Löyly

Jasper Pääkkösen lohikeitto poikinut yli 30 000 euron lahjoituksen WWF:lle

Sauna- ja ravintolakompleksi Löylyssä on tarjoiltu vuoden 2016 avauksesta saakka Jasper Pääkkösen nimikkolohikeittoa. Hitiksi muodostuneen ”Jasperin lohikeiton” myynnistä on kertynyt yli 30 000 euron hyväntekeväisyyspotti, joka lahjoitetaan WWF:lle Itämeren suojelutyöhön.
Jasperin lohikeittoa on myyty jo yli 60 000 annosta.

Helsingin Hernesaaressa sijaitsevan Löylyn omistava näyttelijä ja yrittäjä Jasper Pääkkönen on tunnettu luonnonsuojelija ja kestävän kalastuksen puolestapuhuja.

– Kun keittiömestarimme Löylyä avatessa kysyi, voiko lohikeitosta tehdä ”Jasperin lohikeiton”, niin annoin yhden ehdon: jokaisesta keitosta tulisi lahjoittaa osa WWF:n kalakantojen eteen tehtävään työhön, Pääkkönen kertoo.

Jasperin lohikeittoa on myyty jo yli 60 000 annosta, joista kertynyt yli 30 000 euron summa on lahjoitettu lyhentämättömänä Suomen WWF:lle.

– Yli 60 000 myytyä keittoa yllätti meidät itsemmekin. Kasassa oleva lahjoitussumma on sen verran merkittävä, että siitä uskaltaa jo olla ylpeä. Suomen WWF tekee valtavan hienoa työtä maamme kalakantojen ja virtavesien hyväksi. En voisi keksiä parempaa kohdetta keittorahoille, Pääkkönen iloitsee.

– Tämän kokoluokan lahjoitus yhdeltä ravintolalta on poikkeuksellinen. On mahtavaa, että niin moni asiakas on halunnut valita juuri tämän vastuullisesti tuotetun annoksen, josta meille tulee lahjoitus. Olemme todella iloisia ja otettuja tästä, toteaa WWF:n asiakkuuspäällikkö Aino Sirkesalo.

Jasperin lohikeitto on valmistettu kotimaisesta, vastuullisesti kasvatetusta kirjolohesta. Pääkkönen pitää huolen, että myös muu Löylyssä tarjoiltava kala on Suomessa eettisesti tuotettua ja pyydettyä.

– Käytämme Löylyssä ainoastaan WWF:n kalaoppaan vihreän listan eli järjestön suosittelemia kaloja, hän tarkentaa.

Löylyn lohikeittoyhteistyö WWF:n kanssa jatkuu, ja kertyneet varat lahjoitetaan järjestölle vuosittain.

Paitsi Löylyn ruokatarjonnassa, myös rakennuksen suunnittelussa aina materiaaleista tekniikkaan on huomioitu kestävä kehitys ja ympäristöystävällisyys.

Löylyn ravintolatoimintaa operoi ravintolayhtiö NoHo Partners.

Lisätiedot:

Eemeli Nurminen, liiketoimintajohtaja, NoHo Partners Oyj
puh. +358 45 279 3480, eemeli.nurminen@noho.fi

Aino Sirkesalo, asiakkuuspäällikkö, WWF
puh. +358 50 469 9947, aino.sirkesalo@wwf.fi

Jasperin lohikeittoa on myyty jo yli 60 000 annosta.
Lataa
Jokaisesta Jasperin lohikeitosta lahjoitetaan osa WWF:n Itämeri-työhön.
Lataa
Kaikki Löylyssä tarjoiltava kala on kotimaista, vastuullisesti ja kestävästi pyydettyä.
Lataa
Ravintolatilan musta, rakennuksen ulkoverhoilun ylijäämäpuista tehty päätyseinä on Jasper Pääkkösen ideoima.
Lataa
Löylyssä on huomioitu ympäristövastuullisuus aina materiaaleista tekniikkaan.
Löyly avattiin Hernesaareen toukokuussa 2016. Kuva: Kuvio
Lataa
Kansainvälistä tunnustusta arkkitehtuuri- ja designkilpailuissa niittänyt Löyly on Avanto Arkkitehtien taidonnäyte. Kuva: Kuvio
Lataa
Jasper Pääkkönen on kestävän kalastuksen asialla.

Löyly
Hernesaarenranta 4

+358 9 6128 6550https://www.loylyhelsinki.fi/

Löyly, pala Helsingin kaunista rantaviivaa, tarjoaa upeita elämyksiä ja lämpimiä hetkiä niin kaupunkilaisille kuin matkailijoille kotimaasta ja merten takaa. Kesäpäivistä kelpaa nauttia upeilla terasseilla ja saunat ovat kuumana joka päivä. Löyly on ainutlaatuinen niin sijainnin kuin arkkitehtuurin puolesta. Löyly on myös esimerkillinen kestävän liiketoiminnan ja ekologisen rakentamisen edelläkävijä – ympäristövastuullisuus on huomioitu aina ekosähköstä FSC-sertifioituihin rakennusmateriaaleihin ja ruokalistaan saakka.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Löyly