrastajat ovat Jalotofun ydinkohderyhmää ja tämä yhteistyö on luonnollinen tapa lisätä molemminpuolista lisäarvoa.”, toteaa Jalofoodsin toimitusjohtaja Jouko Riihimäki.

FINCHEER edustaa suomalaista huippucheerleadingia. Cheerleading on vauhdikas ja näyttävä joukkueurheilulaji, jonka harrastajia on Suomessa noin 12 000. Lajin taso Suomessa on kansainvälisesti erittäin korkea. Suomi on nelinkertainen, hallitseva naisten maailmanmestari ja huhtikuussa 2022 käydyistä MM-kilpailuista Suomi sai kultamitalien lisäksi kotiintuomisiksi hopean ja kaksi pronssia. Heinäkuussa 2022 käydyistä EM-kisoista Suomi sai kotiintuliaisiksi mestaruuden kaikissa aikuisten pääsarjoissa sekä tyttöjen cheer-sarjassa.

Jalotofu on Jalofoodsin luomusoijapavuista valmistettu kasviproteiinituote, jota on valmistettu Tammisaaressa jo 30 vuoden ajan. Jalotofun lisäksi Jalofoodsin valikoimasta löytyvät myös Jalotempe-tuotteet.

Maailmanmestaruuskisat 2022, Orlando, Yhdysvallat, Suomen Cheerleadingliitto
Herkullinen Jalotofu pannulla

Jalofoods / Oy Soya Ab
Malminrinne 1 B

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Jalofoods / Oy Soya Ab

Uudet Jalotofu-tuotteet tekevät kotikokeista aasialaisten kasvisruokien taikureita2.2.2023 09:00:00 EET | Tiedote

Kasviproteiinien valikoimaan on saapunut Jalotofua ja Jalotempeä valmistavan Jalofoodsin asiakastoiveita täyttäviä uutuuksia. Jalotofu Klassikko -sarjan uusin tuote, Jalotofu Aasia, on aasialaisittain valmiiksi marinoitu ja helppokäyttöinen tofu. Vuonna 2020 lanseerattu, nopeasti kuluttajien suosioon noussut Jalotofu Paahtopalat -sarja on niin ikään täydentynyt aasialaisittain maustetulla käyttövalmiilla, revityllä tofulla.

Uusi biokaasulaitos varmistaa suomalaisen elintarvikevalmistuksen kilpailukykyä epävarmoissa markkinaolosuhteissa26.10.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Jalotofua valmistava Oy Soya Ab on käynnistänyt biokaasulaitoksen tehtaansa yhteyteen Raaseporin Leksvallissa. Biokaasulaitoksen käyttö on aloitettu syyskuussa 2022 hyödyntäen ainoastaan tehtaan omia sivuvirtoja. Toimintaympäristössä tapahtuneet muutokset ja näistä johtuva korkea energian markkinahinta ovat nostaneet tämän vihreän energiahankkeen roolin yhä kriittisemmäksi yrityksen kilpailukyvyn varmistamisessa. Samalla kierrätetään sivuvirtojen ravinteet maatalouteen parantamaan kotimaisen ruoantuotannon huoltovarmuutta.