Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan Kauppakeskus Sokkarille. Pietarsaarelaisella Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä yhdeksän ravintolaa Suomessa ja yksi Hampurissa, Saksassa . Jyväskylässä tämä on ketjun ensimmäinen ravintola. Friends & Brgrs on fresh casual -ketjuksi, joka valmistaa hampurilaisensa alusta asti itse käyttäen vain tuoreita, korkealuokkaisia raaka-aineita. Fresh casual sijoittuu pikaruokaravintolan (fast food) ja perinteisemmän ruokaravintolan (casual dining) välimaastoon.

− Jyväskylä on hyvin mielenkiintoinen kaupunki ja Sokkari on meille ihanteellinen paikka. Olemme viime vuosina saaneet monia kutsuja Jyväskylään kaupungin hampurilaisystäviltä ja olemme erittäin innoissamme mahdollisuudesta palvella asiakkaita Jyväskylässä, kertoo Friends & Brgrs toimitusjohtaja Peter Fagerholm.

Friends & Brgrs ravintola on pinta-alaltaan 145 m² ja tilat sijoittuvat Kauppakeskus Sokkarin toiseen kerrokseen Kauppakadun puolelle kauppakeskusta. Hampurilaisravintolan tilojen remontointi alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Tiloja remontoidaan samaan aikaan myös viereen valmistuvalle sushiravintola Itsudemolle. Ravintoloiden avajaisia päästään viettämään toukokuussa 2020.

− Uudistamme Sokkarin ravintolamaailmaa kokonaisuudessaan ja olemme iloisia saadessamme Jyväskylän ensimmäisen Friends & Brgrs ravintolan meille. Friends & Brgrs täydentää mukavalla tavalla ravintolatarjontaa kauppakeskuksessa yhdessä sushiravintola Itsudemon kanssa. Ravintolamaailman remontin ohella parannamme myös lapsiperheiden palveluita Sokkarilla jo joulun 2019 aikana, jolloin toiseen kerrokseen valmistuu uusi lastenhoitohuone ja leikkialue perheen pienimmille, kertoo Kauppakeskus Sokkarin kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601, outi.terho@sok.fi
Friends & Brgrs, Peter Fagerholm, toimitusjohtaja, 050 5533 665, peter.fagerholm@friendsandbrgrs.com

Friends & Brgrs ravintola Turussa. Kuva: Friends & Brgrs arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Friends & Brgrs

Friends&Brgrs luokittelee ravintolansa ns. Fresh Casual -ravintolasegmenttiin. Friends & Brgrs on kasvanut voimakkaasti sen perustamisesta lähtien ja tällä hetkellä sillä on kymmenen ravintolaa Suomessa ja Saksassa. Yhtiö etsii aktiivisesti sopivia liikepaikkoja Suomessa.

• Yrityksellä on kymmenen ravintolaa: Espoossa, Pietarsaaressa, Helsingissä (Aikatalo ja Tripla), Tampereella, Oulussa, Hampurissa, Vaasassa, Turussa ja Seinäjoella.
  • Työllistää noin 200 henkilöä
  • Perustettu vuonna 2013 Pietarsaaressa
  • Yrityksen omistaa noin 560 osakkeenomistajaa

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.