Kaisa Mäkäräinen ja Santeri Silvennoinen voittoihin Jaama Winter -polkujuoksukisan 10 kilometrillä

Kalevan Rastin suunnistajat ja Kontiolahden Urheilijoiden Kaisa Mäkäräinen veivät kärkisijat 10 kilometrillä. Pisimmällä, 20 kilometrin matkalla voittoihin ylsivät Ultrajuoksuseura Sisun Kyösti Muhonen ja Karelian Seikkailu-urheilijoiden Reetta Tikkanen.
Kaisa Mäkäräinen voitti Kalevan Rastin suunnistajat Veera Laaksovirran ja Siiri Silvennoisen Jaama Winterin 10 kilometrin matkalla.

Kontiolahden hoidetuilla talvipoluilla juostun Jaama Winter -tapahtuman 10 kilometrin naisten sarjan voitti Kaisa Mäkäräinen. Toinen oli Kalevan Rastin Veera Laaksoviita ja kolmas Kalevan Rastin Siiri Silvennoinen.

”Ei olisi yksin tullut juostua noin reippaasti, mutta siinä oli miesten 20 kilometrin johtaja, jonka kanssa juoksimme koko kierroksen yhdessä. Siitä sai hyvää kiriapua”, ajan 39:56 kellottanut Mäkäräinen sanoi.

Miehillä raju alku tiukassa kisassa

Miesten 10 kilometrin voittoon juoksivat Kalevan Rastin suunnistajat. Santeri Silvennoinen voitti toiseksi tulleen Aapo Tonderin kymmenellä sekunnilla. Kolmanneksi juoksi Noljakan Nillittäjien Valtteri Kinnunen.

”Ehkä innostuttiin vähän turhan kovaan alkuvauhtiin. Siinä meni vielä moottorikelkka kameran kanssa edellä, niin eihän sitä malttanut hirveän hiljaa aloittaa. Vaikka nousua ei ollut paljon, siinä oli muutamia aika teräviä tömpyröitä. Ne meinasivat loppumatkasta hyydyttää, vaikka eivät olleet kuin kahden metrin nousuja. Niissä Aapo aina tavoitti, mutta onnistuin pitämään etumatkan”, Silvennoinen kertasi tiukkaa taistoa.

Naisten 20 kilometrillä voittoon juoksi Karelian Seikkailu-urheilijoiden Reetta Tikkanen. Miesten nopein oli Ultrajuoksuseura Sisun Kyösti Muhonen.

Jaama Winter 26.3.2023 tulokset

Videohaastatteluja tapahtumajärjestäjä Kontiolahti Outdoorin Facebook- ja Instagram-kanavissa.