Ammattiliitto Jyty ry

Jytyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Jonna Voima

Ammattiliitto Jytyn ylintä päätösvaltaa käyttävä liittovaltuusto valitsi maanantaina 23. marraskuuta liiton uudeksi puheenjohtajaksi Jytyn johtavana työmarkkinalakimiehenä toimineen Jonna Voiman. Puheenjohtajavaali oli tiukka, sillä vastaehdokkaina olivat liittoa 10 vuotta johtanut Maija Pihlajamäki sekä kaksi liiton palkkalistoilla olevaa toimihenkilöä: Etelä-Suomen alueasiamies Kimmo Hollmén ja Länsi-Suomen alueasiamies Olli Järvelä.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittu Jonna Voima (44) on toiminut Jytyn edunvalvontaosastolla vuodesta 2006 alkaen, ensin työmarkkinalakimiehenä ja vuodesta 2013 johtavana työmarkkinalakimiehenä. Ay-uran Voima aloitti Tehyssä lakimiehen sijaisena vuonna 2004. Lisäksi hän on työskennellyt kahdessa eri asianajotoimistossa lähinnä rikosjuttujen parissa ja auskultoinut Loviisan käräjäoikeudessa.

Voima on koulutukseltaan Helsingin yliopistosta valmistunut oikeustieteen kandidaatti ja varatuomari. Hän asuu Porvoossa.

Lisätietoja:

Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima, puh. 050 591 2341, jonna.voima@jytyliitto.fi

Jytyn viestintäjohtaja Kari Hietamäki, puh. 040 5020 115, kari.hietamaki@jytyliitto.fi

Jyty on ammattiliitto, jonka jäsenet toimivat kunta-alalla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Jäsenistön suurimpia ammattialoja ovat sihteeri-, hallinto-, asiantuntija- ja ict-työ, nuoriso- ja järjestötyö, sosiaali- ja terveysala, kirjastoala sekä kasvatus ja koulutus. Ammattiliitto Jyty on STTK:n jäsenliitto.

Ammattiliitto Jyty ry

Lue lisää julkaisijalta Ammattiliitto Jyty ry

Jytyn jäsentutkimus: Säästötoimet ja etätyö leimanneet kuluvaa koronavuotta24.11.2020 14:22:42 EETTiedote

Ammattiliitto Jytyn vuoden 2020 jäsentutkimuksen mukaan koronavuoden mukanaan tuomat säästötoimet näkyvät voimakkaasti naisvaltaisen jäsenistön työpaikoilla kunta-alalla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Etätyö on täysin uusi kokemus monelle pääasiassa kunta-alalla työskentelevälle. Jytyn jäsenet kokevat myös, että työn vaatimukset ja työmäärä ovat kasvaneet.