Jari Aarnion vankila-ajasta julkaistaan paljastuskirja

Millainen oli ex-huumepoliisin Jari Aarnion arki vankilassa? Sen kertoo syksyllä julkaistava teos, joka on nimeltään Jari Aarnion vankilapäiväkirja.

Helsingin poliisin huumerikosyksikön päällikön Jari Aarnion kiinniotto, pidätys ja vangitseminen oli täysin poikkeuksellista suomalaisessa rikoshistoriassa. Vuonna 2013 alkanut vapauden menetys oli palkitulle poliisimiehelle rankka paikka, jossa vankilaelämä eristyksineen tuli karulla tavalla tutuksi useiden vuosien ajan.

Pressimiehet Oy julkaisee syksyllä kirjan tältä ajalta. Jari Aarnion vankilapäiväkirja -niminen teos perustuu muun muassa Aarnion päiväkirjamerkintöihin alkaen sähköttömästä sellistä Porvoon poliisivankilassa.

Kirjassa esitetään Aarnion näkemys vankila-ajasta mitään salaamatta ja kaunistelematta. Kirjan kirjoittavat rikoslehti Alibin päätoimittaja Mika Lahtonen ja freelance-toimittaja Mia Jussinniemi.

Kirja julkaistaan Helsingin Kirjamessuilla 27.10.2022.

Lisätietoja: Mika Lahtonen, puhelin 0500 624 741, sähköposti mika.lahtonen@pressimiehet.fi

Pressimiehet Oy
33101 Tampere

Pressimiehet Oy on vuonna 1991 perustettu media-alan yhtiö, joka toimii aikakauslehtien ja kirjojen kustantajana.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi