Janakkalan kunnan laboratoriopalvelut Fimlabille

Fimlabin toiminta Kanta-Hämeessä laajenee edelleen, kun Janakkalan kunnan laboratoriopalvelut liittyvät osaksi Fimlabia 3.10.2022 alkaen. Janakkalan kunnan laboratoriopalveluihin kuuluvat polikliinisen näytteenoton toiminnot Turengin ja Tervakosken terveysasemilla. Liittymisen myötä Janakkalan laboratoriohenkilöstö siirtyy Fimlabin palvelukseen.

Tiina Lehto, aluejohtaja
tiina.lehto@fimlab.fi, p. 041 731 2015

Heli Renko, palvelupäällikkö
heli.renko@fimlab.fi, p. 041 730 8026

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymät sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä ja Pohjanmaan hyvinvointialueen kuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 200 laboratorioalan ammattilaista.

Koronanäytteenotto muuttaa Nekalasta Hatanpäälle 11.11.9.11.2022 13:45:38 EET | Tiedote

Fimlabin Tampereen koronanäytteenottopiste muuttaa Nekalasta Hatanpään sairaala-alueelle. Hatanpään koronanäytteenottopiste palvelee asiakkaita perjantaista 11.11.2022 alkaen osoitteessa Hatanpäänkatu 22 (O-rakennus). Nekalan koronanäytteenottopiste sulkeutuu torstaina 10.11. klo 16. Koronanäytteenottoon tulo vaatii aina lähetteen ja ajanvarauksen. Ajanvarauksen tiedot lähetetään asiakkaalle varausvahvistustekstiviestissä. Saapumisohje Hatanpään koronanäytteenottopisteeseen Hatanpään koronanäytteenottopiste (Hatanpäänkatu 22, O-rakennus) palvelee asiakkaita 11.11.2022 alkaen ma–pe klo 9–17 ja la–su klo 9–16.

Muutoksia Janakkalan laboratorioiden ajanvaraukseen1.11.2022 10:16:18 EET | Tiedote

Ajanvaraukset Janakkalan alueella 2.1.2023 alkaen tehtäviin laboratoriotutkimuksiin tehdään Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmän kautta 1.11.2022 alkaen. Vuoden 2022 loppuun asti ajoittuvat laboratoriokäynnit varataan normaalisti nykyisen käytännön mukaisesti. Vuoden 2023 alusta alkaen kiireetön laboratorioasiointi Janakkalan alueen laboratorioissa vaatii aina ajanvarauksen. Vuoronumeropalvelu palvelee ainoastaan päivystysasiakkaita ja heitä, jotka hakevat tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palauttavat kotona otettuja näytteitä. Ajanvaraukset 1.11.2022 alkaen Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmään ohjaudutaan Fimlabin nettisivujen kautta fimlab.fi/ajanvaraus tai suoraan osoitteesta fimlab.vihta.com. Vihta-ajanvaraussivustolla ohjeistetaan asiakasta yksityiskohtaisesti ajanvarauksen tekemisessä. Fimlabin asiakasneuvonta ja puhelinajanvaraus Janakkalan alueella 2.1.2023 alkaen Fimlabin puhelinajanvaraus ja asiakasneuvonta palvelevat Janakkalan alueen asiakkaita vuoden 2023 alusta

Muutoksia Forssan seudun laboratorioiden ajanvaraukseen18.10.2022 08:43:08 EEST | Tiedote

Ajanvaraukset Forssan seudulla 2.1.2023 alkaen tehtäviin laboratoriotutkimuksiin tehdään Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmän kautta lokakuun puolivälistä 2022 alkaen. Vuoden 2022 loppuun asti ajoittuvat laboratoriokäynnit varataan normaalisti nykyisen käytännön mukaisesti. Muualla Fimlabin alueella Kanta-Hämeessä Vihta-ajanvarausjärjestelmä on jo käytössä, eikä muille alueille tule tässä vaiheessa muutoksia. Ajanvaraukset lokakuun puolivälistä 2022 alkaen Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmään ohjaudutaan Fimlabin nettisivujen kautta fimlab.fi/ajanvaraus tai suoraan osoitteesta fimlab.vihta.com. Vihta-ajanvaraussivustolla ohjeistetaan asiakasta yksityiskohtaisesti ajanvarauksen tekemisessä. Fimlabin asiakasneuvonta ja puhelinajanvaraus Forssan seudulla 2.1.2023 alkaen Fimlabin puhelinajanvaraus ja asiakasneuvonta palvelevat Forssan seudun asiakkaita vuoden 2023 alusta alkaen. Puhelinajanvarauksemme palvelee numerossa 010 808 515 arkisin ma–pe klo 7–18. Asiakasneuvontamme palvelee num

Fimlabin Nokian laboratorio muuttaa uusiin tiloihin 26.9.2022 alkaen24.8.2022 10:19:00 EEST | Tiedote

Fimlabin Nokian laboratorio muuttaa uusiin tiloihin Nokian keskustassa. Laboratorio avautuu osoitteessa Välikatu 18 maanantaina 26.9.2022. Laboratorion aukioloajat säilyvät muuton jälkeen ennallaan: laboratorio on avoinna ainoastaan ajanvarauksella ma-pe klo 7.30-15. Asiakkaat voivat asioida ilman ajanvarausta, jos hoitoyksikkö on pyytänyt tutkimukset päivystyksenä tai asiakas hakee tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palauttaa kotona otettuja näytteitä. Nokian laboratorio palvelee nykyisessä osoitteessaan Souranderintie 2 torstaihin 22.9.2022 saakka. Perjantaina 23.9. toimipiste on suljettu muuton vuoksi. Maanantaista 26.9.2022 alkaen Nokian näytteenottotoimipiste palvelee asiakkaita arkisin ma–pe klo 7.30–15 osoitteessa Välikatu 18, 37100 Nokia.