Panimo Himo

K-Citymarket Pirkkalan sisuksissa operoiva pienpanimo Himo tuo vahvat oluet markettiin – Himon ensimmäisiin oluihin lukeutuu 11-prosenttinen tripla-NEIPA sekä alkuolut sahti

K-Citymarket Pirkkala jatkaa käsityöläiskulttuurin rikastamista ja tuo yli 5,5-prosenttiset oluet vähittäismyyntiin hypermarketin seinien sisälle. KCM Pirkkalan ytimessä operoiva itsenäinen Panimo Himo on saanut oman tuotantonsa käyntiin ja perjantaina 04.03. pienpanimon ensimmäiset oluet ovat myyntivalmiita. Neljästä oluesta jopa kolme ylittää maagisen 5,5-prosentin rajan, joka on tähän asti ollut suurin alkoholiprosentti, jota saa myydä kaupasta ulos – poislukien alle 500 000 litraa vuodessa valmistavien pienpanimoiden omat myymälät sekä tietysti Alkot.
Petri Putila // omistaja, Pia Iiramo // graafikko, Kalle Hirvikoski // oluen tekijä, Teemu Lahtinen // myynti & markkinointi

Pirkkalan Citymarketin aulaan helmikuun ensimmäisenä päivänä auennut Sommeliere & Naapuri -viinibistro, Pirkkalan Paahtimo – Operated by Kahiwa sekä Pirkkalan Jäätelötehdas saavat 04.03. alkaen vierelleen Himon panimomyymälän, Himo-shopin, joka mahdollistaa käsityöläisoluiden myynnin aina 12 prosenttiin asti.

Sommeliere & Naapurin anniskelulupien myötä Himon oluita tulee kaatumaan säännöllisesti myös pop up -hanoista herkkukeitaan laseihin. Kuten esimerkiksi Himo-shopin avajaisissa, joita vietetään Pirkkalassa koko maaliskuun ensimmäisen viikonlopun ajan, 04.–05.03.2022.

11-prosenttisen tripla-NEIPA:n ja 9-prosenttisen sahdin lisäksi Himo tuo tarjolle 7-prosenttisen west coast IPA:n sekä 3-prosenttisen mikro-NEIPA:n. Sytytys-sarjan IPA:t myydään 440 ml kokoisissa tölkeissä sekä growler-tuoreoluina, Alku-sahti taas sille varta vasten räätälöidyssä sahtipussissa. Unohtamatta Himo-oheistuotteita kuten laseja ja vaatteita.

Himo ei ole kuitenkaan ensimmäinen panimo Suomessa, joka saa luvat myydä vahvempia oluita asiakkailleen mukaan ruokakaupasta. Turkulainen KCM Länsikeskus aloittaa yli 5,5-prosenttisten oluiden myynnin tänä viikonloppuna, kun sen yhteydessä toimiva Food Factory Brewery julkaisee Dalskär-nimisen tupla-IPA:n.

”Ajat ovat hiljalleen muuttumassa ja kotimainen olutkulttuuri ottaa nyt ison harppauksen kohti vapaampaa tulevaisuutta. Länsikeskuksen sekä Pirkkalan Citymarketien pioneerityön arvoa ei voi mitata pelkästään rahassa. Etämyynnin salliminen pitäisi olla seuraava luonnollinen liike”, Himon myynti- ja markkinointivastaava Teemu Lahtinen paaluttaa.

Teemu Lahtinen // 040 7566029 // bonthoobonthoo@gmail.com

Kuvat