Joona Räsänen Kuntaliiton hallituksen puheenjohtajaksi

Kuntaliiton valtuuskunta valitsi kokouksessaan 29.11. Kuntaliiton hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi Joona Räsäsen. Lohjalainen Räsänen edustaa SDP:tä ja hänellä on pitkä kokemus kunnallispolitiikasta. Hän on toiminut kansanedustaja, Kuntaliiton valtuuskunnan varapuheenjohtajana sekä ollut mukana Kuntaliiton hallituksessa.

- On innostavaa päästä jatkamaan työtä kuntien paremman huomisen eteen tässä uudessa roolissa. Yritän omalta osaltani varmistaa, että kuntakentällä olisi parempi tulevaisuus tämänkin kauden jälkeen, Räsänen sanoo.

Edellinen puheenjohtaja Sirpa Paatero pyysi eroa tehtävästään tultuaan nimitetyksi valtioneuvoston jäseneksi.

Kuntaliiton hallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Sari Rautio (kok) ja toisena varapuheenjohtajana Tapani Tölli.

Joona Räsänen, p. 050 547 5590

Kuntaliitto ja FCG kehittävät palveluitaan kuntien talouden hallintaan ja ennakointiin18.12.2019 09:12:41 EETTiedote

Kuntaliitto ja FCG käynnistävät vuoden 2020 alussa yhteishankkeen, jossa kehitetään yhdessä kuntien kanssa kuntatalouden hallintaan ja ennakointiin liittyviä palveluita. Kehittämistyön tavoitteena on tukea kuntia talouden kestävyyden prosessin eri vaiheissa sekä tarjota konkreettisia työkaluja talouden tasapainon ylläpitämiseen ja taloudellisen tehokkuuden parantamiseen.