Jouni Hakala Ilmarisen hallituksen varajäseneksi

Ilmarisen hallituksen varajäsenenä aloittaa ensi vuoden alussa Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n yrittäjyydestä ja elinkeinopolitiikasta vastaava johtaja Jouni Hakala.

Hakala korvaa tehtävässä EK:n lainsäädännöstä ja hallinnosta vastanneen johtajan Hannu Rautiaisen, joka on toiminut Ilmarisen hallituksessa vuodesta 1998. Rautiainen jäi eläkkeelle EK:sta syyskuun lopussa. Ilmarisen hallintoneuvosto päätti nimityksestä kokouksessaan 14.11.2018.

Hallintoneuvosto päätti myös korottaa hallituksen vuosipalkkioita 3 prosentilla. Palkkiot 1.1.2019 alkaen ovat: hallituksen puheenjohtaja 44 290 euroa vuodessa, hallituksen varapuheenjohtaja 29 355, tarkastus- ja riskienhallintavaliokunnan puheenjohtaja 23 690, hallituksen jäsen 18 025 ja hallituksen varajäsen 14 420. Kokouspalkkiot säilyvät ennallaan: hallituksen sekä nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan kokouspalkkio on 500 euroa ja tarkastus- ja riskienhallintavaliokunnan kokouspalkkio 750 euroa.

Hallintoneuvoston puheenjohtajisto jatkaa ensi vuonna samalla kokoonpanolla. Hallintoneuvoston puheenjohtajana toimii Metso Oyj:n Senior Advisor Matti Kähkönen, ensimmäisenä varapuheenjohtajana Akavan Erityisalat AE ry:n toiminnanjohtaja Salla Luomanmäki ja toisena varapuheenjohtajana Caverion Oyj:n toimitusjohtaja Ari Lehtoranta.

Lisätietoja:

Leena Siirala, lakiasiainjohtaja, Ilmarinen, p. 050 483 4263

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.