Jyväskylään syksyllä 2020 laajentunut eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelmaan voi osallistua etäyhteyksillä ja siihen valitut voivat jatkossa työskennellä joko kotoa käsin tai missä tahansa eCraftin toimipisteessä, mukaan lukien Mattilanniemen toimistossa, Jyväskylässä.

Teknologian kehittyminen, ja viimeisimpänä etenkin koronapandemia, ovat kiihdyttäneet yrityksien panostuksia toimintojensa digitalisoimiseen ja vanhojen liiketoimintajärjestelmien uudistamiseen. Työtä on pystyttävä tekemään monista eri paikoista, ja järjestelmiä on voitava käyttää monenlaisista eri laitteista. Tiedon täytyy kulkea ongelmitta eri järjestelmien välillä, ja kertynyttä tietoa täytyy pystyä hyödyntämään päätöksenteossa paljon aiempaa enemmän, nopeammin ja yhä useammin myös tulevaa ennustaen, esimerkiksi tekoälyä hyödyntäen.

Muun muassa nämä tarpeet toimivat ajureina sille, että yritykset siirtävät IT-järjestelmiään pois perinteisistä konesaleista ja hyödyntävät pilven tarjoamia mahdollisuuksia liiketoimintojensa digitalisoimisessa ja uusien palveluiden rakentamisessa asiakkailleen. Nopealla muutoksella on suora vaikutus myös IT-ammattilaisten urakehitykseen: monen on nyt päivitettävä osaamisensa uusista teknologioista, ja koska tekijöistä on pulaa, IT-alan yritykset kouluttavat osaajansa itse.

”Järjestimme eCraftin ensimmäisen MasterClass-koulutusohjelman viime keväänä ja se ylitti odotuksemme. Saimme joukkoomme kolme uutta kollegaa, joilla oli jo ennestään arvokasta työkokemusta IT-alalta useamman vuoden ajalta, ja koulutusohjelman jälkeen lisäksi tuorein tieto viimeisimmistä teknologioista, joita asiakkaamme kipeästi tarvitsevat. Osallistujat olivat myös hyvin innostuneita, kun oman osaamisen uudistamiseen sai kerrankin keskittyä ajan kanssa samalla, kun palkka edelleen juoksi”, kertoo Pasi Lepistö, yksi koulutusohjelman rakentajista.

Koulutusohjelmien kautta on rekrytoitu jo yli sata uutta kollegaa

eCraftilla on pitkä kokemus omien rekrytoivien koulutusohjelmien järjestämisestä, ja niiden kautta yritykseen on työllistynyt jo yli sata henkilöä. Mukana on myös NewCrafters-ohjelman kautta tulleita alanvaihtajia, joista osalla ei ole ollut lainkaan aiempaa IT-alan työkokemusta.

Nyt käynnistyvä MasterClass-koulutusohjelma on suunnattu IT-alalla jo pidempään työskennelleille, ja osallistujien ensimmäiset kuukaudet kuluvat tiiviisti uusimpiin pilvi- ja datateknologioihin liittyvissä koulutuksissa. Kouluttajina toimivat eCraftin omat asiantuntijat sekä muun muassa Microsoftin ja Sovelton asiantuntijat. Osallistujat palkataan suoraan vakituiseen ja kokoaikaiseen työsuhteeseen, jossa on tavanomainen kuuden kuukauden koeaika. Asiakasprojekteihin heidät kiinnitetään koulutusohjelman loppupuolella.

Nopeaa kasvua osana kansainvälistä Fellowmind-konsernia

eCraft on kasvanut nopeasti viime vuosina sekä orgaanisesti että yritysostoin: yhtiön liikevaihto on noussut 26 miljoonasta eurosta (2018) 45 miljoonaan euroon (2020).

Tammikuussa 2019 eCraft osti EVRY Finlandin Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Marraskuussa samana vuonna eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyivät ja loivat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin ja digitaalisiin palveluihin keskittyvän yhtiön. Seuraavaksi joulukuussa 2020 eCraft osana Fellowmind Groupia osti suomalaisen Softaidean, ja viimeisin yrityskauppa toteutui kesäkuussa 2021, kun suomalainen Project-IT liitettiin eCraftiin ja Fellowmindiin.

eCraft toimii Suomessa nyt kuudessa eri kaupungissa ja Jyväskylään yhtiö avasi toimipisteensä elokuussa 2020. Fellowmind puolestaan toimii kuudessa Euroopan maassa ja konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonaa euroa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.MasterClass-koulutusohjelman rekrytointivideo

Pasi Lepistö, Recruiting Lead, eCraft part of Fellowmind
050 490 3670, pasi.lepisto@ecraft.com

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, eCraft part of Fellowmind
040 526 7813, pia.dahlqvist@ecraft.com

eCraft

eCraft Oy Ab on vuonna 1999 perustettu IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt asiantuntijayritys. Se toimii asiakkaidensa kumppanina modernien digitaalisten liiketoimintaratkaisujen suunnittelemisessa, rakentamisessa, kehittämisessä ja ylläpidossa. eCraftin asiakkaita ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. eCraftilla työskentelee noin 450 asiantuntijaa seitsemässä eri kaupungissa Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 45 miljoonaa euroa. eCraft on osa kansainvälistä Fellowmind-konsernia.

Vuonna 2005 perustettu Fellowmind on kasvanut 1 650 asiantuntijan yhtiöksi ja se toimii Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa 35 eri toimipisteessä. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sen tavoitteena on kasvaa Euroopan johtavaksi liiketoimintajärjestelmien, pilviratkaisujen, datan ja analytiikan sekä modernin työskentelyn asiantuntijaksi. Fellowmindin pääomistaja on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital.

Lue lisää: www.ecraft.com ja www.fellowmindcompany.com

Nopeasti kasvava eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi11.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelma toteutetaan yhdessä Microsoftin kanssa ja se keskittyy erityisesti Azuren dataratkaisujen hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

Lahteen keväällä laajentunut eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi11.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelmaan voi osallistua etäyhteyksillä ja siihen valitut voivat jatkossa työskennellä joko kotoa käsin tai missä tahansa eCraftin toimipisteessä, mukaan lukien Askotalossa Lahdessa.

Fellowmind-konserniin kuuluva eCraft jatkaa nopeaa kasvuaan ja ostaa Project-IT:n4.6.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft laajentaa palvelujaan ylimmän johdon strategisessa konsultoinnissa ostamalla ulkoistettuja projektinhallinnan palveluja tarjoavan Project-IT:n. Yritysjärjestelyn myötä noin 30 kokenutta IT-alan ammattilaista liittyy eCraftin noin 400 asiantuntijan joukkoon, ja samalla eCraftin omistajan, Fellowmind-konsernin noin 1650 asiantuntijan joukkoon. eCraft toimii Suomessa kuudessa eri kaupungissa ja Fellowmind puolestaan kuudessa Euroopan maassa. Konsernin liikevaihto on yli 224 miljoonaa euroa.

Suurille pohjoismaisille huoltamoketjuille St1, ABC ja Shell polttoainetta toimittava NEOT Group siirtyi pilveen eCraftin tukemana24.5.2021 16:38:44 EEST | Tiedote

NEOT Group luottaa Microsoft-teknologiaan ja pilvimaailmaan. Yritys on ottanut käyttöön pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Business Central -ratkaisun, millä se hallinnoi koko konserninsa taloutta ja talouden prosesseja yhtenäisesti ja läpinäkyvästi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhteistyökumppanuus NEOT Groupin ja eCraftin kesken perustuu luottamukseen, aitouteen ja avoimuuteen.

Digitaalisuus ja datalla johtaminen lastenvaatebrändi Reiman strategian keskiössä - eCraft tukemassa muutosta25.1.2021 16:37:33 EET | Tiedote

Reima, maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden valmistaja, on nostanut digitaalisuuden ja datalla johtamisen yhdeksi strategiansa kulmakiveksi. Yhteistyössä eCraftin kanssa Reima on rakentanut yhtenäisen, globaalin tieto- ja raportointialustan ja kehittää raportoinnin ja analysoinnin prosessejaan sekä tehostaa Qlik Sense -ratkaisulla datan hyödyntämistä läpi koko globaalin organisaation.

Fellowmind ostaa Softaidean ja vahvistaa asemaansa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa21.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Helsinki (FIN) / Barneveld (NL), 21. joulukuuta 2020 – Softaidea, suomalainen edistyksellisiin analytiikka- ja business intelligence- sekä liiketoiminnan suunnitteluratkaisuihin keskittynyt asiantuntijayritys, liittyy Fellowmindiin. Kauppa vahvistaa Fellowmindin asemaa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa, jossa yhtiö pyrkii johtavaksi pilvipohjaisten analytiikka-, BI- ja tekoälyratkaisujen tarjoajaksi. Softaidealla on vahva asiakaskunta tukku-, vähittäis- ja autokaupassa sekä jakelussa, tukien Fellowmindin näille toimialoille ja asiakkaille suunnattua tarjoomaa. Softaidea liittyy osaksi Fellowmindin suomalaista yhtiötä eCraftia.