Pirkanmaan Osuuskauppa

Kaksi alueen kehittäjää löivät hynttyyt yhteen – Pirkanmaan Osuuskauppa valitsi Villivision ”suurten tekojen vuosiin”

Jaa

Pirkanmaan Osuuskaupalla (POK) on takana vauhdikas vuosi. Koronasta huolimatta strategiauudistus ja siitä kumpuava tekeminen arjen helpottamisen, hyvinvoinnin ja vastuullisuuden ympärillä polkaistiin käyntiin. Kaveriksi tulevalle muutosmatkalle on löytynyt monivaiheisen kilpailutuksen myötä tamperelainen strateginen markkinointi- ja viestintätoimisto Villivisio. Yhteistyösopimus kattaa muun muassa POK-brändin, ravintolaliiketoiminnan ja HR:n markkinointitarpeet.

Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.

POK:n palvelupaletin muodostavat Prismat, S-marketit, Salet, Food Market Herkku ja Sokos Herkku, S-Pankki-pisteet, ABC-liikenneasemat, Kukittamot, Sokos-tavaratalo ja Emotionit, kauneushoitola ja kampaamo Hyvä Olo, Osuuskaupan omat ravintolakonseptit, Prisma parturi-kampaamot, sekä ruoan verkkokauppa – yhteensä siis 115 toimipaikkaa. Kiikarissa olikin kumppani, joka hallitsee laajat kokonaisuudet, uskaltaa haastaa ja jolle Pirkanmaan ja pirkanmaalaisten hyvinvointi ovat sydämenasia.

− Villivisio vakuutti meidät kilpailutustyönsä ohella niin asenteellaan kuin asiantuntijuudellaankin. Pirkanmaan kehittäminen sykkii kaiken toimintamme keskiössä ja Villivision vaikuttava työ esimerkiksi Tampereen Ratikan, Sokos Hotel Tornin ja Ratinan kauppakeskuksen parissa viestivät meille tästä yhteisestä arvomaailmasta ja kyvystä orkestroida isompaakin pumppua. Ennen kaikkea tekemisen tulee kuitenkin olla hauskaa ja mahtavat henkilökemiat hehkuivat heti, kun tiimimme tapasivat toisensa ensikertaa, Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnista vastaava Mari Huida iloitsee.

− POK on näyttäytynyt meille jo ennen yhteistyön starttia vastuullisena, osallistavana ja yhteisöllisenä pelurina. Elämme erikoisia aikoja ja on ollut hienoa seurata sivusta Osuuskaupan toimintaa esimerkiksi koronakriisin keskellä. Villivisio on tamperelainen toimisto, jonka annamme ylpeänä näkyä ja kuulua. Odotamme tuloksellista yhteistyötä, jossa kehitymme ja kehitämme asioita rinta rinnan, Villivision asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen muotoilee.

− Meidän mielestämme tylsä ei toimi, ja tämä asettaa tietysti aina myös kumppaneille kunnianhimoisia vaatimuksia. Olemme viime aikoina systemaattisesti panostaneet inhimillisempään markkinointiviestintään ja uskaltaneet kertoa haasteista ja tulevista suunnitelmista rohkeammin tarinoiden ja tunteiden kautta – mutta vielä voitaisiin lisätä paljon kierroksia! Arvostamme haastoa ajatella sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta, Mari virnistää.

Voittava asiakaskokemus tehdään yrityksen sisältä käsin

Markkinoinnin pääyhteistyökumppanina Villivisio vastaa jatkossa POK-brändin ja HR:n lisäksi paikallisten liiketoimintojen, kuten Sokos Herkun, ravintoloiden, parturi-kampaamoiden ja Kukittamoiden markkinoinnista. Villivision POK-ydintiimi koostuu monipuolisesta joukosta markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoita.

− Meillä on suuret uudistumisen vuodet käynnissä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Kaikki lähtee ihmiset ensin -henkilöstökulttuuristamme, jossa tärkeänä työvälineenä ovat tietysti HR-viestintä ja -markkinointi. Meillä on kova nälkä kehittää asiakkaille laadukkaiden peruspalvelujen ohella arkea helpottavia ja elämyksellisiä palveluita, samalla vastuullisuudessa esimerkkiä näyttäen. En malta odottaa, mitä kaikkea jännittävää ja erottuvaa tulemme villivisiolaisten kanssa näiden valtavien teemojen ympärillä tekemään, Mari suunnittelee.

− Puhumme Villivisiolla VAMista eli voittavan asiakaskokemuksen mallista. Se tarkoittaa, että brändiltä ja asiakaskokemukselta putoaa pohja, jos organisaation sisäpeli ei ole kunnossa. Osuuskaupan tekemä iso työ strategiansa ja henkilöstökulttuurinsa eteen vie meidät varmasti pitkälle, Henna visioi.

− Meillä molemmilla on kova draivi ja hyvä visio. Mitä muuta tästä voisi tulla, kuin järjettömän hienoja tekoja ja markkinointiviestintää asiakkaille, Mari heittää.

SOK Media jatkaa Pirkanmaan Osuuskaupan kumppanina valtakunnallisten brändien, kuten Prisman, S-marketin, Salen ja Sokoksen ketjumarkkinoinnin osalta.

Pirkanmaan Osuuskaupan asiakaskokemus ja viestintä -tiimiin kuuluvat: asiakaskokemuspäällikkö Heidi Jäppinen, asiakkuusanalyytikko Heidi Länsipuro, vt. viestinnän asiantuntija Anna Harju, viestinnän suunnittelija Jenna Hristov, yhteisömanageri Rebecca Lahnalampi sekä sometuottaja Anna Mäkinen.

Villivision POK-tiimin muodostavat: asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen, luova johtaja Karri Gardemeister, Art Director Timo Havu, digimarkkinoinnin suunnittelija Toni Nummela, visuaalinen suunnittelija Laura Granholm, visuaalinen suunnittelija Tatu Grek sekä copywriter, planner Toni Liimatainen.

Lisätietoja:

Pirkanmaan Osuuskauppa, markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida, mari.huida@sok.fi, 010 767 2563

Villivisio, asiakkuusjohtaja ja osakas Henna Kärkkäinen, henna.karkkainen@villivisio.fi, 040 827 7419

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 204 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla 114 liikepaikassa ja verkossa yli 2700 ihmisen voimin.

Vuonna 1999 perustettu Villivisio on erikoistunut brändilähtöiseen ja strategiseen markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun. Villivisio työllistää 17 markkinointiviestinnän ammattilaista, ja yrityksen myyntikate vuonna 2019 oli 1,45 miljoonaa euroa. Villivision asiakkaita ovat muun muassa Pirkanmaan Osuuskauppa, Aamulehti, Sokotel, Tampereen kaupunki, Tappara, Ice Power, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva, Finnpark ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. www.villivisio.fi

Avainsanat

Kuvat

Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Pirkanmaan Osuuskaupan markkinoinnin projektipäällikkö Mari Huida (vas.) ja Villivision asiakkuusjohtaja Henna Kärkkäinen tunnistavat organisaatioissaan paljon yhtäläisyyksiä.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Pirkanmaan Osuuskauppa
Pirkanmaan Osuuskauppa
PL 130
33101 Tampere

010 7670010http://www.s-kanava.fi/pirkanmaa

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Pirkanmaan Osuuskauppa

Hyvästi työmiehen hymy – kaupan työntekijät suunnittelivat itse uudet työvaatteensa21.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Torni-hotellin kongressitilaa halkoi eilen poikkeuksellisesti catwalk, jolla heitettiin kyynärpäätervehdyksiä ja työnnettiin rämisevää rullakkoa. Kaupasta tuttu rekvisiitta kehysti pääosan esittäjiä, joita olivat s-marketlaisten uudet työvaatteet sekä vaatteiden suunnittelijat, työntekijät itse. S-marketlaisten kuukausien yhteistyö Papu Designin ja Lindströmin kanssa sai salamavalojen välkkeessä arvoisensa päätöksen, ja seuraavaksi unelmien työvaatteet nähdään kaikkien Pirkanmaan S-marketien työntekijöiden yllä arjen catwalkeilla – omassa kaupassa.

”Tulevaisuuden yrtit ja salaatit” ensi vuoden aikana Pirkanmaan Prismoihin ja Herkkuihin18.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan kaikissa Prismoissa ja Herkuissa päästään ensi vuonna maistamaan tulevaisuutta, kun pirkkalalaisen Netled Oy:n edistyksellisellä Vera®-vertikaaliviljelyteknologialla kasvattamat yrtit ja salaatit tulevat portaittain osaksi toimipaikkojen hevivalikoimaa. Asiakas saa optimiolosuhteissa kasvaneet kasvikset tuoreeltaan omaan ostoskoriinsa ja tekee samalla ympäristöteon. Vaikka Netledin juuret ovat visusti Pirkanmaalla, sen innovaatioita on käytössä ympäri maailman Japanista Amerikkaan asti.

Kenkätie on nyt helpoin ja edullisin reitti ruokapöytään – Pirkkalan Prisma on avattu3.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Pirkkalan S-market sulki eilen ovensa vihoviimeisen kerran ja avasi ne tänä aamuna Pirkanmaan tuoreimpana Prismana. Ympäri vuorokauden auki oleva kokonaisuus lupaa helpottaa terveellisten ja mielenkiintoisten valintojen tekemistä. Muutosta on ohjannut vahva kunnianhimo, mikä näkyy paikallisten toiveiden kuunteluna: valikoimaa, palveluita ja ilmettä on rakennettu yhdessä, ja saman katon alle on koottu myös osuva kattaus asiakkaiden suosikkiravintoloita.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme