Joensuun verenluovutustilaisuudet ainoastaan ajanvarauksella 15.8. alkaen

Kuopion liikkuva veripalvelu aloittaa Joensuussa kokeilun, jossa verenluovutustilaisuuteen tullaan ainoastaan ajanvarauksen kautta. Tilaisuudet, joissa kokeilu on käytössä, järjestetään 15.8., 5.9., sekä 26.9. Tämän jälkeen arvioidaan, otetaanko malli käyttöön pysyvästi.

Kuopion liikkuva Veripalvelu aloitti pilottitoimistona viime elokuussa kokeilemaan ajanvarausmahdollisuutta kaikissa Itäisen Suomen verenluovutustilaisuuksissa.

-Kokeilussa saadut palautteet ovat olleet erittäin positiivisia sekä asiakkaiden että henkilökunnan osalta. Joensuulaiset verenluovuttajat ovat olleet hyvin aktiivisia ja ovat ottaneet ajanvaraustoiminnan luontevaksi osaksi verenluovutukseen saapumista, alue-esimies Paula Korhonen taustoittaa.

-Joensuussa verenluovutustilaisuudet myös ruuhkautuvat usein ja asiakkaiden odotusajat saattavat venyä varsin pitkiksi. Ajanvarauksen kautta toivomme, että asiakkaiden jonotusajat lyhenevät ja henkilökunta pystyy paremmin ennakoimaan saapuvan asiakasmäärän. Tällä pystymme välttämään sen ikävän tilanteen, että joutuisimme sulkemaan tilaisuuden ennakoitua aikaisemmin sen vuoksi, että materiaalit loppuisivat kesken. Näin on pahimmillaan käynyt ruuhkaisissa tilaisuuksissa, Korhonen kertoo.

Ajanvaraus tehdään verkossa osoitteessa https://nettiaika.fi/VeripalveluKuopio#/.
Käytännössä asiakas varaa järjestelmästä 30 minuutin aikavälin, jonka sisällä hän tulee rekisteröitymään tilaisuuteen.

-Asiakkailta toivomme täsmällisyyttä siinä, että kun ajanvarauksen on tehnyt, ei etukäteen tarvitse ”hyvissä ajoin” tulla jonottamaan. On myös tärkeätä muista perua varattu aika, jos estyy saapumasta tilaisuuteen, Paula Korhonen muistuttaa.

Lisätietoja ajanvarauksesta

Ajanvarausjärjestelmään

Lisätietoja:

Alue-esimies Paula Korhonen
paula.korhonen(at)veripalvelu.fi, p. 029 3001 667 tai 050 390 3492

Kivihaantie 7

vaihde 029 300 1010https://www.veripalvelu.fi

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu tuottaa sairaaloille potilaiden hoidossa tarvittavia turvallisia ja tehokkaita verivalmisteita sekä laboratoriopalveluja. Huolehdimme veren keräämisestä vapaaehtoisilta verenluovuttajilta potilashoidon tarpeiden mukaisesti. Tarjoamme sairaaloille myös kantasolu- ja elinten siirtoja tukevia palveluita. Veripalvelu on voittoa tavoittelematon organisaatio. Vuosibudjettimme on noin 60,5 milj. euroa ja palveluksessamme on noin 500 henkilöä.