Janni Hussi on opetellut hinnoittelemaan itsensä ja palvelunsa oikein - itsevarmuus kumpuaa hänen omien taitojensa kehittämisestä

Terhi Majasalmen Podit® Originals -sarjan Vaurastumisen ABC toisessa jaksossa vieraana on Janni Hussi, monipuolisen työn taitaja, yrittäjä sekä radiojuontaja. Jaksossa keskustellaan rahan ansaitsemisesta ja työn tekemisestä.

Hussi on käynyt pitkän prosessin saadakseen itsevarmuutta oman työnsä hinnoitteluun. Huijarisyndroomastakin kärsinyt Hussi on huomannut itsensä kehittämisen ja kouluttamisen olevan avainasemassa epävarmuuksien karistamisessa. “Yrittäjä on kuitenkin itelleen se tärkein pääoma, mikä olis toisaalta parempi sijoituskohde kuin sijoittaa itteeni, ja omaan ammattitaitoon ja osaamiseen.” Hyväksi oppimismenetelmäksi Hussi on kokenut valmennukset eri ammattiosaajien kanssa - kevään aikana hän osallistui myös Majasalmen valmennukseen sijoittamisesta ja säästämisestä.

Raha merkitsee Hussille ennen kaikkea vapautta sen eri muodoissa. Jo lapsesta saakka häntä on kannustettu työn tekemiseen ja omavaraisuuteen - tavoitteellinen lapsi kasvoi ajatukseen, että sukanvarressa täytyy aina olla hieman säästöjä. Nykyään hän toivoisi naisten ja varsinkin nuorten lähtevän mukaan sijoittamiseen, josta voisi hänen mielestään tehdä jopa kouluaineen. Hussi pohtiikin, missä vaiheessa hänen varallisuutensa olisikaan, jos hän olisi aloittanut sijoittamisen jo nuorena. Hussin yksi elämän tavoitteista on taloudellinen riippumattomuus, joka mahdollistaisi myös turvaa eläkkeellä.

Proaktiivinen Hussi ei ole koskaan pelännyt työntää käsiään suoraan saveen. Elämän kuoppien ja kiertoteiden jälkeen hänen oli aika pysähtyä, koota ajatuksiaan ja kirjata ylös, mitä hän todella haluaisi tulevaisuudessaan tehdä. Kukaan ei tulisi häntä kotoa hakemaan, joten Hussi päätti ottaa ohjat omiin käsiinsä. Hän tarjosi itseään töihin radio Suomipopille, joka avasi monia uusia ovia työelämään. Janni Hussi näyttää esimerkillään, kuinka asetetaan tavoitteita ja pyritään päämäärätietoisesti niitä kohti.

Kuuntele Podit® Originals -sarjan Vaurastumisen ABC uusin jakso nyt Poditissa.

Kovasen perheyhtiön sukupolvenvaihdossa Eeva Kovanen halusi rikkoa sukupuolirooleja: “Alalla naurettiin, että nyt ei kyllä tytöt ymmärrä niinku autolla ajamisesta mitään”20.10.2021 07:30:00 EEST | Tiedote