Jouko Hujusta ICOMIAn kunniajäsen

Venealan kansainvälinen kattojärjestö ICOMIA on vuosikokouksessaan nimittänyt Jouko Hujun kunniajäsenekseen. Kokous pidettiin Kroatian Splitissä kesäkuussa 2019.

Jouko Huju on pitkäaikainen ja aktiivinen veneilyalan kansainvälinen vaikuttaja. Hän toimi Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n toimitusjohtajana vuosina 1996–2016 ja hallituksen puheenjohtajana vuosina 2016–2018. ICOMIAn (The International Council of Marine Industry Associations) hallitukseen hänet valittiin ensimmäisen kerran vuonna 2002 ja hän toimi siellä kahden eri kauden aikana yhteensä 14 vuotta.

Huju toimi ICOMIAn hallituksen puheenjohtajana vuosina 2004–2006 ja 2016–2018. Huju toimi myös aktiivisesti ICOMIAn eri työryhmissä kuten Grow Boating, Exporters ja tilastotyöryhmä, jonka puheenjohtajana hän toimi 2000-luvun alussa.

Huju on järjestön kuudes kunniajäsen sen 53-vuotisessa historiassa. Samassa tilaisuudessa ICOMIA nimitti kunniajäsenekseen myös syksyllä eläkkeelle jäävän USA:n venealan järjestön NMMAn toimitusjohtajan Thom Dammrichin.

The International Council of Marine Industry Associations ICOMIA on kansallisten venealan edunvalvontajärjestöjen kattojärjestö, joka edustaa teollisuutta maailmanlaajuisesti. Järjestön tehtäviin kuuluvat mm. venetekniikka- ja ympäristöasiat, veneilyn edistäminen ja alan maailmanlaajuinen tilastointi. ICOMIA edustaa tällä hetkellä 37 maan veneteollisuutta ja kauppaa. Järjestön pääkonttori sijaitsee Lontoossa.

Venealan Keskusliitto Finnboat ry on Suomen venealan teollisuuden ja kaupan toimialajärjestö. Liiton tehtävänä on koota alan yritykset saman katon alle ja edistää niiden toimintaa ja tervettä kilpailua sekä edistää veneilyä ja veneilyn turvallisuutta Suomessa. Finnboatin noin 280 jäsenyritystä kattavat alan teollisuudesta ja kaupasta yli 90 %. Finnboat on ollut ICOMIAn jäsen vuodesta 1968.

Finnboat on maamme venealan teollisuuden ja kaupan toimialajärjestö. Finnboatin jäsenkunta vastaa lähes sataprosenttisesti alan kotimaan liikevaihdosta ja Suomen veneviennistä. Sivulta www.suomiveneilee.filöydät nopeasti ajan tasalla olevat tiedot jäsenyritysten uusista ja käytetyistä veneistä ja moottoreista sekä tarvikkeista ja muista palveluista.

Kim Koskinen styrelseordförande för Båtbranschens Centralförbund Finnboat29.11.2019 15:03:20 EETTiedote

Vetus Oy:s country manager Kim Koskinen har valts till ny styrelseordförande för Båtbranschens Centralförbund Finnboat rf. Koskinen har från och med år 2002 verkat inom båtbranschen, först i tjänst hos Vator Oy och från och med år 2009 hos Vetus Oy. Koskinen har varit aktivt med i Finnboats verksamhet från och med år 2009 och verkat länge i styrelsen för Båtbranschens Komponentleverantörer rf och i Finnboats styrelse.

Finnish Marine Industries Federation Finnboat elects Kim Koskinen as Chairman29.11.2019 15:03:20 EETPress release

The Finnish Marine Industries Federation Finnboat has elected Kim Koskinen, Country Manager of the company Vetus Oy, as its new chairman of the board. Mr. Koskinen has worked in the boating industry since 2002, starting out then with the company Vator Oy before changing to Vetus Oy in 2009. He has been actively involved in the operations of Finnboat since 2009 and has a long background as a board member in the federation as well as in the Finnish Marine Suppliers’ Association.

Kim Koskinen Venealan Keskusliitto Finnboatin puheenjohtajaksi29.11.2019 15:03:19 EETTiedote

Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Vetus Oy:n maajohtaja Kim Koskinen. Koskinen on toiminut venealalla vuodesta 2002 aluksi Vator Oy:n ja vuodesta 2009 alkaen Vetus Oy:n palveluksessa. Finnboatin toiminnassa Koskinen on ollut aktiivisesti mukana vuodesta 2009 ja on toiminut pitkään Venealan Osatoimittajat ry:n johtokunnassa ja Finnboatin hallituksessa.

Uiva venenäyttely kasvoi koko perheen kesätapahtumaksi22.8.2019 13:19:15 EESTUutinen

Sunnuntaina päättyneen Helsingin Uivan venenäyttelyn kävijämäärä kasvoi edellisvuodesta peräti seitsemän prosenttia. Venerekisteröintien kasvu näkyi myös tyytyväisten näytteilleasettajien määrässä: mukana oli yli 155 näytteilleasettajaa ja yli 280 venettä. Nelipäiväinen tapahtuma on viime vuosina laajentunut perinteisestä venenäyttelystä koko perheen kesätapahtumaksi, johon tullaan viettämään aikaa perheen tai ystävien kanssa.