Jyty ryhtyy hoitamaan Työ- ja elinkeinohallinnon henkilöstöliitto THHL:n edunvalvontaa

9.6.2017 09:58 | Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ja Työ- ja elinkeinohallinnon henkilöstöliitto THHL ovat tehneet kumppanuussopimuksen, jonka mukaan Jyty ryhtyy hoitamaan THHL:n jäsenistön edunvalvontaa maakuntauudistuksessa. Neuvottelukumppani maakuntauudistuksessa tulee olemaan jatkossa Kunta- ja maakuntatyönantajat KT.

Kumppanuus koskee maakuntauudistuksen valmisteluprosessia, jossa yhteistyön järjestämiseksi perustetaan mm. valtakunnallinen neuvottelukunta. Maakunnalliselle ja työ- ja elinkeinotoimistojen tasolle muodostetaan työryhmät paikallisista toimijoista.

THHL:n jäsenet työskentelevät työ- ja elinkeinotoimistoissa, Ely-keskuksissa, erilaisissa palvelukeskuksissa sekä työ- ja elinkeinoministeriössä mm. asiantuntijoina, palveluesimiehinä, palvelujohtajina, toimistosihteereinä, suunnittelijoina ja virastomestareina. THHL:ssä jäseniä on noin 2000.

Jyty edustaa noin 55 000 kuntien, kuntayhtymien, seurakuntien ja yksityisten palveluksessa olevaa viran- ja toimenhaltijaa. Jytyn jäsenet toimivat esimerkiksi kansalaisten perus- hyvinvointipalveluja tuottavilla aloilla. Jäsenistöstä naisia on noin 87 prosenttia. Jyty on STTK:n jäsenliitto.

Lisätietoja:

Jytyn puheenjohtaja Maija Pihlajamäki, puh. 0400 537 756

THHL:n puheenjohtaja Eija Tuutti, puh. 0400 953 610

Asemamiehenkatu

Jyty: Työnantajan vastattava henkilöstökoulutusta lisäämällä muutoshaasteisiin23.5.2017 11:00Tiedote

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn liittovaltuuston kokouksessa tiistaina 23.5. puhunut liiton puheenjohtaja Maija Pihlajamäki vaatii työnantajilta lisäpanostuksia henkilöstön koulutukseen haettaessa vastauksia meneillään oleviin suuriin työelämän muutoksiin, joita työntekijät päivittäin kohtaavat digitalisaation, sote-myllerryksen ja mm. monikulttuurisuuden tuomien haasteiden edessä.

Jyty: Vain riittävä resursointi turvaa sote- ja maakuntauudistuksen jatkon22.4.2017 08:00Tiedote

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty vaatii, että ensi maanantaina kehys- ja puoliväliriiheensä kokoontuva maan hallitus vahvistaa sote- ja maakuntauudistuksen valmisteluun käytettäviä resursseja niin, että heinäkuun alussa aloittavan väliaikaishallinnon työskentely lähtisi käyntiin mahdollisimman hallitusti. Jytyn puheenjohtaja Maija Pihlajamäki korostaa, että jos väliaikaishallinnon toimintaedellytykset eivät ole kunnossa mm. rahoitus- ja sen myötä henkilöstöresursseista johtuen, uudistushankkeelle ei voi luvata kovin ruusuista tulevaisuutta.