International Workplace Group

Joustavien työtilojen franchisingtoiminta alkaa Suomessa

Joustavien työ- ja coworking-tilojen johtava tarjoaja, IWG, etsii franchiseyrittäjiä Suomen kasvukeskuksiin ja vetovoimaisiin kaupunkeihin. Franchisetoiminnan aloittaminen Suomessa on IWG:n vastaus ennennäkemättömään joustavan työskentelyn kysyntään. Yhtiön maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan kolme neljästä työntekijästä vaatii joustavia työskentelymalleja*.
Regus toimipiste

Maailman suurin joustavien työskentelytilojen tarjoaja IWG on käynnistänyt Suomessa franchisetoiminnan Regus ja Spaces-brändeillä vastatakseen joustavien ja modernien toimistotilojen nopeasti kasvavaan kysyntään. Teknologian kehityksen ja työhön liittyvän asennemuutoksen ansiosta yhä useammat yritykset sekä yksilöt etsivät joustavia työtiloja, jonka vuoksi coworking-markkina kasvaa entisestään.

IWG hakee omistautuneita ja yrittäjähenkisiä kumppaneita avatakseen aluksi Regus-toimipisteitä kautta maan. Ensimmäinen joustaviin työtiloihin keskittyvä franchisingmalli tarjoaa uusille yrittäjille, sijoittajille, kiinteistöomistajille sekä nykyisille, useammista brändeistä vastaaville franchiseyrittäjille mahdollisuuden liiketoimintaan kasvavalla toimialalla tunnetun brändin kanssa. Lähivuosina Reguksen lisäksi tullaan avaamaan myös Spaces-toimipisteitä franchisingmallilla.

Maanlaajuinen franchisingohjelma on keskittynyt erityisesti tärkeisiin kasvukeskuksiin: Ouluun, Kuopioon ja Jyväskylään sekä vetovoimaisiin Seinäjoen, Vaasan, Lahden ja Joensuun kaupunkeihin. Laajentumistavoitteissa ovat myös muut yli 10 000 asukkaan kaupungit.

– Tavoitteenamme on aloittaa yhteistyö motivoituneiden yrittäjien kanssa Suomen jokaisessa kasvukeskuksessa ja vetovoimaisessa kaupungissa. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden tulla mukaan nopeasti kasvavalle toimialalle, jonka keskiössä on työelämän murros, summaa Pohjoismaiden franchiseliiketoiminnan johtaja Lars Dissing IWG:lta.

Puolen vuoden matka uuteen Regus-toimipisteeseen

Franchiseyrittäjiltä odotetaan alueen liike-elämän tuntemusta sekä hyviä verkostoja. Sopivan yrittäjän löydyttyä, hänen kanssaan etsitään paikkakunnalta Regus-toimipisteelle soveltuva toimitila. Tämän jälkeen yhtiön käytäntöön paneva tiimi vastaa toimipisteen rakentamisesta toimivaksi, franchisekonseptin mukaiseksi toimipisteeksi.

Samanaikaisesti yrittäjä pääsee verkko-opintojen sekä tutustumisjaksojen avulla kouluttautumaan Regus-toimipisteen arkeen liittyviin käytäntöihin. Regus tarjoaa franchiseyrittäjille markkinoinnin, myynnin ja IT:n tuen koko prosessin ajalle.

– Ketterästä prosessista huolimatta tuemme yrittäjiä monin eri tavoin koko prosessin ajan ja varmistamme koulutuksellamme, että uuden yrittäjän arki Regus-toimipisteessä alkaa sujuvasti. Lisäksi varmistamme, ettei samalle paikkakunnalle tule toista Regus-franchiseyrittäjää kannibalisoimaan kilpailua, kuvaa Dissing.

Prosessi sopivan yrittäjän löytämisestä uuden Regus-toimipaikan avaamiseen kestää keskimäärin noin kuusi kuukautta.

Osa maailmanlaajuista kasvua

Franchisetoiminnan aloittaminen Suomessa on osa IWG:n viimeisintä merkittävää laajentumisstrategiaa kansainvälisesti. Aiemmin tänä vuonna Regus aloitti franchiseliiketoiminnan Yhdistyneessä kuningaskunnassa laajentaen sen nopeasti globaaliksi toimintamalliksi. Lisäksi yhtiö on avannut lukuisia omia Regus ja Spaces -kohteita maailmanlaajuisesti.

– 30-vuotisen historiansa aikana Regus on johtanut joustavien työtilojen kehitystä. Regus-brändin skaalautuvuus yhdistettynä IWG:n markkinaosaamiseen ja 2,5 miljoonaan asiakkaaseen herättää kiinnostusta franchise-ottajiin. Erityisesti uskomme nykyisiin, eri toimialojen brändeistä vastaaviin franchiseyrittäjiin, jotka ovat jo havainneet kansainvälisen coworking-trendin kasvun, summaa Lars Dissing.

---

*IWG:n vuoden 2019 Global Workplace Survey -tutkimukseen osallistui yli 15 000 eri toimialojen ammattilaista 80 maassa. Tutkimuksesta vastasi MindMetre Research. Vastaajilta pyydettiin heidän näkemyksiään muuttuvasta työpaikasta ja joustavasta työstä. Koko tutkimusraportti osoitteessa http://www.iwgplc.com/global-workspace-survey-2019

Lisätiedot:

Lars Dissing, Director of Franchising
Nordics at IWG plc
lars.dissing@iwgplc.com, +45 2169 9000

Viestintä ja haastattelutiedustelut:
Karri Harju, asiakkuusjohtaja, brändi- ja PR-spesialisti
Ilme
karri.harju@ilme.fi, 044 201 1077

Regus toimipiste
Spaces coworking-tila

International Workplace Group

IWG uskoo, että yrityksen menestyksen taustalla on sen henkilökunnan tehokkuus ja onnellisuus. Siksi IWG on asettanut tehtäväkseen auttaa miljoonia nauttimaan jokaisesta työpäivästään.

IWG on hyödyntänyt 30-vuotista joustavien työtilojen osaamistaan maailman johtavan yrityskiinteistövälitysalustan luomisessa. Sen tavaramerkkivalikoima, johon sisältyvät Regus, Spaces, Signature by Regus, HQ ja No18, tarjoaa vertaansa vailla olevan määrän vaihtoehtoja yrityksille niiden koosta ja budjetista riippumatta. IWG:n maailmanlaajuinen yli miljoonan työtilan verkosto sadoissa eri maissa, kaupungeissa ja liikenteen solmukohdissa on maailman suurin. IWG tarjoaa myös täyden valikoiman yritysten tukipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat keskittyä liiketoimintansa ydinasioihin ja nauttia jokaisesta työpäivästään.

www.iwgplc.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta International Workplace Group

Työtilayhtiö haluaa auttaa tarjoamalla rauhallisia ja turvallisia opiskelutiloja pääsykokeisiin lukeville23.4.2020 09:21:40 EEST | Tiedote

Kansainvälinen, joustavia työtiloja tarjoava International Workplace Group haluaa auttaa korkeakoulujen ja yliopistojen pääsykokeisiin valmistautuvia. IWG tarjoaa Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa sekä Turussa ja Tampereella rauhallisia, väliaikaisia opiskelutiloja Regus ja Spaces -toimipisteissä. Koronaviruksen COVID-19 seurauksena toimistoissa on vähän käyttäjiä, mikä mahdollistaa turvallisen toimistohuoneen tarjoamisen opiskelijalle muutaman päivän ajaksi.

Tutkimus osoittaa: työntekijät hylkäävät työtarjouksia joustamattomilta työnantajilta5.11.2019 11:59:07 EET | Tiedote

Kansainvälisen, joustavia työtiloja tarjoavan International Workplace Groupin teettämän globaalin tutkimuksen mukaan yritykset, joilla ei ole joustavan työkulttuurin käytäntöä, voivat menettää huippuosaajat. Yli neljä viidestä työnhakijasta valitsee kahdesta vastaavasta työtarjouksesta yrityksen, joka tarjoaa joustavia työskentelymahdollisuuksia. Yli puolet tutkimuksen vastaajista tekee nykyään töitä vähintään puoli viikkoa muualla kuin yrityksen toimitiloissa.*

Turun ydinkeskustaan nykyaikaisia co-working-toimitiloja7.10.2019 08:46:43 EEST | Tiedote

Turun keskustan toimistopalvelut täydentyvät merkittävästi, kun kansainvälisen, joustavia työtiloja tarjoavan Reguksen toimipiste Citykulma avautuu Yliopistonkatu 31:een lokakuussa. Moderni Regus Citykulma tarjoaa Turun ydinkeskustassa päärautatieaseman läheisyydessä yksityistoimistoja, kokoushuoneita sekä co-working-tilaa. Reguksen emoyhtiö International Workplace Groupin teettämä tutkimus osoittaa jälleen, että joustaville työtiloille on liiketoiminnallinen tarve: 91 % suomalaisista vastaajista pitää joustavan työkulttuurin yrityksiä tuottavampina.*