Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan Kauppakeskus Sokkarille. Pietarsaarelaisella Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä yhdeksän ravintolaa Suomessa ja yksi Hampurissa, Saksassa . Jyväskylässä tämä on ketjun ensimmäinen ravintola. Friends & Brgrs on fresh casual -ketjuksi, joka valmistaa hampurilaisensa alusta asti itse käyttäen vain tuoreita, korkealuokkaisia raaka-aineita. Fresh casual sijoittuu pikaruokaravintolan (fast food) ja perinteisemmän ruokaravintolan (casual dining) välimaastoon.

− Jyväskylä on hyvin mielenkiintoinen kaupunki ja Sokkari on meille ihanteellinen paikka. Olemme viime vuosina saaneet monia kutsuja Jyväskylään kaupungin hampurilaisystäviltä ja olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta palvella asiakkaita Jyväskylässä, kertoo Friends & Brgrs toimitusjohtaja Peter Fagerholm.

Friends & Brgrs ravintola on pinta-alaltaan 145 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Hampurilaisravintolan tilojen remontointi alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiloja remontoidaan samaan aikaan myös viereen valmistuvalle sushiravintola Itsudemolle. Ravintoloiden avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Jyväskylän ensimmäisen Friends & Brgrs ravintolan meille. Friends & Brgrs täydentää mukavalla tavalla ravintolatarjontaa kauppakeskuksessa yhdessä sushiravintola Itsudemon kanssa. Ravintolamaailman remontin ohella parannamme myös lapsiperheiden palveluita Sokkarilla jo joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Friends & Brgrs, Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, 050 5533 665, peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Friends & Brgrs

Friends&Brgrs luokittelee ravintolansa ns. Fresh Casual -ravintolasegmenttiin. Friends & Brgrs on kasvanut voimakkaasti sen perustamisesta lähtien ja tällä hetkellä sillä on kymmenen ravintolaa Suomessa ja Saksassa. Yhtiö etsii aktiivisesti sopivia liikepaikkoja Suomessa.

• Yrityksellä on kymmenen ravintolaa: Espoossa, Pietarsaaressa, Helsingissä (Aikatalo ja Tripla), Tampereella, Oulussa, Hampurissa, Vaasassa, Turussa ja Seinäjoella.
  • Työllistää noin 200 henkilöä
  • Perustettu vuonna 2013 Pietarsaaressa
  • Yrityksen omistaa noin 560 osakkeenomistajaa

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.