Joulu ja uusivuosi aiheuttavat vähäisiä muutoksia jäteastioiden tyhjennyspäiviin

HSY tyhjentää jäteastioita 26.–30.12. sekä uudenvuodenpäivän jälkeen 2.–6.1.2018. Jotta jäteastiat eivät ylitäyttyisi, pakkauslaatikot kannattaa litistää ennen keräysastiaan laittamista.

Joulun pyhät eivät vaikuta juurikaan jäteastioiden tyhjennykseen pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY tyhjentää kotien jäteastiat lähes normaalin aikataulun mukaan joulun ja uuden vuoden jälkeisillä viikolla. Jäteastioita tyhjennetään 26.–30.12. sekä uudenvuodenpäivän jälkeen 2.–6.1.2018.

HSY kehottaa lajittelemaan jätteet myös jouluna ja säilyttämään lahjapapereita ja -pakkauksia jonkin aikaa esimerkiksi varastossa, jotta jäteastiat eivät ylitäyttyisi. Pakkauslaatikot kannattaa litistää ennen keräysastiaan laittamista tilan säästämiseksi. Lajitteluohjeita voi katsoa jäteoppaasta www.hsy.fi/jateopas tai ladata HSY:n Jäteopas-sovelluksen puhelimeen maksutta sovelluskaupoista Windows, Android tai iOS -mobiililaitteisiin.

HSY kerää monipuolisesti eri jätteitä kiinteistöltä pitkälle kehitetyn logistiikkajärjestelmän avulla kustannustehokkaasti ja ympäristöä säästäen. Tehokkaan logistiikan ansiosta päästöjä syntyy vähemmän ja jäteastioiden tyhjennysvarmuus on huippuluokkaa, lähes sata prosenttia.

Käyttöpäällikkö Johanna Rusanen, puh. 0400 877 254, johanna.rusanen(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.