Kalevala Koru julkistaa K8SI-korun yhdessä Teemu Selänteen kanssa

Kalevala Koru esittelee K8SI-korun, joka on suunniteltu yhteistyössä Suomen tunnetuimman jääkiekkoilijan Teemu Selänteen kanssa. Koru tulee myyntiin marraskuun puolivälissä.

Kalevala Koru tuo tämän syksyn mallistoon K8SI-korun. Koru on suunniteltu yhdessä Suomen tunnetuimman jääkiekkoilijan Teemu Selänteen kanssa.

– Teemun kanssa on ollut todella hauska suunnitella uutta korua. Hän on eittämättä Suomen rakastetuin ja ihailluin jääkiekkoilija, suuri suomalainen urheilija ja maailmallakin hyvin tunnettu. Oli siis selvää, että meidän täytyi tehdä Teemulle oma koru – hän on sen totisesti ansainnut, toteaa Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen.

Hopeisen kaulakorun suunnittelu lähti Teemun pelinumerosta 8. Korun pinnalla näkyy niin ikään luistimien viiltoja, jotka kuvaavat Teemun viettämää aikaa jäällä.

– Olen syntynyt perheeseen, jossa opetettiin uskomaan unelmiin ja kovaan työntekoon. Numero kahdeksan on aina seurannut mukanani. Kahdeksan oli jo ensimmäisen pelipaitani numero, ja äärettömyyden symbolina se edustaa minulle ikuista liikettä. Se kuvastaa myös omaa elämänasennettani, sanoo Teemu Selänne.

Selänne toteaa, että korumaailmassa ja jääkiekossa on paljon yhtäläisyyksiä.

– Jääkiekkoa ja korumaailmaa yhdistävät kädentaito, mielikuvitus ja viimeistelyn jälki. Myös suomalaisuus on minulle tärkeää. Arvostan sitä todella paljon.

Riitta Huuhtanen on luotsannut läpi jo useamman yhteistyöprojektin tunnettujen korukasvojen kanssa. Teemu Selännettä ennen yhteistyötä on tehty mm. Duudsonien ja Suomen kansainvälisesti tunnetuimman Nightwish-yhtyeen kanssa. Huuhtasen mukaan yhteistyö on ollut aina molempia osapuolia innostavaa.

– Nämä yhteistyömuodot ovat olleet antoisia, koska yhteistyö on perustunut vahvaan haluun luoda uutta ja yleisöä puhuttelevaa yhdessä. Olemme Suomen tunnetuin ja lukuisille suomalaisille tärkeä korubrändi. Yhteistyökumppanimme niin ikään ovat tunnettuja, rakastettuja ja ihailtuja – rohkeasti omia unelmiaan tavoittelevia suomalaisia. Lisäksi kaikki kumppanimme tekevät myös kansainvälistä uraa ja vievät siten suomalaisuutta maailmalle. Kaikkien kanssa yhteistyö on loksahtanut heti kohdalleen ja sitä on ollut todella hauska tehdä – uskoisin molemmin puolin - toteaa Huuhtanen.

Korut ovat vähittäismyynnissä Kalevala Korun valtuutetuilla jälleenmyyjillä, Kalevala Korun verkkokaupassa sekä Teemu Selänteen verkkokaupassa marraskuun puolivälistä alkaen.

Lisätietoja: Petra Nikkinen, viestintä, puh. 040 521 7772 tai petra.nikkinen@kalevalakoru.fi
Lisäkuvapyynnöt: Pirjo Helenius, puh. 0207 611 205 tai pirjo.helenius@kalevalakoru.fi.

Kalevala Koru Oy on Suomen suurin koruvalmistaja. Yritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kulta-, hopea- ja pronssikoruja tuotemerkeillä Kalevala Koru ja Lapponia Jewelry. Pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Helsingin Pitäjänmäessä. Kaikki korut valmistetaan Suomessa ja niitä myydään valtuutetuissa jälleenmyyjäliikkeissä. Suomen lisäksi päämarkkinoita ovat Skandinavia, Saksa ja Benelux-maat.