Juha Vuorinen siirtyy Bazarin kirjailijaksi – DikDek-kirjasarja saa jatkoa 2022

Yli 30 kirjaa oman kustantamonsa kautta julkaisseesta Juha Vuorisesta tulee Bazar Kustannuksen kirjailija. Bazar julkaisee Vuorisen seuraavat DikDek-romaanit, joista ensimmäinen ilmestyy kesällä 2022. DikDek-sarjaa lähdetään viemään myös Saksan markkinoille äänikirjoina. Tehdyn sopimuksen myötä koko Vuorisen aiempi kirjallinen tuotanto siirtyy Diktaattori Oy:ltä Werner Söderström Osakeyhtiön omistamalle Bazarille.

Kirjailija Juha Vuorinen on tullut tunnetuksi groteskin huumorin räävittömänä koko kansan totuuden käyrätorvena. Ja kansa on tykännyt: Vuorisen teoksia on myyty eri formaateissa jo yli 2,5 miljoonaa kappaletta.

Vuorisen kirjallinen ilotulitus sai alkunsa Juoppohullun päiväkirja -blogista, josta tuli niin suosittu, että hän painatti sitä kirjan muotoon ensin keravalaisessa kopioliikkeessä. Sittemmin kulttimaineeseen noussut Juoppis on saanut monta jatko-osaa, joita on käännetty useille kielille. Vuorisen viimeaikaiseen tuotantoon kuuluvat mm. tositelevisiotuotannoille irvaileva äänikirjasarja Toisenlaiset Tempparit.

DikDek-sarja jatkuu ja ilmestyy myös saksaksi

Dekkareita räävittömästi parodioivan DikDek-sarjan keskeisiä hahmoja ovat portsari Tapio ”Tapsa” Mäkilä, joka tekee yksityisetsiväkeikkaa Lars Underberg -nimiselle juristille sekä sekopäiset muusikot Händi ja Käppers. Sarjassa on ilmestynyt neljä kirjaa ja viides osa, Puerto Anus, ilmestyy heinäkuussa 2022. Tulossa ovat myös osat 6 ja 7.

Bazar lähtee emoyhtiönsä Werner Söderström Osakeyhtiön kautta tuottamaan jo julkaistuja DikDek-sarjan kirjoja äänikirjoina Saksaan, joka on Euroopan suurin äänikirjamarkkina tällä hetkellä.

”Olen puurtanut 23 vuotta omakustantajana ja saanut seurata aitiopaikalta kirja-alan historian ehkä suurinta myllerrystä. Nyt 54-vuotiaana pysähdyin miettimään, keksitynkö kasvattamaan perheemme kustantamoa ja panen kaikki panokseni siihen, vai paneudunko siihen, miksi kustantamoita on olemassa. Valitsin jälkimmäisen ja panen jatkossa kaiken tarmoni tarinoiden tekemiseen ja annan ammattitaitoisten kustannusalan ihmisten jakaa ne eteenpäin”, toteaa kirjailija Juha Vuorinen.

”Bazarille yhteistyö Juhan kanssa on ainutlaatuinen mahdollisuus niin kotimaan kuin ulkomaidenkin markkinoilla. Näemme digitalisoitumisen tuoman markkinamuutoksen pelkästään positiivisena asiana ja tähän tilaisuuteen päätimme yhdessä tarttua. Me pystymme tarjoamaan Juhalle isommat hartiat ja hän pääsee keskittymään nyt sisällön tuottamiseen”, summaa Bazarin kustantaja Markus Lähdesniemi.

Lisätietoa:
kirjailija Juha Vuorinen, juha.vuorinen@diktaattori.fi, 050 577 7311
kustantaja Markus Lähdesniemi, markus@bazarkustannus.fi, 050 404 2253

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

www.bazarkustannus.fi

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.