Jyväskylän ruokakulttuurin lippulaiva Mestarin Herkku uudistuu täysin keväällä 2020

Kauppakeskus Sokkarissa sijaitseva Mestarin Herkku uudistetaan kevään 2020 aikana. Yli 50 vuotta keskisuomalaisia palvelleen myymälän tilat, ilme, brändi ja valikoima modernisoidaan pitkää historiaa, asiakkaiden toiveita ja erinomaista palvelukokemusta kunnioittaen. Samalla PikAteria uudistetaan Mestarin Keittiöksi. Uudistettu Mestarin Herkku avataan huhtikuussa. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 3,7 miljoonaa euroa.

Havainnekuva Mestarin Herkun uudistuksen kassalinjastosta.

Mestarin Herkun uudistuksessa rakennetaan moderni ja palveleva ruoka- ja herkkukauppa Jyväskylän keskustaan. Jatkossa Mestarin Herkku, Mestarin Keittiö ja Mestarin Kukka muodostavat entistä viihtyisämmän kaupan, ravintolan, kahvilan ja kukkakaupan yhdistelmän Kauppakeskus Sokkarin alakerrokseen. Uudistuksen perustana ovat asiakkaiden toiveet ja halu nostaa Mestarin Herkun ammattilaisten palveluosaaminen aiempaakin ratkaisevampaan rooliin.

− Olemme ylpeitä siitä, että Mestarin Herkku on ollut Jyväskylän ruokakulttuurin sydän yli 50 vuotta. Haluamme pitää huolen, että Keski-Suomen ainoa Rôtisseurs-kilven omaava ruokakauppa Herkku on tätä myös tulevaisuudessa. 60-luvulla avattu Herkku on tuonut Jyväskylän ruokakauppaan tapakset, prosciutton ja muut kansainväliset herkut. Myös lähiruoka ja keskisuomalaiset toimijat ovat olleet meille aina tärkeä osa Herkun tarjontaa. Mestarin Herkussa voi jatkossakin inspiroitua jokaisena päivänä sekä uusista että tutuista raaka-aineista, kuvailee Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Miikka Mikola Sokkarin alakertaan muodostuvaa kokonaisuutta.

Samalla nykyinen PikAteria vaihtaa nimensä Mestarin Keittiöksi, ja ravintolan ilme ja tarjonta kokevat myös mittavan uudistuksen.

− Mestarin Keittiön ruoat valmistetaan jatkossakin paikan päällä omassa keittiössämme. Uudesta ravintolasta löydät jatkossa tuttujen herkkujen lisäksi trendikästä street foodia ja ruokaisan lounasbuffetin, avaa Miikka Mikola ravintolan ideaa.

Ilmeen ja valikoiman lisäksi osastojärjestys kokee mittavan muutoksen, kun Herkku kääntyy 90 astetta niin että kassalinja avautuu nykyiselle kauppakäytävälle. Näin asiointi Herkussa on entistä helpompaa.

− Matalat tilat on käännetty voitoiksi uudistussuunnitelmassa huomioimalla ne mm. myymälän väreissä, asiakkaiden asiointireiteissä, valaistuksessa ja opastuksessa. Tuloksena on erottuva, laadukas ja moderni ruoka- ja herkkukauppa, josta asiakkaamme voivat olla ylpeitä, kertoo Osuuskauppa Keskimaan marketkaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

Remontti alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen ja on valmis huhtikuussa 2020. Uudistuksen kokonaisinvestointi on 3,7 miljoonaa euroa. Investointia kasvattaa keittiön kokonaisuudistus.

− Tiedämme, että remontti tulee aiheuttamaan jonkin verran haittaa asiakkaillemme. Siksi haluammekin ilahduttaa ja kiittää asiakkaitamme koko remontin ajan tarjoamalla heille Bonus Tuplana -kampanjan Mestarin Herkussa ja Kolmikulman S-marketissa, kertoo Miikka Mikola kevään suunnitelmista.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Miikka Mikola, myymäläpäällikkö, 050 593 8326, miikka.mikola@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, toimialajohtaja, 050 595 1972, reima.loukkola@sok.fi

Havainnekuva Mestarin Herkun uudistuksen kassalinjastosta.
Myös Mestarin Herkun logo päivittyy uudistuksen myötä.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Joonas Heiskanen Jyväskylän Prisma Seppälän johtajaksi2.12.2019 14:16:16 EETTiedote

KTM Joonas Heiskanen on nimitetty Prisma Seppälän johtajaksi 1.1.2020 alkaen. Hän vastaa Prisman liiketoiminnan tuloksesta, henkilöstöstä sekä yhteistyöstä vuokralaisten ja asiakkaiden kanssa. Joonas Heiskanen on suorittanut S-Trainee-valmennuksen Osuuskauppa Peeässässä vuosina 2010-2011. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Kuopion S-market Pitkälahdesta, jossa hän on toiminut marketpäällikkönä. − On mahtava päästä osaksi rautaisten ammattilaisten työryhmää, mitä parhaimmalle kauppapaikalle kehittämään edelleen Suomen parasta Prismaa, toteaa tammikuussa aloittava Prisma Seppälän johtaja Joonas Heiskanen.

Jyväskylän Klubin tilat Osuuskauppa Keskimaan omistukseen29.11.2019 10:00:00 EETTiedote

Hannikaisenkatu 37:n kiinteistössä, Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen myynnistä on tehty esisopimus Osuuskauppa Keskimaan kanssa. Esisopimuksen mukaan kauppa toteutuu alkuvuodesta 2020. Osuuskauppa Keskimaa on vuokrannut tiloja hotelli Alexandran käyttöön Jyväskylän Klubilta jo useita vuosia. Kaupan toteuduttua kokoustoiminta jatkuu tiloissa entisellään.

Osuuskauppa Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan kumppanit ja kohteet on valittu18.11.2019 11:45:59 EETTiedote

Jo kolmannen kerran toteutettava Keskimaan vuosittainen Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus kohdennetaan tänä vuonna asiakasomistajien toiveiden mukaisesti maakunnan ulkoilureittien sekä leikkialueiden kunnostamiseen. Toteutuskumppaneina ja kohteina lahjoituksessa ovat Metsähallituksen kansallispuistot ja luontokohteet, Green Care -keskus Könkkölän Lumo-ulkoilupolku, Jyväskylän kaupungin satama-alueen leikkipaikka, Jämsän kaupungin Jämsänjoen yhtenäiskoulun leikkipaikka sekä Saarijärven kaupungin uusi skeittipaikka nuorille. Lahjoituksen kokonaissumma 132 849 euroa vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää lokakuussa lopussa.