Joulukuun yleisötapahtumat siirtyvät, Tampere-talo palvelee yritystapahtumien järjestäjiä ja pitää ovet auki asiakkaille ja lipunostajille arkisin

Tampere-talo on joutunut siirtämään tai perumaan joulukuun tapahtumat Pirkanmaalle annettujen kokoontumisrajoitusten takia. Tampere-talon ovet ovat joulukuussa kuitenkin auki arkisin kello 10-17, ja lipunmyynti ja Tampere-talo Shop palvelevat kävijöitä ja joululahjaostoksille tulevia. Yritys- ja kokousasiakkaita palvellaan tulevien tapahtumien järjestämisessä. Joulukuussa Tampere-talo ilahduttaa yleisöjään tähtiartistien juhlamusiikkia tarjoavalla joulukalenterilla sosiaalisen median kanavissa sekä pian käynnistyvällä äänestyksellä Talon kauneimmasta joulukuusesta. Tampere-talon julkisivu valaistaan asiakkaiden toiveesta päivittäin eri sävyillä loppiaiseen saakka.

Kesästä lähtien Tampere-talo on onnistunut tuomaan ihmisiä yhteen turvallisesti ja järjestämään kohtaamisia erittäin tarkkojen ja vastuullisten turvallisuuskäytäntöjen mukaisesti.

- Henkilöstömme on tehnyt tinkimättömästi ja sitoutuneesti töitä turvallisten tapahtumien mahdollistamiseksi. Asiakkaat ovat omaksuneet käytännöt myös erittäin kiitettävästi. Olemme saaneet ilahduttaa lähes 90 000 ihmistä Tampere-talossa yhteisillä kokemuksilla kesäkuusta alkaen. Tapahtumatoimistomme Events Tampere on tuonut tuhansia ihmisiä yhteen virtuaali- ja hybriditapahtumissa, sanoo Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

- Kävijämäärämme on toki merkittävästi pienempi kuin viime vuonna tähän aikaan, mutta silti jokainen noista kohtaamisista on ollut korvaamattoman arvokas sekä ihmiselle itselleen että meille järjestäjille. Tunnen suurta ylpeyttä ja kiitollisuutta jokaisesta asiakkaasta, talolaisesta sekä tapahtumissa toimineista esiintyjistä, puhujista ja muista ammattilaisista. He kaikki ovat paneutuneet suurella sydämellä ja huolellisuudella näihin merkityksellisiin tilanteisiin, Paulina Ahokas kiittää.

Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät uusien rajoitusten myötä

Pirkanmaan alueellinen pandemiaohjausryhmä antoi 29.11. suosituksen rajata yleisömäärä korkeintaan kymmeneen henkilöön ja aluehallintoviraston 1.12. antama määräys kielsi yli kymmenen hengen yleisötilaisuudet ajalla 2.-21.12.2020.

Rajoituksista ja tapahtumien siirroista johtuen Tampere-talo aloittaa 8.12.2020 yhteistoimintaneuvottelut koko henkilöstön mahdollista lomautuksista enintään 90 päivän ajaksi. Rajoitukset aiheuttavat työn tilapäisen vähenemisen ja merkittäviä tulomenetyksiä.

- Uudet rajoitukset tarkoittavat, että olemme peruneet käytännössä kaikki tapahtumat jouluun asti. Olemme valitettavasti joutuneet myös tekemään jälleen kutsun henkilöstölle yhteistoimintaneuvotteluihin, jotka koskevat mahdollisia koko henkilöstön ja johdon lomautuksia enintään 90 päiväksi, toimitusjohtaja Paulina Ahokas sanoo.

Koronapandemiasta johtuvat rajoitukset ovat koetelleet koko tapahtuma-alaa. Tampere-talon vuoden 2020 tappioiden arvioidaan olevan 0,8 miljoonaa euroa, mikä olisi vielä suurempi ilman opetus- ja kulttuuriministeriöltä saatua 0,5 miljoonan euron avustusta sekä erilaisia säästötoimenpiteitä ja nopeaa toiminnan sopeuttamista. Vuoden 2020 budjetoitu liikevaihto on 14,8 miljoonaa euroa, ja toteuma-arvio 8 miljoonaa euroa. Vuoden 2019 liikevaihto oli 14,6 miljoonaa.

Vuoden 2020 alusta Tampere-talossa on vieraillut 210 000 kävijää, joista 90 000 kesäkuusta joulukuun alkuun. Vuonna 2019 kävijämäärä oli 675 000.

Vuonna 2020 Tampere-talossa on järjestetty 620 tapahtumaa, vuonna 2019 tapahtumia oli 1100.

Tampere-talon joulukuun aukiolot:

Lipunmyynti ja Tampere-talo Shop ovat avoinna 23.12. asti ma-pe klo 10-17. Talo on suljettu 24.-28.12. ja 29.12. alkaen avoinna jälleen normaalien aukioloaikojen puitteissa. Muumimuseo on suljettu 2.12.-28.12. Museo avaa ovensa jälleen 29.12. Ravintola Tuhto on avoinna pe 4.12. asti ja avautuu ma 11.1. Marriott-hotelli on avoinna normaalisti.

Tampere-talo on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Toimimme myös promoottorina tuottamalla tapahtumia ja konsertteja talon ulkopuolella, ja Events Tampere -tapahtumatoimistomme tuottaa yritystapahtumia ja kongressi- ja kokouspalveluita.

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Arppa, Kaseva ja Tampereen Kirjafestarit – Tampere-talo julkaisi uutta ohjelmaa loppuvuoteen18.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Kaksipäiväinen Tampereen Kirjafestarit valtaa Tampere-talon tutulla paikallaan marras-joulukuun vaihteessa 30.11.–1.12.2024. Pirkanmaan suurin kirjallisuuden ja kulttuurin juhla kokoaa saman katon alle vuoden kiinnostavimmat kirjailijat ja kirjallisuuden ystävät. Syksyn konserttitarjontaan on lisätty Arpan, Pete Parkkosen ja Olli Halosen intiimit Pienen salin keikat. Nostalgian nälkäisille on luvassa menneiden vuosikymmenten parhaita suomihittejä, kun Ison salin lavalle nousevat Kaseva ja Leavings-Orkesteri. Tapahtumien liput ovat nyt myynnissä.

Tampere-talo valitsi vastuullisemmin – edelläkävijä vahvistaa Tampereen asemaa tapahtumapääkaupunkina11.4.2024 09:04:00 EEST | Tiedote

Ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo, on ylpeä saavutuksestaan Valitse vastuullisemmin -merkin suhteen. Tampere-talo on ensimmäinen suomalainen tapahtumatila, joka on onnistunut täyttämään kaikki 22 tapahtumatiloille asetettua vastuullisuuskriteeriä. Tieto ilmenee tarkastelemalla MyHelsingin ja Visit Tampereen Valitse vastuullisemmin –palveluita. Saavutus vahvistaa Tampere-talon asemaa kestävän kehityksen pioneeriorganisaationa tapahtuma-alalla Suomessa, samalla kun se sitoutuu kestävään tulevaisuuteen.

Wizards, dragons, and Rings of Power – Tampere Hall to showcase top fantasy artist John Howe’s first Finnish art exhibition in the summer9.4.2024 09:52:16 EEST | Tiedote

Internationally acclaimed fantasy artist John Howe's artwork will be showcased for the first time in Finland in a comprehensive solo art exhibition. Especially known for his artwork portraying J.R.R. Tolkien's fantasy worlds, Howe's art exhibition will be open at Tampere Hall from July 6th to August 18th, 2024. The exhibition will feature over 250 original artworks spanning the artist's extensive career. Tickets for the exhibition are now on sale.

J.R.R. Tolkienin maailma tulee Tampere-taloon – fantasiataiteilija John Howen taidetta ensimmäistä kertaa Suomessa9.4.2024 09:51:18 EEST | Tiedote

Fantasiataiteen pioneerin, John Howen ensimmäinen taidenäyttely Suomessa nähdään Tampere-talossa 6.7.–18.8.2024. Howe on noussut kansainväliseen suosioon Tolkienin klassikkoteosten kuvittajana sekä teoksiin pohjautuvien elokuvien visuaalisuuden rakentajana yhdessä Peter Jacksonin kanssa. Howe tunnetaan lisäksi suurena Suomen ja Kalevalan ystävänä. Näyttelyssä nähdään yli 250 alkuperäistaideteosta taiteilijan mittavan elämäntyön varrelta. Näyttelyn liput ovat nyt myynnissä.

Santtu-Matias Rouvali ja Lontoon Philharmonia-orkesteri tekevät kaivatun paluun Tampereelle lokakuussa8.4.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Lontoon Philharmonia-orkesteri ja ylikapellimestari Santtu-Matias Rouvali konsertoivat Tampere-talossa keskiviikkona 16.10.2024. Orkesterin solistina loistaa maailman konserttilavoilta tuttu viulisti Nemanja Radulović. Ohjelma sisältää Hatšaturjanin viulukonserton ja Sibeliuksen kolmannen sinfonian. Viimeksi orkesteri esiintyi Tampereella loppuunmyydylle Ison salin yleisölle toukokuussa 2022. Liput ovat nyt myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa.