Pirkanmaan Osuuskauppa

Kaksi alueen kehittäjää löivät hynttyyt yhteen – Pirkanmaan Osuuskauppa valitsi Villivision ”suurten tekojen vuosiin”

Jaa
Pirkanmaan Osuuskaupalla (POK) on takana vauhdikas vuosi. Koronasta huolimatta strategiauudistus ja siitä kumpuava tekeminen arjen helpottamisen, hyvinvoinnin ja vastuullisuuden ympärillä polkaistiin käyntiin. Kaveriksi tulevalle muutosmatkalle on löytynyt monivaiheisen kilpailutuksen myötä tamperelainen strateginen markkinointi- ja viestintätoimisto Villivisio. Yhteistyösopimus kattaa muun muassa POK-brändin, ravintolaliiketoiminnan ja HR:n markkinointitarpeet.
Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.

POK:n palvelupaletin muodostavat Prismat, S-marketit, Salet, Food Market Herkku ja Sokos Herkku, S-Pankki-pisteet, ABC-liikenneasemat, Kukittamot, Sokos-tavaratalo ja Emotionit, kauneushoitola ja kampaamo Hyvä Olo, Osuuskaupan omat ravintolakonseptit, Prisma parturi-kampaamot, sekä ruoan verkkokauppa – yhteensä siis 115 toimipaikkaa. Kiikarissa olikin kumppani, joka hallitsee laajat kokonaisuudet, uskaltaa haastaa ja jolle Pirkanmaan ja pirkanmaalaisten hyvinvointi ovat sydämenasia.

− Villivisio vakuutti meidät kilpailutustyönsä ohella niin asenteellaan kuin asiantuntijuudellaankin. Pirkanmaan kehittäminen sykkii kaiken toimintamme keskiössä ja Villivision vaikuttava työ esimerkiksi Tampereen Ratikan, Sokos Hotel Tornin ja Ratinan kauppakeskuksen parissa viestivät meille tästä yhteisestä arvomaailmasta ja kyvystä orkestroida isompaakin pumppua. Ennen kaikkea tekemisen tulee kuitenkin olla hauskaa ja mahtavat henkilökemiat hehkuivat heti, kun tiimimme tapasivat toisensa ensikertaa, Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnista vastaava Mari Huida iloitsee.

− POK on näyttäytynyt meille jo ennen yhteistyön starttia vastuullisena, osallistavana ja yhteisöllisenä pelurina. Elämme erikoisia aikoja ja on ollut hienoa seurata sivusta Osuuskaupan toimintaa esimerkiksi koronakriisin keskellä. Villivisio on tamperelainen toimisto, jonka annamme ylpeänä näkyä ja kuulua. Odotamme tuloksellista yhteistyötä, jossa kehitymme ja kehitämme asioita rinta rinnan, Villivision asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen muotoilee.

− Meidän mielestämme tylsä ei toimi, ja tämä asettaa tietysti aina myös kumppaneille kunnianhimoisia vaatimuksia. Olemme viime aikoina systemaattisesti panostaneet inhimillisempään markkinointiviestintään ja uskaltaneet kertoa haasteista ja tulevista suunnitelmista rohkeammin tarinoiden ja tunteiden kautta – mutta vielä voitaisiin lisätä paljon kierroksia! Arvostamme haastoa ajatella sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta, Mari virnistää.

Voittava asiakaskokemus tehdään yrityksen sisältä käsin

Markkinoinnin pääyhteistyökumppanina Villivisio vastaa jatkossa POK-brändin ja HR:n lisäksi paikallisten liiketoimintojen, kuten Sokos Herkun, ravintoloiden, parturi-kampaamoiden ja Kukittamoiden markkinoinnista. Villivision POK-ydintiimi koostuu monipuolisesta joukosta markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoita.

− Meillä on suuret uudistumisen vuodet käynnissä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Kaikki lähtee ihmiset ensin -henkilöstökulttuuristamme, jossa tärkeänä työvälineenä ovat tietysti HR-viestintä ja -markkinointi. Meillä on kova nälkä kehittää asiakkaille laadukkaiden peruspalvelujen ohella arkea helpottavia ja elämyksellisiä palveluita, samalla vastuullisuudessa esimerkkiä näyttäen. En malta odottaa, mitä kaikkea jännittävää ja erottuvaa tulemme villivisiolaisten kanssa näiden valtavien teemojen ympärillä tekemään, Mari suunnittelee.

− Puhumme Villivisiolla VAMista eli voittavan asiakaskokemuksen mallista. Se tarkoittaa, että brändiltä ja asiakaskokemukselta putoaa pohja, jos organisaation sisäpeli ei ole kunnossa. Osuuskaupan tekemä iso työ strategiansa ja henkilöstökulttuurinsa eteen vie meidät varmasti pitkälle, Henna visioi.

− Meillä molemmilla on kova draivi ja hyvä visio. Mitä muuta tästä voisi tulla, kuin järjettömän hienoja tekoja ja markkinointiviestintää asiakkaille, Mari heittää.

SOK Media jatkaa Pirkanmaan Osuuskaupan kumppanina valtakunnallisten brändien, kuten Prisman, S-marketin, Salen ja Sokoksen ketjumarkkinoinnin osalta.

Pirkanmaan Osuuskaupan asiakaskokemus ja viestintä -tiimiin kuuluvat: asiakaskokemuspäällikkö Heidi Jäppinen, asiakkuusanalyytikko Heidi Länsipuro, vt. viestinnän asiantuntija Anna Harju, viestinnän suunnittelija Jenna Hristov, yhteisömanageri Rebecca Lahnalampi sekä sometuottaja Anna Mäkinen.

Villivision POK-tiimin muodostavat: asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen, luova johtaja Karri Gardemeister, Art Director Timo Havu, digimarkkinoinnin suunnittelija Toni Nummela, visuaalinen suunnittelija Laura Granholm, visuaalinen suunnittelija Tatu Grek sekä copywriter, planner Toni Liimatainen.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskauppa, markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida, mari.huida@sok.fi, 010 767 2563

Villivisio, asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen, henna.karkkainen@villivisio.fi, 040 827 7419

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 204 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla 114 liikepaikassa ja verkossa yli 2700 ihmisen voimin.

Vuonna 1999 perustettu Villivisio on erikoistunut brändilähtöiseen ja strategiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun. Villivisio työllistää 17 markkinointiviestinnän ammattilaista, ja yrityksen myyntikate vuonna 2019 oli 1,45 miljoonaa euroa. Villivision asiakkaita ovat muun muassa Pirkanmaan Osuuskauppa, Aamulehti, Sokotel, Tampereen kaupunki, Tappara, Ice Power, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva, Finnpark ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. www.villivisio.fi

Avainsanat

Kuvat

Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Pirkanmaan Osuuskauppa
Pirkanmaan Osuuskauppa
PL 130
33101 Tampere

010 7670010http://www.pirkanmaanosuuskauppa.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Pirkanmaan Osuuskauppa

Yli 46 000 äänesti Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – korkein äänestysprosentti Pohjois-Pirkanmaalla4.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän kaikki 19 alueosuuskauppaa ovat jäsentensä omistamia yrityksiä, joiden päätöksentekoon jäsenet voivat osallistua monella tapaa. Jäseniä osuuskaupoissa edustaa edustajisto, joka valitaan vaaleilla osuuskaupan asiakasomistajista joka neljäs vuosi. Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaalien äänestysaika oli 4.–20.3.2024, ja uusi edustajisto on nyt valittu.

Pirkanmaan Osuuskaupan vuosi 2023 suotuisa – ruoan verkkokaupan kysyntään vastataan investoimalla Pirkanmaan ensimmäiseen automaatioavusteiseen keräilykeskukseen15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan vuoden 2023 liikevaihto kipusi 1 162,5 miljoonaan euroon, joka on 7,1 prosenttia enemmän edellisvuoteen verraten. Liiketuloksemme oli 25,6 miljoonaa euroa. Panostimme uusien palveluiden ja verkoston kehittämiseen 49,5 miljoonan euron investoinnein. Maksoimme myös Bonusta kaikkien aikojen suurimman summan, 46,2 miljoonaa euroa. Osuustoiminnan ydin onkin resonoinut tässä ajassa vahvasti: Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajien määrä ylitti viime vuonna 220 000 jäsenen rajan – vuoden 2023 lopussa meillä oli 221 679 asiakasomistajaa. Henkilöstömäärämme oli vuoden 2023 lopussa 3 362. Kaikki työntekijämme palkitaan ylimääräisellä tulospalkkiolla.

Vaikuttamisen paikka Pirkanmaan kehittämiseen on jälleen auki – osuuskauppavaalien ehdokasasettelu alkaa huomenna9.1.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Lähiruokavalikoiman kasvattaminen, sähköautojen latauspisteiden määrän moninkertaistaminen sekä uusien kumppanuusetujen solmiminen paikallisten yritysten kanssa. Muun muassa nämä toteutetut toiveet ovat lähtöisin Pirkanmaan Osuuskaupan viimekertaisten osuuskauppavaalien ehdokkailta. Työmme alueen hyvinvoinnin kehittämiseksi jatkuu, ja nyt on aika valita meille uusi edustajisto. Pirkanmaan osuuskauppavaalien ehdokasasettelu on käynnissä 10.–26.1.2024.

Kalevan Liikenneaseman Hesburger ja Sport & Bar Koppi palvelevat asiakkaita viimeisen kerran 15.10.2.10.2023 14:00:00 EEST | Tiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus päätti 29.9.2023 kokouksessaan Kalevan Liikenneaseman Hesburgerin ja Sport & Bar Kopin toiminnan lakkauttamisesta. Viimeinen aukiolopäivä on 15.10.2023. Toimintaympäristön muutokset ovat vaikuttaneet Kalevan Liikenneaseman Hesburgerin ja Sport & Bar Kopin toiminnan kannattavuuteen. – Aiemmin asiakkaat ovat poikenneet nopeasti ohikulkumatkalla ruokailemaan Kalevan Liikenneasemalle. Alueen liikennejärjestelyiden muutokset ovat kuitenkin viime vuosina hankaloittaneet liikenneasemalle pääsyä. Tämä on osaltaan vaikuttanut siihen, ettemme ole saavuttaneet asettamiamme myyntitavoitteita. Hienosti asiakkaita palvelleesta henkilökunnastamme tämä ei ollut kiinni, toimialajohtaja Mikko Hautasaari korostaa. Kalevan Liikenneasemalla toimiva Sale ja sen yhteydessä toimiva pieni kahvio jatkavat toimintaansa kesään 2025 saakka, jolloin viereen rakentuvaan uuteen Hippos-kortteliin avataan Sale. Asiakkaat pääsevät myös edelleen tankkaamaan autonsa pihassa olevalla ABC Aut

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye