Jämsän Alko uudistetaan vapun jälkeen

Jämsän Alkon myymälä remontoidaan vapun jälkeen. Myymälä palvelee vielä vappuaattona 30.4. klo 18 saakka ja avautuu uudistettuna perjantaina 13. toukokuuta klo 9. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot Mäntässä (Hallituskatu 25), Kuhmoisissa (Toritie 54) sekä Muuramessa (Setäläntie 2).
”Uudistus raikastaa Jämsän myymälämme ilmettä. Remontoidussa myymälässä on entistäkin helpompaa ja inspiroivampaa asioida. Kokonaisuuden kruunaa kiinnostava ja monipuolinen valikoima. Toivotamme asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi asioimaan uudistettuun myymälään”, palvelujohtaja Mika Kauppinen sanoo.
Valikoimassa otetaan huomioon paikallisten ja matkailijoiden toiveet
Tuttu henkilöstö palvelee ja auttaa makuparien löytämisessä Jämsässä.
”Henkilöstömme on myymälässä asiakkaita varten, ja vinkkaamme mielellämme sopivat juomat erilaisten ruokien pariksi. Panostamme erityisesti viinivalikoimaan ja huomioimme trendit valikoimassamme”, kertoo palvelupäällikkö Erkki Kaislo.
Myymälässä asioi paikallisten lisäksi paljon matkailijoita ja kesämökkiläisiä sekä kesällä että talvella. Myös tämä otetaan huomioon valikoiman suunnittelussa.
”Valikoimassamme on nyt noin 1400 tuotetta ja taso säilyy samana jatkossakin. Vuoden eri ajankohtiin reagoimme valikoimalla jatkossa yhä paremmin. Kuuntelemme herkällä korvalla asiakastoiveita varmistaaksemme ajassa elävän valikoiman. Toiveita voi jättää helposti verkko-osoitteessa alkotoive.fi tai suoraan myymälässämme”, Kaislo sanoo.
Verkkokaupasta on tilattavissa koko Alkon kattava yli 11 000 tuotteen valikoima ja tuotteet voi noutaa omasta lähimyymälästä. Verkkokauppa ja digitaaliset palvelumme, kuten Alko-äppi, täydentävät myymälöiden tarjoamaa palvelua. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkossa myyjän avustuksella.
Juoman pakkausmateriaalilla on merkittävä ilmastovaikutus
Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Mitä kevyempi ja kierrätettävämpi pakkaus on, sitä pienemmät ovat sen ilmastovaikutukset.
Alkon teettämien tutkimusten mukaan viinipakkauksien hiilijalanjäljet suhteessa juomalitraan vaihtelevat suuresti. Suurimmat päästöt ja ilmastovaikutukset juomalitraa kohden ovat lasipullolla ja pienimmät hanapakkauksella. Ilmastovaikutusten kannalta pakkauksen paino ja kokoluokka ovat olennaisia kriteereitä.
Kevyen lasipullon hiilijalanjälki on noin 22 % pienempi perinteiseen lasipulloon verrattuna. Kevyempään lasipulloon pakatut tuotteet löytyvät Alkon valikoimasta Vihreä valinta -merkinnöistä, ympäristövastuullinen pakkaus -symbolin alta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Mika Kauppinen, p. 040 566 5495, mika.kauppinen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 368 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme