Retriever Suomi Oy

Jari Sinkkosen haastattelu Kodin Kuvalehdessä sitoutti eniten yleisöä sosiaalisessa mediassa maaliskuussa – Sinkkonen: ”Tämä on erittäin yllättävää”

Jaa
Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever tutki maaliskuussa julkaistujen toimitetun median verkkoartikkeleiden herättämiä reaktioita someyleisössä. Maaliskuun uutisista Suomessa eniten sosiaalisen median reaktioita keräsi Jari Sinkkosen haastattelu Kodin Kuvalehdessä.

Retriever analysoi toimitettua ja sosiaalista mediaa tuottaen asiakkailleen syvempää ymmärrystä mediailmiöistä ja viestinnän vaikuttavuudesta.

- Eri medioiden luonteenpiirteet, trendit ja ilmiöt ovat ammattitaitoamme ja julkaisemme jatkossa kerran kuussa Retriever TOP 5 -listan eniten sosiaalisessa mediassa yleisöä sitouttaneista uutisista. Lista julkaistaan verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme, Retrieverin analyysipäällikkö Eevi Alanissi kertoo.

- Myös sosiaalisessa mediassa toimivan sisällön on oltava laadukasta ja vuorovaikutukseen herättelevää. Meillä kaikilla voi olla näppituntumamme siitä, mikä on ollut viime aikojen kuumin puheenaihe. Nyt haluamme tarjota lukuihin perustuvaa dataa uutisista, jotka ovat onnistuneet sitouttamaan suomalaista someyleisöä, Alanissi jatkaa.

Maaliskuussa julkaistuista uutisista eniten sosiaalisessa mediassa reaktioita herättivät nämä artikkelit:

  1. Kodin Kuvalehti: Jari Sinkkonen: Vanhempien täytyy vaatia lapsiltaan myös epämiellyttäviä asioita (56400 reaktiota)
  2. Ilta-Sanomat: Ulla Appelsinin kommentti: Suomen kannattaa kuunnella Lenaa (49100 reaktiota)
  3. YLE: YK:n raportti: Suomi on maailman onnellisin maa (38000 reaktiota)
  4. YLE: Tuntematon ohjaaja - Elokuvatähdet kertovat Aku Louhimiehen poikkeuksellisesta vallankäytöstä: 'Hän alistaa ja nöyryyttää ihmisiä' (28800 reaktiota)
  5. Kauppalehti: Lidl räväyttää: Näytä mitä tahansa korttia - saat 10 prosenttia alennusta (26400 reaktiota)

(tarkemmat tiedot listan kokoamisen menetelmistä: Retriever - Mitkä uutiset kiinnostivat sosiaalisessa mediassa)

Lastenpsykiatrian erikoislääkäri, lääketieteen tohtori Jari Sinkkonen yllättyi, että kaikista Suomessa uutisoiduista aiheista maaliskuussa hänen haastattelunsa sitoutti eniten yleisöä.

- On erittäin yllättävää ja mukavaa, että ihmiset ovat olleet kiinnostuneita, Sinkkonen sanoo.

Jari Sinkkonen ei itse ole läsnä sosiaalisen median kanavissa, mutta saa yleisöltä palautetta muilla tavoin.

- Ihmiset hakevat ikään kuin uskon vahvistusta sille, että omat kasvatusmetodit ovat oikeilla jäljillä, Sinkkonen jatkaa.

Tästä kertoo myös huima sosiaalisen median huomio.

Jari Sinkkosen tavoite on, että lasten vanhemmat tiedostavat kasvatukseen liittyvät haasteet ja riskit. Hän kokee, että toimitetun median kautta saamallaan näkyvyydellä on suuri merkitys ammatillisen viestin välittämisessä ja asiantuntijaprofiilin rakentumisessa.

- Asiantunteva, hyvä toimittaja tarttuu asiaan ja käsittelee aihetta monipuolisesti, faktat tarkistaen. Urani aikana on julkaistu kymmenittäin hirveän hyvin tehtyjä artikkeleita, joista on ollut hyötyä, Sinkkonen kertoo.

Toimitettu ja sosiaalinen media kulkevat pitkälti käsi kädessä ruokkien toinen toisiaan.

- Sinkkosen haastattelu on erinomainen esimerkki siitä, kuinka hyvä ja laadukas toimitetun median sisältö jatkaa elämistä verkossa ja herättää keskustelua sosiaalisessa mediassa saavuttaen yhä laajemman yleisön, Eevi Alanissi kuvailee.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Retriever Suomi Oy
Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20
00100 Helsinki

+358 (0)20 770 5730https://www.retrievergroup.com/fi

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote

Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.

Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote

Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.

Nato-käsittely, translaki ja saamelaiskäräjät nostivat perussuomalaiset alkuvuoden uutisoiduimmaksi puolueeksi25.2.2023 00:01:00 EET | Tiedote

Helsingin Sanomien viimeisimmässä kannatusmittauksessa kakkospaikkaa pitävä perussuomalaiset on kerännyt alkuvuonna eniten mainintoja eduskuntavaaleihin liittyvässä mediakeskustelussa, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Gallupjohtaja kokoomus kiritti mainintojen määrällä mitattuna toiseksi. Edellisellä tarkastelujaksolla mediajulkisuutta hallinnut keskusta taas putosi kolmanneksi. Analyysi kattaa eduskuntavaaleihin liittyvän uutisoinnin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa 1.1.–19.2.2023.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye