Jyväskyläläinen perheenäiti Minna Liminka matkailee yksin länsirannikon museoissa Oulusta Poriin: ”Minut tunnistaa keltaisesta viitasta"

Museokortin toiselle museoseikkailulle lähtee kahden teinitytön äiti Minna Liminka, joka seikkailee yksin bussilla Oulusta Poriin. Jyväskyläläisen Minnan museoseikkailulla tutustutaan muun muassa Oulun taidemuseoon, Raahen museon kohteisiin, Pietarsaaren kaupunginmuseon kohteisiin, Kuntsin modernin taiteen museoon Vaasassa sekä Satakunnan Museoon Porissa.
Jyväskyläläinen Minna Liminka on ommellut keltaisen viitan ja luonut Spotify-listan museoseikkailulleen, jossa tutustutaan länsirannikon museotarjontaan.

Museokortin toinen seikkailija, Minna Liminka, tutkii länsirannikon museoita. Jyväskyläläinen Minna matkaa ensin Ouluun, jossa hän tutustuu Turkansaaren ulkomuseoon, Pohjois-Pohjanmaan museoon sekä Oulun taidemuseoon.

Seikkailu jatkuu Raahen museon Kruunumakasiinimuseoon sekä Pakkahuoneen museoon. Raahesta Minna suuntaa kohti Pietarsaaren kaupunginmuseon Tupakkamakasiinia ja Malmin taloa, minkä jälkeen hän matkustaa Vaasaan vierailemaan Kuntsin modernin taiteen museossa ja Tikanojan taidekodissa. Matkan viimeiset kohteet ovat Porin Rosenlew-museo, Satakunnan Museo ja Porin taidemuseo. Viikon aikana Minna vierailee peräti 12 museossa.

Minna on ommellut seikkailuaan varten Museokortin-keltaisen viitan ja luonut Spotify-listan, jonka kappaleet hän aikoo esitellä matkavideoidensa Levylaatikko-osioissa.

– Minut tunnistaa keltaisesta viitasta, eli jos näet minut livenä, tule juttusille, Minna kannustaa.

Minna tuottaa reissultaan kuusi videota sekä Instagram-tarinoita. Minnan matkassa pääsee tutustumaan länsirannikon museoihin, maisemiin ja yksin matkustavan naisen elämään. Kahden teinitytön äidille ja yrittäjälle museoseikkailu on irtiotto kiireisestä arjesta.

– Seikkailen yksin, koska jokainen tarvitsee välillä irtiottoa arjesta täysin itsekseen. Museot ovat minulle sekä pysähtymisen että inspiraation paikkoja ja tulen jakamaan nämä tunteet kanssanne, Minna kuvailee seikkailuaan.

Minna on museoseikkailulla 24.6.–1.7. Matkaa seurataan Museokortin kanavissa viikolla 27 (1.7.–7.7.).

Minnan Museokortti-kohteet: Pohjois-Pohjanmaan museon Turkansaaren ulkomuseo, Pohjois-Pohjanmaan museo, Oulun taidemuseo, Raahen museon Kruunumakasiinimuseo, Raahen museon Pakkahuoneen museo, Pietarsaaren kaupunginmuseon Tupakkamakasiini, Pietarsaaren kaupunginmuseon Malmin talo, Kuntsin modernin taiteen museo, Tikanojan taidekoti, Rosenlew-museo, Satakunnan Museo ja Porin taidemuseo.

Lue Minnan seikkailusta lisää >

Tutustu muihin seikkailijoihin >

Minnan somekanava: Instagram @minnaliminka

Seuraa Minnan seikkailua sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #museoseikkailurannikolla #museoseikkailu2019 #museokortinseikkailija #museokortti #museokierros

Sisällöntuottaja

Museokortin seikkailija Minna Liminka vierailee viikon aikana 12 länsirannikon museossa.