Juomavesi on keitettävä 460 kiinteistössä Espoon kaupungin Perusmäen putkirikkoalueella

Vesijohdot huuhdellaan Perusmäen kaupunginosassa Espoon kaupungissa. Keittokehotus koskee 460 kiinteistöä. Häiriötilanne aiheutui alueella tapahtuneesta vesijohdon rikkoontumisesta. Vesijohdot huuhdellaan varmuuden vuoksi ja veden käyttökelpoisuus varmistetaan näytteenotolla.

Espoo/ Perusmäki

Keittokehotus koskee 460 kiinteistöä
Keittokehotus alkaen 5.3.2020 klo 18.15

Syy: Rikkoutunut vesijohto. Vesi tulee keittää varotoimenpiteenä.

Hanavettä ei voi käyttää keittämättä juomavetenä eikä ruuanlaittoon. Vesi on keitettävä vähintään viiden minuutin ajan. Myös kahvin- ja vedenkeittimissä käytettävä vesi on ensin keitettävä. Vesi on keittämisen jälkeen myös jäähdyttyään käyttökelpoista.

Hanavettä voi käyttää wc:n huuhteluun. Hanavettä voi käyttää peseytymiseen normaalisti, jos siinä ei ole poikkeavaa väriä tai hajua. Myös astiat voi pestä keittämättömällä vedellä, mutta ne on sen jälkeen kuivattava huolellisesti.

Pyydämme tarkistamaan, että hanasta tuleva vesi on kirkasta. Jos hanavesi on sameaa, poikkeavan väristä tai hajuista, tulee vettä juoksuttaa kunnes se on kirkasta. Jos noin kymmenen minuutin juoksutus ei paranna veden laatua, ota yhteyttä huoltoyhtiöön tai isännöitsijään tai HSY:n vesihuollon vikailmoitusnumeroon 09 1561 3000 tai oman kaupunkisi ympäristöterveyden asiakaspalveluun.

Vaikka hanavesi olisi heti kirkasta, niin kehotamme asukkaita silti juoksuttamaan vettä jokaisesta hanasta ja muusta vesiliitännästä (esim. pesukoneet) 2 minuuttia ennen ensimmäistä käyttöä.

Väliaikaiset vedenjakelupisteet:
Palstalaisentie 8, Punametsä / Punametsäntien risteys, Pikkunevantien / Daaliakujan risteys, Valssitie / Valssikujan risteys ja Kalliomäentie / Nyppylätie risteys.

Keittokehotus on voimassa toistaiseksi. Vedestä otetaan näytteet, jonka jälkeen annamme uudet ohjeet: 7.3.2021 klo 12.00.

Yhteystiedot asukkaille:

www.hsy.fi/vesikatkot

HSY:n vesihuollon vikapäivystys, puh. 09 1561 3000

Espoon seudun ympäristöterveys talousvesivalvonta@espoo.fi

Yhteyshenkilöt

Yhteystiedot medialle: Mari Nevas puh. 040 506 1369 (Espoon kaupunki), Arja Johansson 050 582 2308 (HSY)

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 23.4.202120.4.2021 15:03:49 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 23.4.2021 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelman ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelman hyväksymisestä. Hallitus päättää myös Digitalisaatio-ohjelman hyväksymisestä ja CEB-pankin kanssa tehtävän rahoitussopimuksen hyväksymisestä. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - jätehuollon kuljetuspalveluiden IT-järjestelmän toimittajan valinta - Ämmässuon eteläisen hyötykäyttökentän esirakentamistöiden urakoitsijan valinta - vesijohtoverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavien aluemittakaivojen hankinta - Metsäpirtin kompostointikentän työkonepalvelujen hankinta. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Blominmäen itäisen v

HSY:n toimitusjohtaja irtisanoutuu19.4.2021 14:18:24 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden toimitusjohtaja Raimo Inkinen irtisanoutuu virastaan erosopimuksen mukaisesti 30.9.2021 alkaen. Käytännössä viranhoito loppuu jo 30.4. mennessä. Viransijaisena toimitusjohtajana toimii talousjohtaja Pekka Hänninen 1.5.2021 alkaen. Inkinen on toiminut tehtävässään vuodesta 2009 alkaen. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 14.4.202114.4.2021 09:51:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti ylimääräisessä kokouksessaan 14.4.2021 äänestyksen jälkeen kutsua ylimääräisen yhtymäkokouksen koolle 23.4.2021. Yhtymäkokouksessa käsiteltäväksi asiaksi hallitus esitti, että yhtymäkokous päättää asettaa keskuudestaan kuntalain 35 §:ssä tarkoitetun tilapäisen valiokunnan valmistelemaan toimitusjohtajan irtisanomista koskevaa asiaa. Kokouksen esityslista/pöytäkirja: https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi