Joulukuun yleisötapahtumat siirtyvät, Tampere-talo palvelee yritystapahtumien järjestäjiä ja pitää ovet auki asiakkaille ja lipunostajille arkisin

Tampere-talo on joutunut siirtämään tai perumaan joulukuun tapahtumat Pirkanmaalle annettujen kokoontumisrajoitusten takia. Tampere-talon ovet ovat joulukuussa kuitenkin auki arkisin kello 10-17, ja lipunmyynti ja Tampere-talo Shop palvelevat kävijöitä ja joululahjaostoksille tulevia. Yritys- ja kokousasiakkaita palvellaan tulevien tapahtumien järjestämisessä. Joulukuussa Tampere-talo ilahduttaa yleisöjään tähtiartistien juhlamusiikkia tarjoavalla joulukalenterilla sosiaalisen median kanavissa sekä pian käynnistyvällä äänestyksellä Talon kauneimmasta joulukuusesta. Tampere-talon julkisivu valaistaan asiakkaiden toiveesta päivittäin eri sävyillä loppiaiseen saakka.

Kesästä lähtien Tampere-talo on onnistunut tuomaan ihmisiä yhteen turvallisesti ja järjestämään kohtaamisia erittäin tarkkojen ja vastuullisten turvallisuuskäytäntöjen mukaisesti.

- Henkilöstömme on tehnyt tinkimättömästi ja sitoutuneesti töitä turvallisten tapahtumien mahdollistamiseksi. Asiakkaat ovat omaksuneet käytännöt myös erittäin kiitettävästi. Olemme saaneet ilahduttaa lähes 90 000 ihmistä Tampere-talossa yhteisillä kokemuksilla kesäkuusta alkaen. Tapahtumatoimistomme Events Tampere on tuonut tuhansia ihmisiä yhteen virtuaali- ja hybriditapahtumissa, sanoo Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

- Kävijämäärämme on toki merkittävästi pienempi kuin viime vuonna tähän aikaan, mutta silti jokainen noista kohtaamisista on ollut korvaamattoman arvokas sekä ihmiselle itselleen että meille järjestäjille. Tunnen suurta ylpeyttä ja kiitollisuutta jokaisesta asiakkaasta, talolaisesta sekä tapahtumissa toimineista esiintyjistä, puhujista ja muista ammattilaisista. He kaikki ovat paneutuneet suurella sydämellä ja huolellisuudella näihin merkityksellisiin tilanteisiin, Paulina Ahokas kiittää.

Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät uusien rajoitusten myötä

Pirkanmaan alueellinen pandemiaohjausryhmä antoi 29.11. suosituksen rajata yleisömäärä korkeintaan kymmeneen henkilöön ja aluehallintoviraston 1.12. antama määräys kielsi yli kymmenen hengen yleisötilaisuudet ajalla 2.-21.12.2020.

Rajoituksista ja tapahtumien siirroista johtuen Tampere-talo aloittaa 8.12.2020 yhteistoimintaneuvottelut koko henkilöstön mahdollista lomautuksista enintään 90 päivän ajaksi. Rajoitukset aiheuttavat työn tilapäisen vähenemisen ja merkittäviä tulomenetyksiä.

- Uudet rajoitukset tarkoittavat, että olemme peruneet käytännössä kaikki tapahtumat jouluun asti. Olemme valitettavasti joutuneet myös tekemään jälleen kutsun henkilöstölle yhteistoimintaneuvotteluihin, jotka koskevat mahdollisia koko henkilöstön ja johdon lomautuksia enintään 90 päiväksi, toimitusjohtaja Paulina Ahokas sanoo.

Koronapandemiasta johtuvat rajoitukset ovat koetelleet koko tapahtuma-alaa. Tampere-talon vuoden 2020 tappioiden arvioidaan olevan 0,8 miljoonaa euroa, mikä olisi vielä suurempi ilman opetus- ja kulttuuriministeriöltä saatua 0,5 miljoonan euron avustusta sekä erilaisia säästötoimenpiteitä ja nopeaa toiminnan sopeuttamista. Vuoden 2020 budjetoitu liikevaihto on 14,8 miljoonaa euroa, ja toteuma-arvio 8 miljoonaa euroa. Vuoden 2019 liikevaihto oli 14,6 miljoonaa.

Vuoden 2020 alusta Tampere-talossa on vieraillut 210 000 kävijää, joista 90 000 kesäkuusta joulukuun alkuun. Vuonna 2019 kävijämäärä oli 675 000.

Vuonna 2020 Tampere-talossa on järjestetty 620 tapahtumaa, vuonna 2019 tapahtumia oli 1100.

Tampere-talon joulukuun aukiolot:

Lipunmyynti ja Tampere-talo Shop ovat avoinna 23.12. asti ma-pe klo 10-17. Talo on suljettu 24.-28.12. ja 29.12. alkaen avoinna jälleen normaalien aukioloaikojen puitteissa. Muumimuseo on suljettu 2.12.-28.12. Museo avaa ovensa jälleen 29.12. Ravintola Tuhto on avoinna pe 4.12. asti ja avautuu ma 11.1. Marriott-hotelli on avoinna normaalisti.

Tampere-talo on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Tampere Live -yhtiömme promotoi tapahtumia talon ulkopuolella ja Events Tampere -tapahtumatoimistomme tuottaa yritystapahtumia ja kongressi- ja kokouspalveluita.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 80. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Joulukalenterivideot ampaisivat suosioon keikkojen ollessa tauolla – Mukana Elastinen, Teemu Roivainen, Laura Voutilainen ja Costello Hautamäki11.12.2020 10:17:00 EETTiedote

Keikkoja ja konsertteja kaipaavat suomalaiset pääsevät nauttimaan Riku Niemi Orchestran ja huippusolistien tähdittämästä joulukalenterista joulukuun ajan. Tampere-talon YouTubessa ja Facebookissa päivittäin julkaistavat videot ovat nousseet kovaan suosioon elävää musiikkia rakastavan yleisön keskuudessa. Juhlamusiikkia kalenteriluukuissa koko Suomelle ovat jo esittäneet mm. Elastinen, joka tulkitsee uudella sovituksella hittikappaleensa Epäröimättä hetkeekään, sekä Costello Hautamäki, Kyösti Mäkimattila, Teemu Roivainen, Laura Voutilainen, Annika Eklund ja Sami Saari. Luukusta paljastuu päivittäin yllätysartisti ja -kappale aattoon asti. Esitykset on taltioitu marraskuussa Tampere-talon Isossa salissa.

Tampere-talosta Ruotsin kunniakonsulaatti, toimitusjohtaja Paulina Ahokkaasta kunniakonsuli24.11.2020 10:00:00 EETTiedote

Ruotsi on nimittänyt Tampere-talon toimitusjohtajan Paulina Ahokkaan uudeksi kunniakonsuliksi Tampereelle. Hän ottaa tehtävän vastaan 24.11.2020. Ahokas pitää yllä taloudellis-kaupallisia ja kulttuurisuhteita Pirkanmaan ja sen elinkeinoelämän ja Ruotsin välillä sekä edistää Ruotsin ja ruotsalaisten etua. Kunniakonsulaatin toimitilat sijaitsevat Tampere-talossa. Tehtävä on suuri kunnia ja luottamuksen osoitus tapahtumayhtiölle ja sen johtajalle. Lisäksi tehtävä on luonteva, sillä Ruotsilla ja ruotsalaisuudella on vahvat yhteydet Tampere-taloon.

Tampere-talo panostaa henkilöstöön, yhdenvertaisuuden edistämiseen ja digitalisaatioon - Heidi Tapaninaho-Pitkänen henkilöstö- ja kehityspäälliköksi8.10.2020 10:00:00 EESTTiedote

Tampere-talo elää poikkeuksellista aikaa yhtiön 30-vuotisjuhlavuoden, kaikkien talotoimijoiden yhteisen suuren juhlavuoden sekä koronakriisin keskellä. Tapahtumayhtiö on toimialallaan hyvin poikkeuksellisella tavalla onnistunut koronatilanteesta huolimatta palvelemaan jo yli 40 000 asiakasta turvallisesti ja vastuullisesti kesäkuusta lähtien, rakentamaan turvallisen tapahtuman konseptin, toteuttamaan uudistusremontteja sekä hankkimaan uutta osaamista mm. hybriditapahtumien tuotannossa. Tänä aikana Tampere-talo näkee tärkeänä panostaa yhä enemmän myös strategiseen osaamisen kehittämiseen, työntekijäkokemukseen ja uusien digitaalisten palveluiden konseptointiin ja rakentamiseen. Tapahtumayhtiö on nyt palkannut kokeneen ammattilaisen vastaamaan näistä kokonaisuuksista, kun Heidi Tapaninaho-Pitkänen aloitti yhtiön henkilöstö- ja kehityspäällikkönä.