JAMIX Oy

Jamix tuo esiin suomalaista digiosaamista kouluruokailuun liittyen Maailman ruokaturvakomitean yleiskokouksessa Roomassa

Ammattikeittiöiden ohjelmistoihin erikoistunut Jamix osallistuu panelistina Maailman ruokaturvakomitean yleiskokouksen sivutapahtumaan, joka pidetään Roomassa 17. lokakuuta. Sivutapahtuman järjestävät Suomen Ulkoministeriö, YK:n alainen Maailman Ruokaohjelma (World Food Programme), Etiopian opetusministeriö sekä Kanadan Global Affairs -elin yhdessä ja sen aiheena on: Reaching the SDGs through School Feeding - going beyond the plate. Kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttaminen kouluruokailun avulla - miten mennä lautasta edemmäs.
Digitaaliset ratkaisut helpottavat päivittäistä työtä ammattikeittiössä

Maailman ruokaturvakomitea (Committee on World Food Security, CFS) on maailman laajin ja kattavin ruoka- ja ravitsemusturva-asioita käsittelevä elin. Komitea laatii ohjeita ja politiikkasuosituksia ruoka- ja ravitsemusturvasta. Komiteassa on jäseninä YK:n jäsenvaltiot, YK-järjestöt, tutkimus- ja rahoituslaitokset sekä kansalaisjärjestöt ja yritysten yhteistyöjärjestöjä. Komitean yleiskokous järjestetään vuosittain lokakuussa Roomassa.

Suomi on kouluruokailun kehittämisessä mallimaa ja aiemmin tänä vuonna Ulkoministeriö on yhteistyössä Opetushallituksen kanssa julkaissut School Meals for All -nimisen esitteen Suomen kouluruokajärjestelmästä. Maailman ruokaturvakomitean yleiskokouksen sivutapahtumassa jaetaan lyhyesti kokemuksia ja innovaatiota kouluruokailuun liittyen Suomesta, kriisitilanteista ja kehitysmaista.

JAMIX tuo omassa esityksessään esiin digitaalisen teknologian hyödyntämismahdollisuuksia kestävän ja ravitsevan ruuan tuottamiseksi kustannustehokkaasti. ”Kouluruokailun järjestämiseen liittyy monia vaiheita – ruokalistan suunnittelu, päivittäinen tuotanto, raportointi ja tiedon välitys ruuasta oppilaille. Jamix tarjoaa tähän kokonaisuuteen digitaalisia ratkaisuja helpottamaan päivittäistä työtä. On hienoa päästä jakamaan suomalaista osaamista tällaiseen tapahtumaan.”, kertoo Jamixin toimitusjohtaja Mikko Jaatinen.

Mikko Jaatinen, toimitusjohtaja

Puhelin:
18.10. saakka: 0400 478784
21.10. jälkeen: USA +1 (617) 992-6842, kello 15 jälkeen

Sähköposti: mikko.jaatinen@jamix.com

Digitaaliset ratkaisut helpottavat päivittäistä työtä ammattikeittiössä
Mikko Jaatisella on 30 vuoden kokemus ammattikeittiön digiratkaisuista

JAMIX Oy
Sepänkatu 14 C
40720 Jyväskylä

JAMIX Oy on suomalainen ohjelmistoyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut monipuolisia, selkeitä ja helppokäyttöisiä ammattiohjelmia jo 30 vuoden ajan. JAMIX on johtava järjestelmätoimittaja ammattikeittiöille ja henkilöstöravintoloille. Ammattikeittiöiden tuotannonohjausjärjestelmä JAMIX RUOKATUOTANTO on tunnetuin ja eniten käytetty JAMIX-ohjelmistopalvelu, jonka lisäksi yritys tuottaa muun muassa TILAX -tilavaraus-tarjoilutilausjärjestelmää. JAMIXin kotipaikka on Jyväskylässä ja yritys työllistää 28 henkilöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta JAMIX Oy

Koronatilanne sai amerikkalaiset syömään kasvipohjaisia lihoja – yksi niitä valmistavista yrityksistä valitsi suomalaisen Jamix-järjestelmän reseptiensä hallintaan22.5.2020 12:14:39 EEST | Tiedote

Suomessakin tutuksi tulleiden, lihaa jäljittelevien kasvipohjaisten tuotteiden myynti on kasvanut räjähdysmäisesti Yhdysvalloissa koronaviruksen aiheuttamien poikkeusolojen aikana. Jyväskyläläinen ammattikeittiöiden järjestelmätoimittaja Jamix Oy on toiminut Yhdysvalloissa jo muutaman vuoden ajan. Viime vuonna amerikkalaisella yliopistoruokailusektorilla läpimurron tehneen Jamixin jalansija vahvistuu USA:ssa, kun kasvipohjaisten lihojen valmistaja Hungry Planet® liittyy sen asiakaskuntaan.

Jamix allekirjoitti sopimuksen maailmankuulun huippuyliopiston kanssa1.4.2019 10:42:48 EEST | Tiedote

Viime perjantaina Jamix allekirjoitti sopimuksen Yale-yliopiston kanssa! Tätä on edeltänyt kahden vuoden mittava projekti niin kotimaassa Suomessa kuin paikan päällä USA:ssa. ”Yksittäisenä asiakkaana Yale on tietysti upea ja merkittävä, mutta se myös avaa meille USA:n markkinan. Referenssi ei voisi hienompi enää olla.”, Jamixin toimitusjohtaja Mikko Jaatinen kertoo innoissaan. Yale kuuluu USA:n itärannikon huippuyliopistojen Ivy League -joukkoon. Se sijaitsee Connecticut-osavaltiossa New Haven -kaupungissa, jonne on New Yorkista reilun tunnin ajomatka. Kun matkaa jatketaan edelleen reilu pari tuntia itään, tullaan itärannikolle Bostoniin, Massachusetts-osavaltiossa, jossa Jamixin USA:n toimisto sijaitsee.