Kahdeksan uutta sähköautojen ABC-latauspistettä Prisma Olariin

Sähköautojen latauspisteiden määrä Prisma Olarissa kasvaa kahteenkymmeneen kun ABC avaa neljä peruslataus- ja neljä pikalatauspistettä parkkihalliin.

Espoo on Traficomin ja Tilastokeskuksen maaliskuisen selvityksen mukaan 4. sijalla täyssähköautojen tiheydessä. Täyssähköautoja on lähes 500 / 100 000 asukasta. Paalupaikkaa pitää Kauniainen, jossa tiheys on lähes 700 / 100000. Kaupunkien väkiluku poikkeaa toisistaan niin, että absoluuttisissa määrissä Espoo johtaa selvityksen mukaan 1443-71.

Uudellamaalla on jo yli puolet Suomen ladattavasta autokannasta. HOK-Elanto kasvattaa ja monipuolistaa sähköautojen ABC-latauspisteverkostoaan tämän vuoden aikana yhteensä 222 pisteellä. Uusia latauspisteitä rakennetaan Prismojen ja S-marketien yhteyteen Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Tuusulassa, Mäntsälässä ja Nurmijärvellä.

- Tähänkin asti kaikissa Prismoissamme on voinut ladata hybridi- ja sähköautoja.  Ladattavien autojen määrä kasvaa ja latauspisteiden merkitys asiakkaiden arjen asioinnin yhteydessä on yhä tärkeämpää - siksi tuomme latauspisteitä yhä useamman marketin yhteyteen. Tietysti haluamme myös tukea kehitystä kohti vähähiilisempää liikkumista, HOK-Elannon ABC-ketjun johtaja Hannu Houni toteaa.

Uusista laitteistoista haetaan aluksi käyttökokemuksia ja asiakkaille tarjotaan mahdollisuus ilmaiseen lataukseen HOK-Elannon latauspisteissä. Lataus muuttuu maksulliseksi vuoden 2021 aikana, minkä jälkeen maksu tapahtuu ABC-mobiilisovelluksella.

Latauspisteiden sähkö on S-ryhmän pääosin itse tuottamaa uusiutuvaa tuulivoimaa. Laitteistot toimittaa kotimainen Kempower. Laitteistot suunnitellaan ja valmistetaan Lahdessa.

HOK-Elannon latauspisteverkoston laajentaminen on osa S-ryhmätasoista hanketta, jonka tavoitteena on rakentaa lähivuosina koko maan kattava sähköautojen latauspisteverkosto ABC-asemien, markettien ja hotellien yhteyteen. Laajan sähkölatausverkoston kehittämisen ohella kehitetään myös muita liikenteen energiamuotoja.

Prisma Olarin lataustarjonta:
4 DC –pikalatauspistettä täyssähköautoille
16 AC –peruslatauspistettä kaikille sähköautoille

Hannu Houni, ABC-ketjujohtaja, HOK-Elanto, hannu.houni(at)sok.fi, puh. 010 766 0676

Lisää latauspisteitä itään ja koilliseen -   Kahdeksan uutta sähköautojen ABC-latauspistettä Prisma Viikkiin 18.6.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Sähköautojen latauspisteiden määrä Prisma Viikissä kasvaa kahteentoista, kun ABC avaa neljä AC-peruslatauspistettä ja neljä DC-teholatauspistettä parkkihalliin. Viime viikolla avattiin Prisma Itäkeskukseen kuusi uutta AC-peruslatauspistettä hybridiautoilijoiden iloksi. Prisma Itäkeskuksessa on nyt yhteensä 10 latauspaikkaa.

S-market Kaivokselan laaja uudistus valmistui – “Uusi Ruokatori parantaa merkittävästi palvelutarjontaa” 17.6.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

S-market Kaivoksela uudistettiin lattiasta kattoon kuukauden mittaisessa remontissa. Näkyvän miljööuudistuksen lisäksi myymälän kylmälaitteet uusittiin, ja kylmälaitos päivitettiin ympäristöystävällisempään, hiilidioksidia kylmäaineena käyttävään kylmälaitokseen. Myymälän palvelutarjonta täydentyi uudella Ruokatorilla, ja aukioloaikoja laajennettiin.