Jyväskylän ruokakulttuurin lippulaiva Mestarin Herkku uudistuu täysin keväällä 2020

Kauppakeskus Sokkarissa sijaitseva Mestarin Herkku uudistetaan kevään 2020 aikana. Yli 50 vuotta keskisuomalaisia palvelleen myymälän tilat, ilme, brändi ja valikoima modernisoidaan pitkää historiaa, asiakkaiden toiveita ja erinomaista palvelukokemusta kunnioittaen. Samalla PikAteria uudistetaan Mestarin Keittiöksi. Uudistettu Mestarin Herkku avataan huhtikuussa. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 3,7 miljoonaa euroa.

Havainnekuva Mestarin Herkun uudistuksen kassalinjastosta.

Mestarin Herkun uudistuksessa rakennetaan moderni ja palveleva ruoka- ja herkkukauppa Jyväskylän keskustaan. Jatkossa Mestarin Herkku, Mestarin Keittiö ja Mestarin Kukka muodostavat entistä viihtyisämmän kaupan, ravintolan, kahvilan ja kukkakaupan yhdistelmän Kauppakeskus Sokkarin alakerrokseen. Uudistuksen perustana ovat asiakkaiden toiveet ja halu nostaa Mestarin Herkun ammattilaisten palveluosaaminen aiempaakin ratkaisevampaan rooliin.

− Olemme ylpeitä siitä, että Mestarin Herkku on ollut Jyväskylän ruokakulttuurin sydän yli 50 vuotta. Haluamme pitää huolen, että Keski-Suomen ainoa Rôtisseurs-kilven omaava ruokakauppa Herkku on tätä myös tulevaisuudessa. 60-luvulla avattu Herkku on tuonut Jyväskylän ruokakauppaan tapakset, prosciutton ja muut kansainväliset herkut. Myös lähiruoka ja keskisuomalaiset toimijat ovat olleet meille aina tärkeä osa Herkun tarjontaa. Mestarin Herkussa voi jatkossakin inspiroitua jokaisena päivänä sekä uusista että tutuista raaka-aineista, kuvailee Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Miikka Mikola Sokkarin alakertaan muodostuvaa kokonaisuutta.

Samalla nykyinen PikAteria vaihtaa nimensä Mestarin Keittiöksi, ja ravintolan ilme ja tarjonta kokevat myös mittavan uudistuksen.

− Mestarin Keittiön ruoat valmistetaan jatkossakin paikan päällä omassa keittiössämme. Uudesta ravintolasta löydät jatkossa tuttujen herkkujen lisäksi trendikästä street foodia ja ruokaisan lounasbuffetin, avaa Miikka Mikola ravintolan ideaa.

Ilmeen ja valikoiman lisäksi osastojärjestys kokee mittavan muutoksen, kun Herkku kääntyy 90 astetta niin että kassalinja avautuu nykyiselle kauppakäytävälle. Näin asiointi Herkussa on entistä helpompaa.

− Matalat tilat on käännetty voitoiksi uudistussuunnitelmassa huomioimalla ne mm. myymälän väreissä, asiakkaiden asiointireiteissä, valaistuksessa ja opastuksessa. Tuloksena on erottuva, laadukas ja moderni ruoka- ja herkkukauppa, josta asiakkaamme voivat olla ylpeitä, kertoo Osuuskauppa Keskimaan marketkaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

Remontti alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen ja on valmis huhtikuussa 2020. Uudistuksen kokonaisinvestointi on 3,7 miljoonaa euroa. Investointia kasvattaa keittiön kokonaisuudistus.

− Tiedämme, että remontti tulee aiheuttamaan jonkin verran haittaa asiakkaillemme. Siksi haluammekin ilahduttaa ja kiittää asiakkaitamme koko remontin ajan tarjoamalla heille Bonus Tuplana -kampanjan Mestarin Herkussa ja Kolmikulman S-marketissa, kertoo Miikka Mikola kevään suunnitelmista.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Miikka Mikola, myymäläpäällikkö, 050 593 8326, miikka.mikola@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, toimialajohtaja, 050 595 1972, reima.loukkola@sok.fi

Havainnekuva Mestarin Herkun uudistuksen kassalinjastosta.
Myös Mestarin Herkun logo päivittyy uudistuksen myötä.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.