Juhannus aikaistaa jäteastioiden tyhjennyksiä ja vaikuttaa HSY:n Sortti-asemien aukioloaikoihin

Helsingin seudun ympäristöpalvelut aloittaa juhannusviikon jäteastiatyhjennykset jo sunnuntaina 20.6. Jäteastiat tyhjennetään pääsääntöisesti yhtä päivää tavallista aiemmin, sillä juhannusaattona ei tehdä tyhjennyksiä. HSY:n asiakaspalvelu ja Sortti-asemat ovat suljettuina juhannusaattona.

Juhannusviikolla HSY tyhjentää jäteastioita pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella pääsääntöisesti yhtä päivää tavallista aiemmin. Tyhjennykset alkavat poikkeuksellisesti jo sunnuntaina 20.6.2021.

Jätekuljetusten aikaistuksella HSY pyrkii varmistamaan, että kaikki juhannusviikolle ajoitetut jäteastioiden tyhjennykset saadaan tehtyä arkipyhästä huolimatta.

HSY:n asiakaspalvelu ja Sortti-asemat ovat suljettuina juhannusaattona 25.6.2021. Konalan Sortti-asema on muiden Sortti-asemien tavoin suljettu koko juhannusviikonlopun 25.6.–27.6. Torstaina 24.6. palvelut ovat avoinna normaalisti.

Juhannusaattona lietteiden kuljetuspalvelu palvelee päivystysnumerossa 050 307 6041.

• HSY:n käyttöpäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen@hsy.fi
  • Sortti-asemat: HSY:n käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen, puh. 040 0609, marjut.mantynen@hsy.fi
  • Lietteiden kuljetuspalvelu: hsy.fi/sakokaivot

Haku HSY:n toimitusjohtajan virkaan päättyi23.6.2021 11:10:50 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden toimitusjohtajan virkaan on hakenut 36 henkilöä. Hakijat: Fred Tommi Hahtala Riitta-Liisa Herlevi Kari Hietala Kimmo Karjalainen Irma Kokkonen Kasper Kouvo Petri Kuokkanen Joni Kuusisto Kari Lievonen Kirsi-Marja Loppi-Hakamäki Tuija Martiskainen Timo Peltomaa Jouni Pääkkönen Satu Tanska Harri Tikkanen Niko Vahala Riku 19 hakijaa oli esittänyt toiveen, ettei nimeä julkisteta. Toimitusjohtajan valitsee HSY:n hallitus kokouksessaan 27.8.2021. Nykyinen toimitusjohtaja Raimo Inkinen eroaa tehtävästään 1.10.2021 alkaen. Lisätiedot: vs. toimitusjohtaja Pekka Hänninen, puh. 0400 877 935, pekka.hanninen@hsy.fi.

HSY uudistaa Esplanadin alueen vesihuollon 35,2 miljoonalla eurolla18.6.2021 10:27:27 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY saneeraa Esplanadin ja Etelärannan alueen runkovesijohdot ja -viemärit sekä rakentaa alueelle hulevesiviemäriverkoston. Tavoitteena on varmentaa vedenjakelua sekä saada rankkasateiden aiheuttamat jäteveden ylivuodot hallintaan mm. luomalla mahdollisuudet sekaviemäröinnin eriyttämiseen. Rakennustyöt sovitetaan yhteen Helsingin kaupungin sekä muiden kuntateknisiä palveluja tuottavien tahojen saneeraustarpeiden kanssa työmaan haittojen minimoimiseksi.

HSY:n hallituksen päätökset 18.6.202118.6.2021 10:25:58 EEST | Tiedote

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024. Hallitus päätti myös ottaa talousarviolainan ja hyväksyä HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman vuosille 2021 - 2030. Hallitus päätti tilata jätteiden keräys ja kuljetuspalveluita vuosille 2022 - 28 seuraavasti: - sekajätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Helsingin kantakaupungissa kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä sekä Itä-Helsingissä neljälle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä, yhdelle Urbaser Oy:ltä ja yhdelle Remeo Oy:ltä - biojätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä ja yhdelle Auriga Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kolmelle urakka-alueelle Remeo Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut nosturiautotyönä Itä-Helsingin urakka