Jan Erola tajusi mitä sinkut ovat vailla koronakeväänä – syntyi 18 kirjoittajan sensuelli novellikokoelma

Kevät ilman kosketusta on 18 ammattikirjoittajan novellikokoelma. Kirjoittajiin lukeutuvat Katja Kettu, Markus Leikola, Pauliina Laitinen ja Sampo Marjomaa. Lukija ei tiedä, kuka on minkäkin tarinan kirjoittanut.

Kevät ilman kosketusta -kirjan kansikuva. Kansi: Ville Tietäväinen
Kirjan puuhamies, mediavaikuttaja Jan Erola sai idean kirjalle viime keväänä, kun kaikki sosiaaliset tapahtumat suljettiin.
”Hanketta vauhditti myös omakohtainen eristysahdistus”, aiemmin kirjakustantajana toiminut Erola kertoo. Hän kehitti ystävänsä ehdotuksesta idean siitä, miten kirjoittajakurssi joutuisi siirtymään etäyhteyksien päähän ja miten eritys saisi kaikkien mielikuvituksen laukkaamaan.

Kevät ilman kosketusta -kirjan kehyskertomuksessa aiemmin säännöllisesti kirjoituskurssilla kokoontunut ryhmä joutuu muun maailman tapaan lopettamaan lähitapaamiset, kun koronapandemia leviää Suomeen. Kurssilainen toisensa jälkeen kertoo, ettei romaanin tai novellin kirjoittaminen enää suju, kun ärsykkeitä on kotona joko liikaa tai liian vähän. Joku ehdottaa, että he kirjoittaisivatkin jotain ihan muuta - erotiikkaa. Yksi rohkea aloittaa ja muut seuraavat esimerkkiä. Itse novellit eivät kuitenkaan liity koronaan.

Nimekkään kirjoittajajoukon kokoelma sisältää rakkautta ja rakkaudettomuutta, rakastamista rahasta, rakastajan ja kosketuksen ikävää. Kokoelman tarinoissa kaikuu kaipuu keskellä koronaa - kaipuu koskettaa ja tulla kosketetuksi.

Ajankohtaisen novellikokoelman kirjoittajat ovat Lotta Backlund, Laura Gustafsson, Petra Forsten, Tiia Forsström, Jenni Janakka, Artemis Kelosaari, Katja Kettu, Pauliina Laitinen, Markus Leikola, Sampo Marjomaa, Mike Pohjola, Maija Salmi, Miina Supinen, Karoliina Timonen, Sinikka Vuola, Tuija Välipakka ja Jaakko Yli-Juonikas. Salla Nazarenko on kirjoittanut kehyskertomuksen.

___

Virtuaalinen kirjanjulkistustilaisuus keskiviikkona 31.3. kello 19. Jan Erola ja Salla Nazarenko isännöivät tilaisuuden ennakkoon julkistamattomassa paikassa, ja suuri osa kirjoittajista osallistuu virtuaalisesti tilaisuuteen.
Kaikille avoimeen tilaisuuteen pääsee Facebook-linkin kautta:

Kirjailijoita voi haastatella, haastattelupyynnöt nora.varjama@aulakustannus.fi

Nora VarjamaKustantaja, viestintä ja markkinointi

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt
Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

Puh:050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Kevät ilman kosketusta -kirjan kansikuva. Kansi: Ville Tietäväinen
Salla Nazarenko ja Jan Erola. Kuva: Aula & Co

Aula & Co on nelivuotias, voimakkaassa kasvussa oleva kustantamo. Hittikirjojamme ovat Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija ja sen jatko-osa Cilkan tarina, tähtitieteilijä Neil deGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja. Aula julkaisee enenevässä määrin myös kotimaisia kirjoja.

Ari Turusen Tuoksujen atlas, Jenna Kostetin romaani 1600-luvun myrkyttäjänaisesta, palkittu dekkaristi Tuire Malmstedt ja muita kirjauutuuksia: kutsu julkistukseen 4.9.1.9.2021 16:30:21 EEST | Tiedote

Aulan syksysn kotimaiset uutuuskirjat: * Palkitun dekkaristin Tuire Malmstedtin sarjan aloitus Lasitarha * Jenna Kostetin 1600-luvun dokumenteista löytynyt Margareta Kittin tarina * Suomalaisen kirjoittajaparin A.M. Frostin jatkosotaan sijoittuva Vakoojan jäljet * Työelämän vaatimuksille pehmeästi nauravan Lasse Nousiaisen Rakkauden lähettiläs * Tietokirjojen kruununa on Ari Turusen järkälemäinen voimanponnistus: kulttuurihistoriaa ja tuoksuja yhdistävä suurteos Tuoksujen atlas * Neromyyttiä purkava Markku Aallon romaani Kaikki päivät maailman loppuun asti * Virtuaalisessa kirjailijatapaamisessa 4.9. mukana myös meksikolainen Fernanda Melchor.

Uutta tietoa nuorena pysymisestä, "uusi Elena Ferrante", vuoden kaunein keittokirja ja muita kirjauutuuksia31.12.2020 18:36:23 EET | Tiedote

Kirjankustantamo Aula & Co jatkaa kasvamistaan itsenäisenä kustantamona. Kevään uutuuskirjoissa on menestyskirja Auschwitzin tatuoijan kirjoittajan Heather Morrisin uutuus, David Sinclairin hurjia mutta tieteeseen perustuvia väitteitä vanhenemisen hidastamisesta, poikkeuksellisen komea keittokirja sekä huippukirjoittajien sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella.