Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan Kauppakeskus Sokkarille. Pietarsaarelaisella Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä yhdeksän ravintolaa Suomessa ja yksi Hampurissa, Saksassa . Jyväskylässä tämä on ketjun ensimmäinen ravintola. Friends & Brgrs on fresh casual -ketjuksi, joka valmistaa hampurilaisensa alusta asti itse käyttäen vain tuoreita, korkealuokkaisia raaka-aineita. Fresh casual sijoittuu pikaruokaravintolan (fast food) ja perinteisemmän ruokaravintolan (casual dining) välimaastoon.

− Jyväskylä on hyvin mielenkiintoinen kaupunki ja Sokkari on meille ihanteellinen paikka. Olemme viime vuosina saaneet monia kutsuja Jyväskylään kaupungin hampurilaisystäviltä ja olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta palvella asiakkaita Jyväskylässä, kertoo Friends & Brgrs toimitusjohtaja Peter Fagerholm.

Friends & Brgrs ravintola on pinta-alaltaan 145 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Hampurilaisravintolan tilojen remontointi alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiloja remontoidaan samaan aikaan myös viereen valmistuvalle sushiravintola Itsudemolle. Ravintoloiden avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Jyväskylän ensimmäisen Friends & Brgrs ravintolan meille. Friends & Brgrs täydentää mukavalla tavalla ravintolatarjontaa kauppakeskuksessa yhdessä sushiravintola Itsudemon kanssa. Ravintolamaailman remontin ohella parannamme myös lapsiperheiden palveluita Sokkarilla jo joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Friends & Brgrs, Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, 050 5533 665, peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Friends & Brgrs

Friends&Brgrs luokittelee ravintolansa ns. Fresh Casual -ravintolasegmenttiin. Friends & Brgrs on kasvanut voimakkaasti sen perustamisesta lähtien ja tällä hetkellä sillä on kymmenen ravintolaa Suomessa ja Saksassa. Yhtiö etsii aktiivisesti sopivia liikepaikkoja Suomessa.

• Yrityksellä on kymmenen ravintolaa: Espoossa, Pietarsaaressa, Helsingissä (Aikatalo ja Tripla), Tampereella, Oulussa, Hampurissa, Vaasassa, Turussa ja Seinäjoella.
  • Työllistää noin 200 henkilöä
  • Perustettu vuonna 2013 Pietarsaaressa
  • Yrityksen omistaa noin 560 osakkeenomistajaa

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.