Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan Kauppakeskus Sokkarille. Pietarsaarelaisella Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä yhdeksän ravintolaa Suomessa ja yksi Hampurissa, Saksassa . Jyväskylässä tämä on ketjun ensimmäinen ravintola. Friends & Brgrs on fresh casual -ketjuksi, joka valmistaa hampurilaisensa alusta asti itse käyttäen vain tuoreita, korkealuokkaisia raaka-aineita. Fresh casual sijoittuu pikaruokaravintolan (fast food) ja perinteisemmän ruokaravintolan (casual dining) välimaastoon.

− Jyväskylä on hyvin mielenkiintoinen kaupunki ja Sokkari on meille ihanteellinen paikka. Olemme viime vuosina saaneet monia kutsuja Jyväskylään kaupungin hampurilaisystäviltä ja olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta palvella asiakkaita Jyväskylässä, kertoo Friends & Brgrs toimitusjohtaja Peter Fagerholm.

Friends & Brgrs ravintola on pinta-alaltaan 145 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Hampurilaisravintolan tilojen remontointi alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiloja remontoidaan samaan aikaan myös viereen valmistuvalle sushiravintola Itsudemolle. Ravintoloiden avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Jyväskylän ensimmäisen Friends & Brgrs ravintolan meille. Friends & Brgrs täydentää mukavalla tavalla ravintolatarjontaa kauppakeskuksessa yhdessä sushiravintola Itsudemon kanssa. Ravintolamaailman remontin ohella parannamme myös lapsiperheiden palveluita Sokkarilla jo joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Friends & Brgrs, Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, 050 5533 665, peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Friends & Brgrs

Friends&Brgrs luokittelee ravintolansa ns. Fresh Casual -ravintolasegmenttiin. Friends & Brgrs on kasvanut voimakkaasti sen perustamisesta lähtien ja tällä hetkellä sillä on kymmenen ravintolaa Suomessa ja Saksassa. Yhtiö etsii aktiivisesti sopivia liikepaikkoja Suomessa.

• Yrityksellä on kymmenen ravintolaa: Espoossa, Pietarsaaressa, Helsingissä (Aikatalo ja Tripla), Tampereella, Oulussa, Hampurissa, Vaasassa, Turussa ja Seinäjoella.
  • Työllistää noin 200 henkilöä
  • Perustettu vuonna 2013 Pietarsaaressa
  • Yrityksen omistaa noin 560 osakkeenomistajaa

Keskimaan kesätyönhaku alkaa – tavoitteena haastatella jopa 2000 hakijaa19.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan kesätyönhaku alkaa vielä tämän vuoden puolella 19.12.2019. Kyseessä on yksi Keski-Suomen suurimmista työnhakukampanjoista, jonka puitteissa jalkaudutaan ympäri Keski-Suomea haastattelemaan hakijoita. Tavoitteena on haastatella noin 2000 hakijaa heti hakuajan päätyttyä. Keskimaa työllisti kesällä 2019 noin 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Kesätyöpaikoista noin puolet oli Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17 -vuotiaille nuorille.

Joonas Heiskanen Jyväskylän Prisma Seppälän johtajaksi2.12.2019 14:16:16 EETTiedote

KTM Joonas Heiskanen on nimitetty Prisma Seppälän johtajaksi 1.1.2020 alkaen. Hän vastaa Prisman liiketoiminnan tuloksesta, henkilöstöstä sekä yhteistyöstä vuokralaisten ja asiakkaiden kanssa. Joonas Heiskanen on suorittanut S-Trainee-valmennuksen Osuuskauppa Peeässässä vuosina 2010-2011. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Kuopion S-market Pitkälahdesta, jossa hän on toiminut marketpäällikkönä. − On mahtava päästä osaksi rautaisten ammattilaisten työryhmää, mitä parhaimmalle kauppapaikalle kehittämään edelleen Suomen parasta Prismaa, toteaa tammikuussa aloittava Prisma Seppälän johtaja Joonas Heiskanen.