Japanilainen kamariorkesteri Orchestra Ensemble Kanazawa ja Olli Kortekankaan kantaesitys Naantalin Musiikkijuhlilla kesäkuussa 2021

Naantalin Musiikkijuhlat olisi soinut 41. kerran 2. – 13.6., mutta festivaali jouduttiin koronapandemian takia perumaan tältä vuodelta. Lähes kaikki taiteilijat pääsevät Naantaliin myös ensi vuonna, joten festivaaliohjelma siirtyy lähes sellaisenaan vuodelle 2021.

Maineikas japanilainen kamariorkesteri Orchestra Ensemble Kanazawa debytoi Naantalin Musiikkijuhlilla kesällä 2021.

Ensi vuonna Naantalin Musiikkijuhlilla debytoi lisäksi maineikas japanilainen kamariorkesteri Orchestra Ensemble Kanazawa (OEK) pianisti-kapellimestari Ralf Gothónin johdolla. OEK vierailee Suomessa ensimmäistä kertaa laajan Euroopan kiertueensa alkajaisiksi 10.6.2021. Konsertin ohjelmassa on Mozartin ja Sallisen musiikkia.

Naantalin Musiikkijuhlat on historiansa aikana tilannut ja kantaesittänyt lukuisan määrän uusia sävellyksiä. Ensi vuonna saa kantaesityksensä säveltäjä Olli Kortekankaan teos Partita concertante sellolle ja kamariyhtyeelle. Sellosolistina esiintyy festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras. Konsertissa 17.6.2021 on lisäksi Mozartin ja Schumannin musiikkia.

-Partita concertante on parhaillaan työn alla. On todella mieluista saada tilaus Naantalin Musiikkijuhlilta ja tietää, että sen kantaesittäjiksi tulee joukko juhlien loistavia soittajia Arto Noras solistinaan. Arto on myös vaikuttanut teoksen erikoiseen kokoonpanoon. Soolosellon, puhallinkvintetin sekä harpun ja lyömäsoitinten yhdistelmä tarjoaa upean ja harvinaisen haasteen säveltäjälle, kertoo Olli Kortekangas.

Naantalin Musiikkijuhlat järjestää yhteistyössä Turun Kirjamessujen ja Messukeskuksen kanssa drive-in –konsertin Turun Messukeskuksen pihalla ke 17.6. klo 19. Livekonsertissa esiintyvät sopraano Mari Palo ja selloyhtye Total Cello Ensemble.

-Olemme todella onnellisia voidessamme jälleen tarjota elävää musiikkia yleisöllemme, iloitsee toimitusjohtaja Tiina Tunturi.

Naantalin Musiikkijuhlat perustettiin 1980 sellisti Arto Noraksen aloitteesta. Festivaali vietti viime vuonna 40-vuotisjuhlaansa ja ylsi lähes 20 000 kävijän yleisöennätykseen.

Naantalin Musiikkijuhlat soi ensi vuonna 8. – 19.6.2021.

Musiikkijuhlien kesän 2021 lähes kaikki liput ovat jo myynnissä Lippupisteessä.

Lisätietoja:
tiina.tunturi@naantali.fi, 044 5161718

KUTSU NAANTALIN MUSIIKKIJUHLIEN TIEDOTUSTILAISUUTEEN12.10.2020 12:00:00 EESTKutsu

23 vuoden työuran Naantalin Musiikkijuhlien toiminnanjohtajana/toimitusjohtajana tehnyt Tiina Tunturi siirtyy eläkkeelle. Lämpimästi tervetuloa tiedotustilaisuuteemme tapaamaan uutta toimitusjohtajaamme. Paikka: Amandis, Nunnakatu 6, Naantali Aika: Torstai 15. lokakuuta klo 12 Tilaisuus kestää runsaan tunnin, sisältäen lounaan. Toivon, että ilmoitat tulostasi viim. ke 14.10. osoitteeseen tiina.tunturi@naantali.fi. TERVETULOA! Ystävällisin terveisin, Naantalin Musiikkijuhlat