Retriever Suomi Oy

Jari Sinkkosen haastattelu Kodin Kuvalehdessä sitoutti eniten yleisöä sosiaalisessa mediassa maaliskuussa – Sinkkonen: ”Tämä on erittäin yllättävää”

Jaa

Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever tutki maaliskuussa julkaistujen toimitetun median verkkoartikkeleiden herättämiä reaktioita someyleisössä. Maaliskuun uutisista Suomessa eniten sosiaalisen median reaktioita keräsi Jari Sinkkosen haastattelu Kodin Kuvalehdessä.

Retriever analysoi toimitettua ja sosiaalista mediaa tuottaen asiakkailleen syvempää ymmärrystä mediailmiöistä ja viestinnän vaikuttavuudesta.

- Eri medioiden luonteenpiirteet, trendit ja ilmiöt ovat ammattitaitoamme ja julkaisemme jatkossa kerran kuussa Retriever TOP 5 -listan eniten sosiaalisessa mediassa yleisöä sitouttaneista uutisista. Lista julkaistaan verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme, Retrieverin analyysipäällikkö Eevi Alanissi kertoo.

- Myös sosiaalisessa mediassa toimivan sisällön on oltava laadukasta ja vuorovaikutukseen herättelevää. Meillä kaikilla voi olla näppituntumamme siitä, mikä on ollut viime aikojen kuumin puheenaihe. Nyt haluamme tarjota lukuihin perustuvaa dataa uutisista, jotka ovat onnistuneet sitouttamaan suomalaista someyleisöä, Alanissi jatkaa.

Maaliskuussa julkaistuista uutisista eniten sosiaalisessa mediassa reaktioita herättivät nämä artikkelit:

  1. Kodin Kuvalehti: Jari Sinkkonen: Vanhempien täytyy vaatia lapsiltaan myös epämiellyttäviä asioita (56400 reaktiota)
  2. Ilta-Sanomat: Ulla Appelsinin kommentti: Suomen kannattaa kuunnella Lenaa (49100 reaktiota)
  3. YLE: YK:n raportti: Suomi on maailman onnellisin maa (38000 reaktiota)
  4. YLE: Tuntematon ohjaaja - Elokuvatähdet kertovat Aku Louhimiehen poikkeuksellisesta vallankäytöstä: 'Hän alistaa ja nöyryyttää ihmisiä' (28800 reaktiota)
  5. Kauppalehti: Lidl räväyttää: Näytä mitä tahansa korttia - saat 10 prosenttia alennusta (26400 reaktiota)

(tarkemmat tiedot listan kokoamisen menetelmistä: Retriever - Mitkä uutiset kiinnostivat sosiaalisessa mediassa)

Lastenpsykiatrian erikoislääkäri, lääketieteen tohtori Jari Sinkkonen yllättyi, että kaikista Suomessa uutisoiduista aiheista maaliskuussa hänen haastattelunsa sitoutti eniten yleisöä.

- On erittäin yllättävää ja mukavaa, että ihmiset ovat olleet kiinnostuneita, Sinkkonen sanoo.

Jari Sinkkonen ei itse ole läsnä sosiaalisen median kanavissa, mutta saa yleisöltä palautetta muilla tavoin.

- Ihmiset hakevat ikään kuin uskon vahvistusta sille, että omat kasvatusmetodit ovat oikeilla jäljillä, Sinkkonen jatkaa.

Tästä kertoo myös huima sosiaalisen median huomio.

Jari Sinkkosen tavoite on, että lasten vanhemmat tiedostavat kasvatukseen liittyvät haasteet ja riskit. Hän kokee, että toimitetun median kautta saamallaan näkyvyydellä on suuri merkitys ammatillisen viestin välittämisessä ja asiantuntijaprofiilin rakentumisessa.

- Asiantunteva, hyvä toimittaja tarttuu asiaan ja käsittelee aihetta monipuolisesti, faktat tarkistaen. Urani aikana on julkaistu kymmenittäin hirveän hyvin tehtyjä artikkeleita, joista on ollut hyötyä, Sinkkonen kertoo.

Toimitettu ja sosiaalinen media kulkevat pitkälti käsi kädessä ruokkien toinen toisiaan.

- Sinkkosen haastattelu on erinomainen esimerkki siitä, kuinka hyvä ja laadukas toimitetun median sisältö jatkaa elämistä verkossa ja herättää keskustelua sosiaalisessa mediassa saavuttaen yhä laajemman yleisön, Eevi Alanissi kuvailee.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Retriever Suomi Oy
Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20
00100 Helsinki

+358 (0)20 770 5730https://www.retriever.fi/

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Göteborgissa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Retriever ostaa sosiaalisen median hallintaan erikoistuneen startupin RelationsDeskin4.6.2019 10:45:00 EESTTiedote

- Kauppa tulee entisestään vahvistamaan Retrieverin voimakasta kasvua Suomessa, arvioi Retriever Suomen toimitusjohtaja Mika Roman. Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever ostaa RelationDeskin ja lisää sen hyvin menestyneet palvelut tarjoamaansa. Tämän jälkeen Retriever pystyy tarjoamaan laaja-alaisen palveluvalikoiman viestinnän palveluita niin toimitettuun kuin sosiaaliseen mediaan. Kattava palveluvalikoima RelationDeskin palvelu auttaa asiakkaita hallitsemaan sosiaalisen median kanavissa käytävää keskustelua. Se tarkoittaa, että palvelua voi käyttää julkaisemiseen, asiakaskyselyihin vastaamiseen ja some-kanavissa tapahtuvan toimintansa analysointiin. - RelationDesk täydentää erinomaisesti Retrieverin seurantapalveluita. RelationDeskin palvelu vastaa yritysten tarpeeseen käydä nopeaa ja koordinoitua vuoropuhelua sosiaalisessa mediassa, kertoo Mika Roman. - Kun yhdistämme Retrieverin ja RelationDeskin palvelut, asiakkaamme tietävät tarkasti mitä heistä puhutaan kaikissa mediakana

Leijonat vei voiton Eurovaaleista medianäkyvyydessä28.5.2019 06:00:00 EESTTiedote

Leijonat vei sunnuntain ja maanantain mediakisassa pidemmän korren Suomen uusista mepeistä. Leijonien pelaajat ja päävalmentaja Jukka Jalonen mainittiin mediassa 4 592 kertaa vastavalittujen meppien kerätessä 3 492 mainintaa. Leijona-kapteeni Marko Anttila nousi kyseisen tarkastelujakson kärkinimeksi 785 maininnalla. Mepeistä eniten näkyvyyttä saivat Eero Heinäluoma (405 mainintaa) sekä Laura Huhtasaari (333 mainintaa).

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme