Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan Kauppakeskus Sokkarille. Pietarsaarelaisella Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä yhdeksän ravintolaa Suomessa ja yksi Hampurissa, Saksassa . Jyväskylässä tämä on ketjun ensimmäinen ravintola. Friends & Brgrs on fresh casual -ketjuksi, joka valmistaa hampurilaisensa alusta asti itse käyttäen vain tuoreita, korkealuokkaisia raaka-aineita. Fresh casual sijoittuu pikaruokaravintolan (fast food) ja perinteisemmän ruokaravintolan (casual dining) välimaastoon.

− Jyväskylä on hyvin mielenkiintoinen kaupunki ja Sokkari on meille ihanteellinen paikka. Olemme viime vuosina saaneet monia kutsuja Jyväskylään kaupungin hampurilaisystäviltä ja olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta palvella asiakkaita Jyväskylässä, kertoo Friends & Brgrs toimitusjohtaja Peter Fagerholm.

Friends & Brgrs ravintola on pinta-alaltaan 145 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Hampurilaisravintolan tilojen remontointi alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiloja remontoidaan samaan aikaan myös viereen valmistuvalle sushiravintola Itsudemolle. Ravintoloiden avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Jyväskylän ensimmäisen Friends & Brgrs ravintolan meille. Friends & Brgrs täydentää mukavalla tavalla ravintolatarjontaa kauppakeskuksessa yhdessä sushiravintola Itsudemon kanssa. Ravintolamaailman remontin ohella parannamme myös lapsiperheiden palveluita Sokkarilla jo joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Friends & Brgrs, Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, 050 5533 665, peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Friends & Brgrs

Friends&Brgrs luokittelee ravintolansa ns. Fresh Casual -ravintolasegmenttiin. Friends & Brgrs on kasvanut voimakkaasti sen perustamisesta lähtien ja tällä hetkellä sillä on kymmenen ravintolaa Suomessa ja Saksassa. Yhtiö etsii aktiivisesti sopivia liikepaikkoja Suomessa.

• Yrityksellä on kymmenen ravintolaa: Espoossa, Pietarsaaressa, Helsingissä (Aikatalo ja Tripla), Tampereella, Oulussa, Hampurissa, Vaasassa, Turussa ja Seinäjoella.
  • Työllistää noin 200 henkilöä
  • Perustettu vuonna 2013 Pietarsaaressa
  • Yrityksen omistaa noin 560 osakkeenomistajaa

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.