Jari Kesäniemi, Marika Mesimäki, Jari Parkkonen, Jan Räsänen ja Kari Saarinen Hämeen kauppakamarin hallitukseen

Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa 14.11. valittiin Vaalivaliokunnan esityksestä uusiksi hallituksen jäseniksi Forssan kaupunginjohtaja Jari Kesäniemi, Oakhill Oy:n toimitusjohtaja Marika Mesimäki, Heinolan kaupunginjohtaja Jari Parkkonen, Heinolan Sahakoneet Oy:n toimitusjohtaja Jan Räsänen ja Linnan Kehitys Oy:n toimitusjohtaja Kari Saarinen. Hämeen kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Vanajanlinna Oy:n osakas, hallituksen jäsen Pekka Vihma. Varapuheenjohtajina jatkavat DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi, Voglia Yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Virtanen ja Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto.

Hämeen kauppakamarin hallitus vuonna 2020

Puheenjohtaja Pekka Vihma, osakas, hallituksen jäsen, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Sami Kotiniemi, toimitusjohtaja, DA-Design Oy, Forssa

Varapuheenjohtaja Markku Virtanen, hallituksen puheenjohtaja, Voglia Yhtiöt Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa, Lahti

Jarkko Haukilahti, paikallisjohtaja, Mediatalo ESA Oy, Lahti

Timo Heikkilä, aluejohtaja, Kesko Oyj, Etelä-Suomi

Mika Helin, toimitusjohtaja, Etelä-Hämeen Osuuspankki, Hämeenlinna

Maria Jokinen, operatiivinen johtaja, FM-Haus Oy, Jokioinen

Jarmo Kastell, toimitusjohtaja, Delva Oy, Hämeenlinna

Jari Kesäniemi, kaupunginjohtaja, Forssan kaupunki (uusi)

Tapani Kiiski, toimitusjohtaja, Raute Oyj, Lahti

Mika Laine, hallituksen puheenjohtaja, Envor Group Oy, Forssa

Tea Lehto, toimitusjohtaja, TMT. Malinen Oy, Lahti

Timo Mattila, Director, global material management, Konecranes Oyj, Hämeenlinna

Marika Mesimäki, toimitusjohtaja, Oakhill Oy, Lahti (uusi)

Jari Parkkonen, kaupunginjohtaja, Heinolan kaupunki (uusi)

Jukka Rantanen, toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Pär-Gustaf Relander, hallituksen puheenjohtaja, Polttimo Oy, Lahti

Jan Räsänen, toimitusjohtaja, Heinolan Sahakoneet Oy, Heinola (uusi)

Kari Saarinen, toimitusjohtaja, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna (uusi)

Kari Simolin, toimitusjohtaja, Dieffenbacher Panelboard Oy, Lahti

Tuija Suur-Hamari, toimitusjohtaja, Wipak Oy, Lahti

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Lisää hallitusammattilaisia Hämeeseen22.11.2019 08:00:00 EETTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui marraskuussa 296 henkilöä, joista 277 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 13 henkilöä, joista seitsemän on Lahdesta, kolme Hämeenlinnasta ja yksi henkilö Asikkalasta, Hartolasta sekä Heinolasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Kamppailu Hämeen Herruudesta starttaa ensi viikolla21.11.2019 09:51:39 EETTiedote

Pelicans ja HPK kamppailevat tällä sarjakaudella neljännen kerran Hämeen Herruudesta, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa vahvistetaan alueen omalla jääkiekkosarjalla. ”Hämeen Herruus saa jatkoa, kun Pelicans ja HPK kohtaavat alkaneella kaudella ensimmäistä kertaa perjantaina 29.11. Lahdessa. Olemme tyytyväisiä, että olemme saaneet yhteistyöhön uusina mukaan Hämeen liiton ja Päijät-Hämeen liiton. Siten myös maakuntaliitot ovat kannustamassa alueemme Liiga-joukkueita”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kanta-Hämeen yhteisövero oli 80 miljoonaa euroa vuonna 201821.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Kanta-Hämeestä kertyivät Hämeenlinnassa, Riihimäellä ja Forssassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Kanta-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 80 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Päijät-Hämeen yhteisövero oli 96 miljoonaa euroa vuonna 201818.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Päijät-Hämeestä kertyivät Lahdessa, Hollolassa ja Orimattilassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Päijät-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 96 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hotellihankkeet poikkeavat positiivisesti hämäläisyritysten investointihaluttomuudesta1.11.2019 09:28:02 EETTiedote

Hämeessä yritysten investointihalukkuus on vähentynyt ensi vuoden osalta, selviää kauppakamareiden syyskuussa tekemästä kyselystä. ”Valtakunnallisesta tuloksesta poiketen Hämeessä vastanneista yrityksistä lähes kolmannes ei ole kiinnostunut tekemään lisäinvestointeja vuonna 2020, kun koko maan keskimääräinen osuus on 10 prosenttia. Positiivista kuitenkin on alueellamme äskettäin julkaistut hotelli-investoinnit, jotka merkittävästi lisäävät alueemme vetovoimaa ja vahvistavat talousnäkymiä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.