DACHSER SE

Jochen Mülleristä Dachserin COO Air & Sea Logistics

Kempten, 23.1.2018. Jochen Müller aloitti Dachserin Air & Sea Logistics -liiketoiminta-alueen operatiivisena johtajana (Chief Operations Officer, COO) 1.1.2018. Hän korvaa Thomas Reuterin, joka jäi eläkkeellä viime vuoden lopussa 39 Dachser-vuoden jälkeen. Müller aloitti Dachserilla 1.10.2016 valmistautuakseen tehtäväänsä operatiivisena johtajana.

Air & Sea Logisticsin operatiivisena johtajana ja johtoryhmän jäsenenä Jochen Müller jatkaa Thomas Reuterin työtä. Hänen ydintehtäviinsä kuuluu mannertenvälisen lento- ja meriliikenneverkoston laajentaminen ja tämän yhdistäminen Euroopan autokuljetusverkostoon, jotta asiakkaille voidaan tuottaa lisäarvoa intermodaalisen logistiikan avulla.

Müller syntyi saksalaisessa Wormsin kaupungissa vuonna 1964. Vuonna 2011 hänestä tuli Schenker Deutschland AG:n hallituksen jäsen, missä tehtävässä hän oli vastuussa Keski-Euroopan lentorahdista sekä myyntitoiminnasta (lento/meri) ja globaalien muuttojen, messujen ja urheilutapahtumien logistiikasta. Ennen tätä Müller toimi Schenkerin brittiläisen tytäryhtiön toimitusjohtajana ollen vastuussa maa-, meri- ja lentorahtiliikenteestä sekä messuista. "Jochen Müller on omaksunut yritysrakenteemme ja hänellä on nyt kattava käsitys prosesseistamme ja haasteista, joita kohtaamme kansainvälisellä tasolla", sanoo Dachserin pääjohtaja Bernhard Simon.

Vuonna 1957 syntynyt Thomas Reuter aloitti Dachserilla vuonna 1978 ja tuli johtoryhmän jäseneksi vuoden 2006 alussa. Hän oli liikkeellepaneva voima logistiikkapalvelujen tarjoajan kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisessä ja maailmanlaajuisen lento- ja merikuljetusverkoston rakentamisessa. Dachser Air & Sea Logisticsilla on tällä hetkellä 172 omaa toimipistettä ja yli 4 000 työntekijää, liikevaihtoa vuonna 2012 oli noin 1,5 miljardia euroa. Reuter aikoo jatkaa yhtiön neuvonantajana, kutienkin keskittyen Dachserin jokapäiväisten toimintojen ulkopuolisiin asioihin. Hän säilyttää paikkansa The WACO Systemsin (World Air Cargo Organisation) hallituksessa ja edustaa Dachseria Dachser-yhteisyrityksissä Jet-Speed GmbH:ssa ja NNR + Dachser GmbH:ssa.

Jochen Müller

Tietoja julkaisijasta

Dachser on perheyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Saksassa Kemptenissä, ja yksi johtavista logistiikan tarjoajista.

Dachser tarjoaa kattavaa kuljetuslogistiikkaa, varastointia ja räätälöityjä palveluja kahdella toimialalla: Dachser Air & Sea Logistics ja Dachser Road Logistics. Viimeksi mainittu on jaettu kahteen liiketoimintalinjaan, Dachser European Logistics ja Dachser Food Logistics. Laaja-alaiset sopimuslogistiikkapalvelut ja alan erityiset ratkaisut täydentävät yrityksen tarjontaa. Saumaton kuljetusverkosto - sekä Euroopassa että ulkomailla - ja täysin integroidut tietojärjestelmät tarjoavat älykkäitä logistiikkaratkaisuja maailmanlaajuisesti.

Dachser työllistää noin 27 450 henkilöä 409 eri paikkakunnalla ympäri maailman, ja sitä edustavat maajärjestöt 43 maassa. Vuonna 2016 yritys tuotti 5,71 miljardin euron liikevaihtoa ja käsitteli yhteensä 80 miljoonaa lähetystä, joiden paino oli 38,2 miljoonaa tonnia. Lisätietoja Dachserista osoitteessa www.dachser.com.

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (Dachser Air & Sea Logistics). Toimitusjohtaja Juha Isohanni, puh. 040 125 7525.

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics). Toimitusjohtaja Tuomas Leimio, puh. 040 015 1560.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta DACHSER SE