Johtamisvainu - Uutuuskirja tarjoaa kompassin johtamistyöhön!

Johtamisessa korostuu kaksi hyvettä: johtajan tulee ymmärtää kompleksisuutta ja vaalia reflektiivisyyttä. Kun johtaja ymmärtää toimintaympäristöään, yhteisöään ja itseään, voidaan sanoa, että hänellä on erityislaatuinen kyky – Hänellä on johtamisvainua! Uusi johtamiskirja tarjoaa kompassin tämän kriittisen taidon kehittämiseen.

“Johtamisvainu – Näkemyksellisyyttä johtamiseen” (Basam Books 2022)

Annastiina Mäen toimittama uutuuskirja Johtamisvainu – Näkemyksellisyyttä johtamiseen jäsentää kompleksista johtamistyötä ymmärrettävään muotoon. Se tarjoaa johtamisen ammattilaisille ja asiantuntijayhteisöille vainua omaan ajatteluun, ymmärrystä yhteisön dynamiikkaan sekä näkemystä toimintaympäristön liikkeiden ennakointiin. Lisäksi kirja tuo käytännön työkaluja siihen, miten omaa ja organisaation johtamisvainua voi kehittää vaikuttavalla tavalla.

”Johtamisvainuun tarvitaan näkemyksellisyyttä, viisautta, joka rakentuu erilaisten kokemusten ja niiden sinnikkään reflektoinnin kautta”, kiteyttää Mäki.

Moniääninen, tutkimustietoa ja käytäntöä yhdistävä teos koostuu eri näkökulmista johtamista tarkastelevien johtajuustutkijoiden, työelämäkehittäjien ja johtajien kirjoittamista artikkeleista.

Teokseen ovat kirjoittaneet Mäen lisäksi seuraavat huippuasiantuntijat: Pauli Juuti, Mikael Nederström, Lars Sundholm, Minna Janhonen, Riikka Moisio & Hanna Starczewski, Kirsi Karlamaa, Milla Kansonen & Laura Nissilä, Reetta Kiukainen, Pauliina Pihlajaniemi, Anita Rintala-Rasmus & Salla Hälikkä, Harri Jalonen, Paula Holtari & Liisa-Maija Sainio, Lauri Luoto sekä Marika Tammeaid.

Kirja on tarkoitettu johtajien, lähijohdon, kehittäjien ja asiantuntijayhteisöjen ammattikäyttöön. Se auttaa kehittämään johtamisvainua sekä itsessäsi että organisaatiossasi!

Johtamisvainun julkistamistilaisuutta vietetään torstaina 12.5. klo 17 alkaen Akateemisen Kohtaamispaikalla, tervetuloa!

Teoksen toimittaja Annastiina Mäki on organisaatiokehittäjä ja johtajuustutkija. Hän on koulutukseltaan filosofian tohtori sekä kasvatustieteiden lisensiaatti ja työskentelee Psyconilla johtavana konsulttina.

Lisätietoja:

Annastiina Mäki
annastiina.maki@psycon.com, puh. 050 438 0118

Arvostelukappaleet:

“Johtamisvainu – Näkemyksellisyyttä johtamiseen” (Basam Books 2022)
Annastiina Mäki (kuvaaja: Meeri Utti)
"Johtamisvainu"-kirjan sisällysluettelo