Dentsu Aegis Network  OyDentsu Aegis Network  Oy

John Brown lanseeraa Pohjoismaihin – Helsingin kansainvälinen tiimi hakee kasvua

Jaa

Kansainvälinen sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media hakee kasvua Suomessa. Helsingin-toimisto tekee moninkertaisesti palkittua strategista sisältömarkkinointia kansainvälisen tiimin voimin.

John Brown Helsinki: edessä Emma Vuorinen, Jenni Winter, Jenni Lieto, Minttu Poutanen ja Sofia Ellmén, takana Simon Robinson, Laura Rautaheimo ja Niina Uotila.
John Brown Helsinki: edessä Emma Vuorinen, Jenni Winter, Jenni Lieto, Minttu Poutanen ja Sofia Ellmén, takana Simon Robinson, Laura Rautaheimo ja Niina Uotila.

”Juuri nyt strategisen tason sisältömarkkinoinnin kysyntä on maailmalla huipussaan. Tälle vuodelle ennustamme John Brownille voimakasta kasvua erityisesti Pohjoismaissa”, kertoo John Brownin globaali toimitusjohtaja Andrew Hirsch.

John Brownilla on 11 kansainvälistä toimistoa – Helsingin ja Lontoon lisäksi se toimii muun muassa Torontossa, Singaporessa, Hongkongissa, Bostonissa ja Kapkaupungissa. Uusin toimisto on avattu Tukholmaan tänä vuonna. Suomessa John Brown aloitti yhteistyön Stockmannin kanssa kaksi vuotta sitten.

”Tänä datan ja optimoinnin aikana markkinoinnin varsinainen ydin eli sen sisällön laadukkuus on palannut tärkeäksi aiheeksi. Se, että markkinointia tehdään nyt mainonnan keinojen lisäksi toimituksellisin ja journalistisin keinoin on yhdistelmä, joka kiinnostaa asiakkaita ja brändejä suuresti”, sanoo Suomen Dentsu Aegis Networkin toimitusjohtaja Nermin Hairedin.

”John Brown on Dentsun uusin tytäryritys Suomessa. Se antaa meille mahdollisuuden tarjota myös suomalaisille asiakkaille juuri tällaista sisältömarkkinointia, joka asuu yrityksen strategiassa, kehittää brändiä ja kasvattaa tulosta. Tänä vuonna John Brown laajenee Pohjoismaissa, ja lanseeraamme tämän maailmalla laajasti tunnustetun toimiston virallisesti myös Suomessa”, hän jatkaa.

Strategia- ja journalismiosaaminen toimiston valtteina

John Brownin Helsingin-tiimi koostuu tunnetuista media-ammattilaisista ja kansainvälistä sisältömarkkinointia pitkään tehneistä osaajista. Päätoimittaja Jenni Lieto tunnetaan muun muassa Trendin päätoimittajana ja verkkoyhteisö Lilyn perustajana. Toimituspäällikkö Minttu Poutasen tausta on lifestyle-julkaisuissa (Mondo ja Image) ja tuottaja Emma Vuorinen ja Art Director Laura Rautaheimo ovat aiemmin työskennelleet Suomen suurimpien naistenlehtien ja niiden monimediaratkaisujen parissa Sanomilla.

Luova johtaja Simon Robinson on työskennellyt kansainvälisen sisältömarkkinoinnin parissa 20 vuotta ja työskennellyt kansainvälisille rahoitus-, ruoka-, verkkokauppa- ja telealan asiakkaille. Robinson on lanseerannut kymmeniä sisältömarkkinointiohjelmia Briteissä ja maailmalla ja työskentelee nyt Helsingissä. Asiakkuuksista Suomessa vastaavalla tiimillä on kokemusta niin B2B- kuin B2C-brändeistä.

Poikkeuksellista on tiivis globaali yhteistyö. ”Ero lokaalisti toimivan toimiston ja päivittäin kiinteästi ja aidosti kansainvälisesti toimivan John Brown -verkoston välillä on iso”, kertoo toimistosta Suomessa vastaava Group Client Director Niina Uotila.

”Laaja tiimi tekijöitä strategisista suunnittelijoista valokuvaajiin ja toimittajiin on kenen tahansa asiakkaamme käytössä päivittäin. Toimimme mallilla ’global lead with local team’ – saamme apua muilla markkinoilla tehdyistä asiakasprojekteista, mutta takaamme myös vahvan paikallisen markkinan asiantuntijuuden. Osaaminen, jota tämä meille tuo esimerkiksi strategioiden luomiseen ja toteuttamiseen, on tällä markkinalla ainutlaatuista”, Uotila jatkaa.

John Brownin Helsingin-toimisto on kerännyt ensimmäisen puolentoista vuoden toimintansa aikana jo neljä alan palkintoa: kaksi voittoa International Content Marketing Awardseissa Lontoossa sekä New Yorkin Folio Awardseista visuaalisesta toteutuksesta jaettavan Ozzie Awardin ja parhaalle sisällölle jaettavan Eddie Awards -kunniamaininnan.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Nermin Hairedin
CEO, Dentsu Aegis Network
050 482 8277

Niina Uotila
Group Client Director, John Brown
050 591 3305

Andrew Hirsch
CEO, John Brown Global
andrew.hirsch@johnbrownmedia.com

Kuvat

John Brown Helsinki: edessä Emma Vuorinen, Jenni Winter, Jenni Lieto, Minttu Poutanen ja Sofia Ellmén, takana Simon Robinson, Laura Rautaheimo ja Niina Uotila.
John Brown Helsinki: edessä Emma Vuorinen, Jenni Winter, Jenni Lieto, Minttu Poutanen ja Sofia Ellmén, takana Simon Robinson, Laura Rautaheimo ja Niina Uotila.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Dentsu Aegis Network  Oy
Dentsu Aegis Network Oy
Eteläesplanadi 2
00130 Helsinki

+358443522175http://www.dentsuaegisnetwork.fi

John Brown Media on globaali sisältömarkkinointitoimisto. Se suunnittelee ja toteuttaa asiakkailleen strategista sisältömarkkinointia, joka yhdistää toimituksellisen ja markkinoinnillisen osaamisen. Lukuisat brändit, kuten John Lewis -tavarataloketju, NatWest-pankki ja Waitrose-ruokaketju luottavat John Brownin monikanavaiseen sisältömarkkinointiasiantuntemukseen. John Brown Media on kansainvälinen ketju, joka toimii 11 maassa yli 350 asiantuntijan voimin. Toimistot sijaitsevat muun muassa Lontoossa, Tukholmassa, Singaporessa, Torontossa, Kapkaupungissa ja Helsingissä.

John Brown on osa globaalia markkinointialan Dentsu Aegis Network -konsernia, johon kuuluvat Suomessa myös tulospohjaisen digitaalisen markkinoinnin edelläkävijä iProspect, media- ja markkinointitoimistot Carat ja Vizeum, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, luova toimisto Isobar ja keskiössä data- ja tutkimuskeskus Dentsu Data Services. Dentsu Aegis Network toimii 145 maassa yli 45 000 asiantuntijan voimin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Dentsu Aegis Network Oy

Stockmannin sisältömarkkinointi palkittiin kansainvälisessä kilpailussa4.12.2018 08:05:48Tiedote

Stockmannin sisältömarkkinointi voitti kaksi palkintoa arvostetussa, kansainvälisessä CMA eli International Content Marketing Awards -kilpailussa. Menestystä International Content Marketing Awardseissa tänä vuonna keräsivät innovatiiviset, monikanavaiset ratkaisut, joihin kuluttajat aidosti ihastuivat. Kaksi palkintoa kilpailussa sai Stockmann ja sen vuonna 2017 lanseerattu monikanavainen sisältöohjelma, jonka osa on oma lifestyle-lehti Stockmann Magazine. Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Networkin sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media on tuottanut sisältökokonaisuutta sen alusta saakka. Lontoossa 27 marraskuuta 2018 järjestetyssä kilpailussa hopealla palkittiin lehden creative director Simon Robinson. - Hienoa työtä ikonisen brändin modernisoinnissa, tuomariston perustelut kuuluivat. - Asiakkaamme arvostavat Simonin kunnianhimoa. Hänen työtapoihinsa kuuluu ottaa hyvä idea haasteena ja luoda siitä jotain aidosti loistavaa. Tässä auttaa hänen pitkä kokemuksensa sekä k

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme